جستجو کردن

نوشته های اخیر

مقایسه خرید آپارتمان در اسلامشهر با اندیشه،رباط کریم،پاکدشت

  • اگر به دنبال خرید آپارتمان در اسلامشهر هستید و می خواهید بدانید که اختلاف قیمت این نواحی چقدر است و فاصله کدام یک تا تهران نزدیک تر است و همچنین موقعیت و رشد کدام یک از این نواحی بهتر خواهد بود، علاوه بر اینکه در این مطلب به مقایسه این 3 نقطه می پردازیم بلکه پیشنهادی هم قیمت در شهر تهران با شرایط مطلوب به شما ارائه خواهیم داد که قطعا تعجب خواهید کرد که چگونه از دید شما پنهان مانده است و می توانید با شرایط اقساطی اقدام به خرید خانه در تهران نمایید.

    مقایسه خرید آپارتمان در اسلامشهر با اندیشه،رباط کریم،پاکدشت
    مقایسه خرید آپارتمان در اسلامشهر با اندیشه،رباط کریم،پاکدشت

    برای افرادی که قصد خرید خانه در تهران دارند اما بودجه محدوده در اختیار دارند، گزینه های اطراف تهران انتخاب می شود که در نهایت می خواهند بدانند از میان گزینه ها چه تفاوتی وجود دارد و انتخاب کدام محله می تواند آینده بهتری داشته باشد و رشد سرمایه و آبادانی بیشتری داشته باشد.

    فاصله اسلامشهر تا تهران و مقایسه با دیگر نقاط

    از آنجایی که نزدیک بودن به تهران برای گزینه هایی که در اطراف شهر وجود دارند بسیار مهم است، باید فاصله اسلامشهر تا تهران و نواحی مختلف آن را بررسی کرده و به مقایسه با دیگر نقاط نظیر پاکدشت، رباط کریم و اندیشه انجام دهیم.

    اسلامشهر در جنوب تهران واقع شده است و می بایست اولین ورودی تهران را از این جهت در نظر بگیریم، فاصله اسلامشهر تا نعمت آباد در منطقه 19 که اولین نقطه ورودی تهران است 17 کیلومتر و معادل 26 دقیقه رانندگی است.

    فاصله اسلامشهر تا تهران
    فاصله اسلامشهر تا تهران

    همچنین در ساعت 1 بعد از ظهر و بر اساس ترافیک این ساعت فاصله زمانی اسلامشهر تا دیگر نقاط به شرح زیر است:

    از مبدا اسلامشهر به فاصله (کیلومتر) زمان (دقیقه)
    میدان آزادی 31 37
    خیابان مطهری 30 46
    بازار تهران 27 50
    میدان تجریش 40 80
    میدان ولیعصر 28 53
    فرودگاه امام 25 30
    ترمینال جنوب 26 46

    در مطلبی دیگر تحت عنوان مقایسه خرید آپارتمان در پرند، پردیس و اندیشه فاصله زمانی این نقاط تا تهران مشخص شده است که می توانید مطالعه نمایید و برای پاکدشت و رباط کریم به صورت خلاصه بدین شرح می باشد:

    مبدا میدان آزادی بازار تهران خیابان مطهری میدان تجریش
    پاکدشت 50 کیلومتر – 70 دقیقه 46 کیلومتر – 63 دقیقه 30 کیلومتر – 42 دقیقه 57 کیلومتر – 93 دقیقه
    اندیشه 33 کیلومتر – 33 دقیقه 47 کیلومتر – 62 دقیقه 59 کیلومتر – 58 دقیقه 52 کیلومتر – 62 دقیقه
    رباط کریم 47 کیلومتر – 51 دقیقه 53 کیلومتر – 60 دقیقه 54 کیلومتر – 55 دقیقه 67 کیلومتر – 87 دقیقه

    بر اساس آنچه در مقایسه با جدول بالا مشاهده شد ، اسلامشهر از تمامی این نقاط به تهران نزدیکتر است و بعد از آن می توان اندیشه را نزدیک ترین به نقاط کلیدی تهران دانست البته بدون در نظر گرفتن مرکز شهر یعنی خیابان مطهری و البته بهتر است بدانید که بافت اندیشه کاملا با اسلامشهر متفاوت است و شهری بروز با شهرسازی مدرن می باشد و برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در اندیشه دارند، گزینه هایی که قصد مقایسه دارند معمولا پردیس است.

    در قسمت بعدی و پیش از آنکه بخواهیم کیفیت زندگی در این محله ها را مقایسه نماییم، مقایسه ای بابت قیمت آپارتمان در این نواحی انجام خواهیم داد و پس از آن گزینه های جایگزین در تهران معرفی خواهد شد.

    مقایسه قیمت آپارتمان در اسلامشهر با دیگر نقاط

    در بالا فاصله اسلامشهر را با پاکدشت، رباط کریم و اندیشه بررسی نمودیم و در ادامه به مقایسه قیمت ها در این نقاط می پردازیم. توجه داشته باشید که بروز رسانی قیمت ها در تاریخ مرداد ماه سال 1403 می باشد و قیمت ها به این تاریخ به روز شده است.

    مکان متراژ سال ساخت قیمت هر متر (تومان)
    اسلامشهر، کاشانی 72 1402 ۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    اسلامشهر، رنجبران 109 1402 ۳۶,۶۸۸,۰۰۰
    اسلامشهر، 20 متری امام 110 1402 ۴۷,۰۰۰,۰۰۰
    اسلامشهر، باکری 99 1402 ۴۱,۷۳۰,۰۰۰
    پاکدشت 163 1402 ۲۳,۲۵۱,۰۰۰
    پاکدشت 90 1402 ۲۳,۳۳۳,۰۰۰
    پاکدشت، محدوده ارکیده 156 1402 ۲۳,۰۷۶,۰۰۰
    رباط کریم 140 1402 ۲۶,۰۰۰,۰۰۰
    رباط کریم 98 1401 ۲۸,۵۷۱,۰۰۰
    رباط کریم، نوساز و سه خواب 133 1401 ۲۷,۰۶۷,۰۰۰
    اندیشه، فاز 2 138 1402 ۴۵,۰۰۰,۰۰۰
    اندیشه، فاز 1 شهرک مریم 86 1400 ۴۱,۵۰۰,۰۰۰

    پس از مقایسه قیمت ها متوجه شده اید که اسلامشهر فاصله قیمتی زیادی با پاکدشت و رباط کریم دارد و از لحاظ قیمت نزدیک به اندیشه است.

    اسلامشهر بهتر است یا اندیشه؟

    اگر از دیدگاه فاصله بخواهیم مقایسه را انجام دهیم اسلامشهر به تهران نزدیک تر است و از نظر قیمت نیز این 2 نقطه فاصله چندانی با یکدیگر ندارند، اما از نظر شهرسازی و مدرن بودن، به عقیده ما هرچه به سمت غرب تهران پیش برویم، رشد و آینده بهتری پیش رو خواهیم داشت.

    اندیشه در غرب تهران واقع شده است و دارای بافتی بروز و شهرسازی مدرنی است در حالیکه اسلامشهر در جنوب تهران واقع شده است و بافت قدیمی سازی در آن وجود دارد.

    اسلامشهر بهتر است یا اندیشه؟
    اسلامشهر بهتر است یا اندیشه؟

    جدا از این موضوع اگر بخواهیم ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه را هم در نظر بگیریم، حداقل قیمت ها در خیابان فلاح نزدیک به 50 میلیون تومان برای آپارتمان نوساز است. ولیکن یکی از موضوعات مطلب ما این بود که گزینه جایگزین بهتری در تهران به شما معرفی کنیم که شرایط بهتری نسبت به شهرهای اطراف داشته باشد و از نظر قیمت نیز نزدیک به محدوده قیمتی در اسلامشهر باشد.

    گزینه جایگزین اسلامشهر در تهران

    شاید با خود فکر کرده اید که چرا محدوده ای نظیر اندیشه باید قیمتی معادل اسلامشهر داشته باشد در صورتی که اسلامشهر قدیمی تر و نزدیک تر به تهران است؟ این را بدانید که هر نقطه ای که بافت جدید دارد در ابتدا قیمت آن پایین تر است و بعد از اتمام ساخت و ساز قیمت آن بسیار بالاتر از مناطق قدیمی می رود.

    همین شرایط در تهران در منطقه 22 تهران چیتگر و در محله های جدید آن فراهم است! شاید باورتان نشود اما با قیمت های متری 45 الی 47 میلیون تومان می توانید آپارتمان های 3 الی 5 سال در این منطقه خریداری کنید که قطعا بافت آن با اسلامشهر و اندیشه متفاوت است و بروزترین امکانات شهر تهران نظیر دریاچه چیتگر، آبشار، ایران مال، بام لند، پارک جنگلی و باغ موزه گیاه شناسی در این منطقه قرار گرفته شده است.

    گزینه جایگزین اسلامشهر در تهران
    گزینه جایگزین اسلامشهر در تهران

    پس برای افرادی که به دنبال خرید خانه ارزان اطراف تهران هستند بهترین گزینه این است که در این نقطه سرمایه گذاری نمایند. حتی برای میانگین قیمت پاکدشت و رباط کریم که قیمت ها بین 28 الی 35 میلیون تومان به ازای هر متر است، گزینه های خرید از پروژه های تعاونی ساز در منطقه 22 وجود دارد که همان پروژه های ارتش است و زمان تحویل آن ها 3 الی 4 سال است.

    همچنین شرایط پرداخت اقساطی در این نقاط وجود دارد و می توانید با 1 میلیارد تومان خرید انجام داده و مابقی را طی 3 الی 4 سال اقساط پرداخت نمایید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید گزینه های پیش فروش آپارتمان 60 متری در منطقه 22 را بررسی نمایید.

    پروژه های هم قیمت در منطقه 22 با اسلامشهر
    پروژه های هم قیمت در منطقه 22 با اسلامشهر

    علت شرایط اقساطی این می باشد که در منطقه 22، مالکیت عمده زمین ها متعلق به ارگان های دولتی است و این ارگان ها به منظور تامین مسکن کارکنان اقدام به ساخت می نمایند و در نهایت اعضا سهم خود را در بازار به فروش رسانده و خریداران جدید، قرارداد را با همان شرایط ادامه می دهند که این شرایط به صورت پرداخت اقساطی است.

    اما اگر قصد خرید اقساطی در اسلامشهر یا اندیشه و یا حتی پیش خرید آپارتمان در پردیس را داشته باشید، به دلیل اینکه خانه ها یا شخصی ساز است و یا مسکن مهر که آن هم اقساطی نیست این امکان برای شما فراهم نیست.

    پس این شرایط تا زمانی که تعاونی های دولتی در منطقه 22 مشغول به ساخت و ساز می باشند فراهم است و گزینه جایگزینی نسبت به خرید آپارتمان در اسلامشهر است.

    معادل قیمت آپارتمان های اسلامشهر در تهران

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، اگر قیمت میانگین خرید آپارتمان در اسلامشهر را 44 میلیون تومان در نظر بگیریم، شما با این مبلغ گزینه هایی در تهران دارید که می توانید در مطلبی مربوط به خرید آپارتمان در تهران تا 4 میلیارد تومان مشاهده نمایید. این محله ها عمدتا در بافت فرسوده واقع شده اند و سن بنا نیز بالاست و یا در طبقات بالا بدون آسانسور واقع شده اند.

    حداقل قیمت خرید در تهران در مناطقی نظیر باقرشهر در کهریزک 40 میلیون تومان است که شرایط مناسبی برای زندگی در آنجا فراهم نیست اما در مناطق داخل شهر تهران قیمت ها نزدیک به 50 میلیون تومان برای آپارتمان های قدیمی در بافت قدیمی می باشد.

    اما در محله های جدید منطقه 22 که در واقع آخرین نقاط قابل ساخت این منطقه می باشند، نظیر مروارید شهر و بخشی از وردآورد، قیمت خرید آپارتمان نوساز در حدود 50 الی 55 میلیون تومان است و آپارتمان های چند ساله نیز با قیمتی معادل 44 الی 48 میلیون تومان قابل خریداری هستند که تصویر یکی از این واحدها را در زیر مشاهده می فرمایید:

    معادل قیمت آپارتمان های اسلامشهر در تهران
    معادل قیمت آپارتمان های اسلامشهر در تهران

    جدا از اینکه شرایط پیش خرید نیز در این منطقه فعال دارد و بسیار منعطف است و بهتر است بدانید که به همان علت که اندیشه از یک منطقه قدیمی مانند اسلامشهر در رشد قیمت جلوتر می زند، همین شرایط در داخل تهران چند برابر با سرعت بیشتری اتفاق می افتد و اگر امروز قصد فروش خانه برای سرمایه گذاری را داشته باشید، بهتر است از محله های قدیمی که رشد قیمت آنها تنها با تورم است به سراغ مناطق جدید تهران و یا حومه بروید که پیشنهاد اول ما در شرایط کنونی تهران است زیرا چیتگر در حال حاضر قیمت مناسب و حتی ترازی با شهرهای اطراف تهران دارد.

    جمع بندی

    در این مطلب به مقایسه خرید آپارتمان میان اسلامشهر، اندیشه، رباط کریم و پاکدشت پرداختیم و اول از همه فاصله هر کدام به تهران را بررسی نمودیم تا متوجه شویم کدام یک به تهران نزدیک تر است و در مرحله بعدی به مقایسه قیمت آپارتمان و بافت این نقاط پرداختیم.

    در نهایت آنچه مشخص شد این است که اندیشه با موقعیتی که در آن قرار گرفته یعنی غرب تهران، شهرسازی مدرن و بروز تری نسبت به دیگر نقاط دارد و قیمت آن نیز نزدیک به اسلامشهر است که نشان دهنده این موضوع است که در غرب تهران رشد بسیار بیشتر است چه داخل و چه خارج از تهران.

    در نهایت گزینه ای هم قیمت با اسلامشهر در غرب تهران منطقه 22 به شما معرفی نمودیم که هم قابلیت خرید به صورت اقساطی فراهم است و هم می توانید آپارتمان نوساز تری خریداری نمایید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه