جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه های بنیاد تعاون وزارت دفاع در تهران

  • بنیاد تعاون وزارت دفاع که همان تعاونی مسکن این وزارتخانه می باشد، مانند دیگر ارگان های نظامی، به منظور تامین مسکن کارکنان خود اقدام به ساخت پروژه های ساختمانی نموده است. برخی از این پروژه ها به صورت پیمانکاری به شرکتی دیگر واگذار شده و برخی توسط تعاونی های تشکیل شده در این سازمان اجرا شده اند.

    در این مطلب پروژه های بنیاد تعاون وزارت دفاع در تهران را بررسی می نماییم و اطلاعاتی از آنها در اختیار شما قرار می دهیم، همچنین پروژه هایی با موقعیت های مشابه با پروژه های این ارگان معرفی خواهیم نمود.

    پروژه های بنیاد تعاون وزارت دفاع

    در حال حاضر پروژه های بنیاد تعاونی وزارت دفاع در تهران محدود به 2 پروژه در حال اجرا می باشند که البته یکی از آنها به تازگی به اتمام رسیده است. اولین پروژه مربوط به زمینی در نزدیکی مترو حسین آباد در نزدیکی اتوبان صیاد شیرازی است که با نام پروژه الماس هروی معرفی شده و توسط سازنده ای به نام رحیم قربانی اجرا شده است که پروژه های این شخص با نام رونیکا پالاس شناخته می شوند و آخرین پروژه در حال اجرا این شخص به نام پروژه رونیکا پالاس کوهک واقع در منطقه 22 است و پس از آن پروژه ای دیگر در تهرانسر معرفی نموده است.

    پروژه بنیاد تعاون وزارت دفاع در مترو حسین آباد
    پروژه بنیاد تعاون وزارت دفاع در مترو حسین آباد

    البته این شخص سازنده شخصی سازی است که زمین های ارگان های دولتی را می سازد و زمین پروژه الماس نیز متعلق به وزارت دفاع بوده است که توسط این شخص ساخته شده است.

    پروژه بعدی که توسط یکی از تعاونی های وابسته، یعنی شکل گرفته از اعضای وزارت دفاع معرفی شده و در قالب تعاونی اجرا شده است پروژه نیکان در منطقه 22 است. توجه داشته باشید که این پروژه توسط خود بنیاد تعاون وزارت دفاع اجرا نشده است و تعاونی شکل گرفته از اعضای وزارتخانه اقدام به معرفی و ساخت پروژه نموده اند.

    پروژه بنیاد تعاون وزارت دفاع
    پروژه بنیاد تعاون وزارت دفاع

    نام تعاونی سازنده این پروژه، تعاونی ثمین اجرای دقیق می باشد و محل این پروژه در مروارید شهر جنوبی در انتهای منطقه 22 تهران واقع شده است. این پروژه در قالب تعاونی ساز و به صورت علی الحساب به فروش می رسد و بعد از گذشت زمان زیادی در شروع مراحل ساخت و اجرا، تعاونی سازنده این پروژه، 1 برج از 4 برج این پروژه را به تعاونی دیگری واگذار نموده است.

    معمولا این رویداد برای تامین سرمایه برای پیشبرد پروژه انجام می شود و نام تعاونی جدید که یکی از بلوک های پروژه نیکان وزارت دفاع را در دست احداث دارد پروژه الماس 2 می باشد که این تعاونی در مجاور زمین پروژه نیکان، پروژه الماس همت را معرفی نموده است که به دلیل مشکلات زمین در این نقطه پس از 3 سال تغییر کاربری زمین آن انجام نشده است و به همین دلیل اقدام به خرید 1 بلوک از پروژه نیکان نموده است.

    موقعیت پروژه های بنیاد تعاون وزارت دفاع

    موقعیت 2 پروژه در حال اجرا و اجرا شده بنیاد تعاون وزارت دفاع در تهران به شرح زیر می باشد، در تصویر اول موقعیت پروژه واقع شده در نزدیکی مترو حسین آباد را مشاهده می فرمایید که به پروژه الماس هروی مشهور شده است:

    موقعیت پروژه وزارت دفاع در اتوبان صیاد
    موقعیت پروژه وزارت دفاع در اتوبان صیاد

    موقعیت پروژه نیکان مربوط به تعاونی های وابسته به این ارگان در منطقه 22 تهران مروارید شهر:

    موقعیت پروژه وزارت دفاع در مروارید شهر
    موقعیت پروژه وزارت دفاع در مروارید شهر

    در ادامه این مطلب، پروژه های مشابه ارگانی با بنیاد تعاونی وزرات دفاع در تهران را معرفی خواهیم نمود.

    پروژه های مشابه با بنیاد تعاونی وزرات دفاع

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، ارگان های دولتی علی الخصوص نظامی ها قوانینی دارند که باید برای هر عضو تا پیش از بازنشستگی حداقل 1 مسکن تامین گردد. از آنجایی که مالکیت عمده زمین های منطقه 22 در اختیار ارگان های دولتی علی الخصوص ارتش است، تعاونی های این ارگان در این منطقه مشغول به ساخت و ساز پروژه برای تامین مسکن کارکنان خود هستند.

    اعضا نیز سهم خود را در بازار به فروش می رسانند و در نهایت خریداران جدید جایگزین آنها شده و قرارداد را با همان شرایط ادامه می دهند. برای نمونه چندین پروژه که متعلق به ارگان های دیگر فعال در منطقه 22 است را معرفی خواهیم نمود.

    برای اطلاع از پروژه های ارتش که بیشترین آمار ساخت و ساز در منطقه 22 را دارد، می توانید پروژه های ارتش در منطقه 22 را مشاهده نمایید که شهرک چیتگر که بزرگترین شهرک در حال ساخت تهران است، شامل چندین پروژه از تعاونی های مختلف ارتش نظیر نیروی دریایی، هوایی، زمینی و بتاجا است.

    پروژه های مشابه با بنیاد تعاونی وزرات دفاع 
    پروژه های مشابه با بنیاد تعاونی وزرات دفاع

    سپاه نیز در منطقه 22 فعالیت زیادی داشته و شهرک خرازی که امروز یکی از نوسازترین شهرک های تهران به شمار می آید و در بلوار اردستانی واقع شده است که محدوده ای قبل از مروارید شهر، محل اجرای پروژه بنیاد تعاون وزارت دفاع می باشد، در حال حاضر پروژه آرمان تهرانسر، پس از پروژه شمیم رحمت، آخرین پروژه در حال اجرا و معرفی شده توسط تعاونی هوافضای سپاه است.

    ارگان های دیگری نظیر اداره مالیات، نظام مهندسی، سازمان جنگلبانی، قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و شهرداری در این منطقه پروژه در حال اجرا دارند و همچنین تعاونی های وابسته به این ارگان ها مانند مجری پروژه نیکان نیز مشغول به ساخت و ساز در این منطقه هستند، به عنوان مثال پروژه بقیه الله توسط اعضای بیمارستان بقیه الله به عنوان تعاونی تشکیل شده است اما هیچ گونه ارتباطی با این سازمان ندارد.

    در نهایت بنیاد تعاون وزارت دفاع پروژه هایی که به صورت مستقیم اجرا نموده است را با شرایط قیمت آزاد به کارمندان واگذار نموده است و در قالب تعاونی نبوده است. نمونه همان پروژه هروی است.

    پروژه های کدام ارگان بهتر است؟

    واقعیت این است که هر چه ارگان متمول تر باشد، پروژه هایش نیز بهتر اجرا می شود و البته هر چه تعداد پروژه های بالاتر رود، گزینه ها نیز بیشتر می شود و تنوع در فروش ایجاد می شود. اما واقعیت این است که پروژه های ارتش است که هم قیمت مناسب دارند و هم شرایط عالی اما مشکل آن ها این است که دیر تحویل داده می شوند.

    به عنوان مثال شما می توانید با قیمت قطعی متری 40 الی 50 میلیون تومان از برج های N چیتگر واحد مشخص با طبقه و تسویه شده خریداری کنید اما زمان تحویل 3 الی 5 سال دیگر به صورت واقعی است ولیکن قیمت واقعا مناسب است. حال اگر بخواهید همین شرایط را برای پروژه های بنیاد تعاون وزارت دفاع در نظر بگیرید، این ارگان پروژه هایش را با قیمت آزاد به کارمندان خود فروخته است.

    پروژه های کدام ارگان بهتر است؟
    پروژه های کدام ارگان بهتر است؟

    در مورد سپاه نیز شرایط بسیار مطلوب است و سرعت بیشتری در اجرا نیز دارد و در مورد دیگر ارگانها، معمولا به دلیل اینکه مشارکت با بخش خصوصی انجام می شود، سرعت پروژه بیشتر است اما قیمت بالاست اما تسهیلات از سوی ارگان واگذار می شود.

    به عنوان مثال پروژه بانک ملی در کوهک نمونه ای از این پروژه ها می باشد که با مشارکت با بخش خصوصی در حال اجرا می باشد و تسهیلاتی برای اعضای بانک ملی لحاظ شده که برای خریداران عمومی وجود ندارد.

    در نهایت بسته به میزان سرمایه اولیه، توان پرداخت اقساط و انتظاراتی که از پروژه دارید می توانید پروژه هایی از ارگان های مختلف انتخاب نمایید. در مورد شرایط پروژه های ارگانی در منطقه 22 می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    سرعت ساخت و قیمت پروژه های ارگانی

    اگر بخواهیم سرعت ساخت و قیمت پروژه های ارگانی را دسته بندی کنیم، می توان گفت که سرعت پروژه های ارتش پایینترین و قیمت بهترین و مناسب ترین است. همچنین در نظر داشته باشید که بلندترین برج مسکونی تهران پس از برج بین الملل که 55 طبقه است، پروژه نیرو زمینی در نزدیکی پروژه ترنج ارتش است که بروزترین معماری و مهندسی توسط این ارگان در ساخت این برج ها انجام شده و تقریبا تا پایان سال تحویل می گردد.

    سرعت ساخت و قیمت پروژه های ارگانی
    سرعت ساخت و قیمت پروژه های ارگانی

    پروژه های سپاه دارای سرعت مناسب است و قیمت آن نیز مناسب است اما شرایط واگذاری تنها برای افراد عضو است که مطلوب خواهد بود و در صورت واگذاری به شخص دیگر، هم قیمت بالا می رود و هم تسهیلات حذف می شود.

    پروژه های بنیاد تعاونی وزارت دفاع، آن دسته که توسط سازنده خصوصی ساخته شده است سرعت بسیار بالایی داشته و البته قیمت نیز نسبتا بالا است اما اگر تسهیلاتی از سوی وزارت دفاع برای کارمندان واگذار شود، شرایط مطلوبی خواهد شد.

    جمع بندی

    در این مطلب پروژه های بنیاد تعاون وزارت دفاع در تهران را بررسی نمودیم و 2 پروژه در حال اجرا و به پایان رسیده این ارگان را در تهران معرفی نمودیم و همچنین پروژه های ارگانی مشابه با این سازمان را در تهران معرفی نمودیم.

    همچنین ضمن بررسی موقعیت پروژه های وزارت دفاع در تهران، معایب و مزایای آن را بیان نمودیم تا اگر قصد خرید از پروژه های این چنینی دارید بتوانید اطلاعات بیشتر و کامل تری راجع به آن کسب نمایید. پیشنهاد می شود برای دریافت جزئیات و اطلاعات مشاوره ای با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه