جستجو کردن

نوشته های اخیر

مشکلات خرید آپارتمان در چیتگر و معرفی راه حل

  • اگر به دنبال خرید آپارتمان در چیتگر هستید، قطعا برای تان سوال های بسیاری پیش آمده است که شما را گیج نموده است. علت این است که نوع پروژه ها و سازنده هایی که در این منطقه وجود دارند متفاوت با دیگر نقاط هستند و به دلیل مالکیت عمده زمین های این منطقه توسط ارگان های دولتی، تعاونی های دولتی و خصوصی در این محدوده مشغول ساخت و ساز هستند.

    مشکلات خرید آپارتمان در چیتگر و معرفی راه حل
    مشکلات خرید آپارتمان در چیتگر و معرفی راه حل

    برای اینکه بدانید مشکلات خرید آپارتمان در چیتگر چیست و چه مواردی را باید مد نظر داشته باشید، در این مطلب تمامی چالش های پیش روی شما برای خرید آپارتمان در چیتگر بررسی می شود، همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط خرید آپارتمان در چیتگر به صورت اقساطی و نقدی با کارشناسان ما در تهران برج در تماس باشید.

    مشکلات خرید آپارتمان در چیتگر چیست؟

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، تعاونی ساز ها در منطقه 22 مشغول به انبوه سازی هستند و پروژه های تعاونی ساخته شده در این منطقه دارای سند تعاونی می باشند. ممکن است برای برخی این موضوع عجیب به نظر بی آید اما شرایط پروژه های تعاونی ساز دولتی در گذشته اینگونه بوده است و بسیاری از برج ها هستند که به صورت سند تعاونی نقل و انتقال می شوند و این موضوع در منطقه 22 عادی است.

    از مشکلات بعدی، تبلیغات بنگاه های معاملاتی در سایت های آگهی و یا فضای مجازی است که به عنوان مثال قیمت پیش فروش آپارتمان 60 متری در منطقه 22 را با قیمت های پایین اعلام می کنند و خریدار واقعی هنگام خرید دچار دوگانگی می شود که تفاوت قیمت یک واحد 60 متری که به عنوان مثال 1 و نیم میلیارد تومان قیمت گذاری شده با قیمت ملک آماده که 5 الی 6 میلیارد تومان است در چیست.

    واقعیت این است که ماهیت تعاونی به معنی ساخت جمعی است و تعاونی های خصوصی در منطقه 22 شکل گرفته اند که بسیاری از آنها فاقد روزمه ساخت و سابقه اجرایی هستند و به معرفی پروژه هایی در مرحله زمین می پردازند که هدف آن ها جذب سرمایه گذار است. این اصلی ترین مشکل خرید آپارتمان در چیتگر است که مراقب باشید از کجا قصد خرید دارید و تفاوت این پروژه ها را با دیگر پروژه های معتبر بدانید.

    مشکلات خرید آپارتمان در چیتگر چیست؟
    مشکلات خرید آپارتمان در چیتگر چیست؟

    عمده این پروژه ها در محدوده مروارید شهر جنوبی قرار گرفته که یکی از محله های منطقه 22 است شده اند که در حال حاضر نزدیک به 30 پروژه هستند که تکلیف تغییر کاربری زمین آنها هنوز مشخص نشده است. در نهایت باید بدانید که اگر قصد خرید از پروژه های پیش فروش را دارید باید ابتدا روزمه سازنده را بررسی کنید و شرایط مالکیت زمین و جواز ساخت را به صورت عینی بررسی نمایید.

    مورد بعدی که برای بسیاری شبهه ایجاد می کند این است که ماهیت تعاونی با پیش خرید قطعی را نمی دانند، در خرید قطعی شما از سازنده با یک قیمت مشخص و ثابت اقدام به خرید می نمایید اما در پیش خرید از تعاونی ها، قیمت ساخت را پرداخت میکنید، یعنی هر چه هزینه شود پرداخت می شود و سود سازنده در آن وجود ندارد ولیکن اقساط شما ثابت نیست و هر سال بر اساس گرانی قیمت مصالح افزایش می یابد.

    حال ممکن است یک تعاونی دولتی مانند سازنده پروژه لشگر 27 به دلیل ماهیت دولتی بودن، نحوه محاسبه را بر اساس نظارت و چهارچوب خاصی اعلام کند و در طرف دیگر ممکن است شما با خرید از یک تعاونی خصوصی بدون سابقه ساخت و رزومه، هر چه هزینه برای ساخت اعلام شود را مجبور به پذیرش شوید.

    برای مشکلات موجود در چیتگر چه راه حلی است؟

    اول از همه باید بدانید که قصد شما از خرید چیست و می خواهید پیش خرید کنید یا خرید ملک آماده، برای پیش خرید ماهیت سازنده بسیار مهم است و سابقه واقعی اجرا، زیرا شما در واقع پول را به دست تعاونی می دهید که می خواهد کلیه مدیریت پروژه را انجام دهد و مهم است که مدیریت این تعاونی با چه اشخاصی است و رزومه آنها چیست.

    برخی تعاونی ها فقط به قصد جذب سرمایه گذار تشکیل می شوند و هدف واقعی برای ساخت ندارند، به عنوان نمونه پروژه افق بین الملل در مروارید شهر در سال 1402 معرفی شده و نام سازنده شرکت مجتمع صنعتی آراد افق بین الملل است که اصلا کارش این نبوده و شرکت خریداری شده و تبدیل به تعاونی شده است.

    برای مشکلات موجود در چیتگر چه راه حلی است؟
    برای مشکلات موجود در چیتگر چه راه حلی است؟

    حال اعضای تشکیل دهنده این شرکت جدید، همانهایی هستند که با نامی دیگر تحت عنوان تعاونی مسکن مهر ایثار یاران پروژه دیگری در همان نقطه، یعنی مروارید شهر جنوبی با همان شرایط زمین معرفی نموده اند که نام آن پروژه یاران است.

    هر 2 پروژه در شرایط یکسانی هستند و در مرحله تغییر کاربری زمین می باشند و در واقع علت ایجاد یک پروژه جدید این بوده که پروژه یاران که اول در سال 1400 معرفی شده است دیگر نامش خراب شده زیرا پس از 2 سال هنوز به ساخت نرسیده و به همین دلیل پروژه با نام دیگری تعریف شده است.

    اینها همگی از مشکلات خرید آپارتمان در چیتگر است برای افرادی که آگاهی و شناخت ندارد و حرف های دلالان و مشاوران املاک آنها را گیج می کند.

    راه حل مشکلات خرید آپارتمان آماده تحویل

    برای خرید آپارتمان های آماده باید در نظر داشته باشید که سند تعاونی یک امر عادی در چیتگر است و نگران کننده نیست زیرا از اول خانه قرار بوده برای اعضای یک ارگان ساخته شود و ارگان به منظور تامین مسکن کارکنان خود اقدام به ساخت نموده در نتیجه راه خودش را پیش رفته است.

    اما در نظر داشته باشید که پیش از اینکه آپارتمانی در چیتگر خریداری کنید که به شما بگویند سند آن در حال آماده شدن است باید از شهرداری استعلام وضعیت نمایید تا بدانید که مشکل چیست، گاهی اوقات الزامات شهرداری رعایت نشده است و با تغییراتی مشکل بر طرف می شود و گاهی زمین پروژه برای یک ارگان بوده که تفکیک نکرده و هنوز زمین مجاور را نساخته است و در این حالت کار برای دریافت سند مشکل می شود.

    بسیاری از پروژه های دولتی هم دارای سند می باشند و علت آن به نحوه اجرای پروژه بر می گردد و آپارتمان های سند دار چیتگر به طور کلی راه طولانی تر نسبت به آپارتمان مسکونی را باید برای دریافت پایان کار طی کنند و پروسه ممکن است در صورت نبود مشکل 3 الی 4 سال طول بکشد.

    مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید مدیریت برج ها می باشد که رابطه مستقیم با شارژ ماهانه نیز دارد. یک برج واقعا نیاز به مدیریت دارد و از مشکلات خرید آپارتمان در چیتگر همین است که اگر برج رها شود، تبدیل به خرابه ای می شود و نیاز است که به صورت جدی هزینه های شارژ دریافت شود و برج نگهداری شود و این پروسه با یک آپارتمان مسکونی کاملا متفاوت است.

    راه حل مشکلات خرید آپارتمان آماده تحویل
    راه حل مشکلات خرید آپارتمان آماده تحویل

    برای این کار باید پیش از خرید هزینه های شارژ را بدانید و چند نوبت به مشاعات برج سر بزنید و سوالاتی از مدیر برج داشته باشید. به عنوان مثال اگر اجازه رفت و آمد و اسباب کشی در هر ساعتی وجود داشته باشد و آسانسور حمل بار فعال باشد قطعا یک ایراد است زیرا این آسانسور فقط باید برای حمل بار و آن هم در ساعاتی مشخص استفاده شود.

    به طور کلی همانقدر که خطرات پیش خرید آپارتمان دارای ابعاد متفاوتی است، مشکلاتی که در خرید آپارتمان های چیتگر در برج ها وجود دارد دارای ریزه کاری های بسیاری است. حال در ادامه می خواهیم مواردی که در انتخاب واحدهای آپارتمانی در برج های چیتگر باید رعایت کنید را مطرح کنیم که در آینده مشکلات شما را کاهش خواهد داد.

    بایدها و نباید های خرید واحد در چیتگر

    اول از همه این را بدانید که برج های تعاونی ساز دولتی در چیتگر، ترمز منطقه را کشیده اند و ممکن است یک سازنده خصوصی قیمتی معادل 40 درصد بالاتر از این برج ها اعلام کند در حالی که تفاوتی هم در امکانات و نوع ساخت وجود نداشته باشد.

    پس در نظر داشته باشید که تا زمانی که پیش فروش های تعاونی مسکن ارتش وجود داشته باشد، می توانید با خیال راحت مقایسه برج ها را با یکدیگر انجام دهید اما این را بدانید که هر برج هنگام تحویل در صورتی که چندین دست معامله شود ناخودآگاه قیمت آن بالا می رود و این اتفاق در مورد پروژه های دولتی نیز همیشه رخ داده است.

    پس به سراغ برج های خیلی لوکس نروید و اگر هم می روید واقعا مقایسه با دیگر برج ها انجام دهید و این را بدانید که بهترین موقع خرید از این برج ها زمانی است که هنوز مردم در آن ساکن نشده اند و بازار معاملات داغ نشده است.

    همچنین در نظر داشته باشید که طبقات بالاتر قیمت را بالا می برند و فروش سخت تر می شود و سعی نکنید که آخرین طبقه را انتخاب کنید اگر قصد شما فروش است زیرا ممکن است طبقه 25 با طبقه 4 یک برج تفاوت قیمتی معادل 40 درصد داشته باشد.

    ممکن است این اختلاف طبقه ارزش چندانی نداشته باشد به عنوان مثال برج های نارنجستان 3 و 4 در شهرک مهستان واقع شده اند و عملا دید مناسبی در آنها وجود ندارد و در نتیجه تفاوت چندانی در طبقات فعلا وجود ندارد. پس در نظر داشته باشید که پول طبقه را در صورتی بدهید که ارزش داشته باشد.

    بایدها و نباید های خرید واحد در چیتگر
    بایدها و نباید های خرید واحد در چیتگر

    همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از سازنده ها زمانی که برند می شوند دیگر قیمت آنها به نحوی افزایش می یابد که از حالت سرمایه گذاری خارج می شود و صرفا برای مصرف کننده مناسب می شود. پس در نظر داشته باشید که این نوع سازنده ها بر اساس اعتباری که داشته اند قیمت را غیر معمول بالا می برند.

    به عنوان مثال سازنده برج های تریتیوم در منطقه 22 تنها برج اول و دوم خود را با شرایط مناسبی ارائه نمود و پروژه های جدید با قیمت بالاتر ساخته شده است که به درد سرمایه گذار نمی خورد.

    در نظر داشته باشید که رزومه سازنده ها در منطقه 22 با دیگر نقاط متفاوت است و به دلیل وجود پروژه های زیادی که روند آن ها کند است، یک سازنده معمولی رو به خوب در منطقه دیگر در اینجا عالی به حساب می آید.

    مشکلات محله های چیتگر را نیز در نظر بگیرید

    در حال حاضر چیتگر دارای نقاط زیادی است که جدید ترین آنها مروارید شهر است که در حال ساخت می باشد. این نقاط ممکن است فعلا دارای دسترسی های محدود و امکانات شهری کمتری باشند اما به سرعت تغییر شکل می دهند و نگران این قضیه نباشید اما برای شما که قصد سکونت یا سرمایه گذاری دارید موضوع تفاوت می کند.

    همچنین در شهرک هایی نظیر خرازی که سازنده آن سپاه است، بافت ساکنین مذهبی است و اگر می خواهید در این محله منطقه 22 خانه بخرید باید بافت آن را بررسی کنید که بعدا دچار مشکل نشوید. همچنین دیگر نقاطی در شمال اتوبان خرازی وجود دارند مانند شهرک باقری که شرایط کمی مشابه با خرازی دارند اما در نهایت شما باید انتخاب را بر اساس خواسته هایتان انجام دهید.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی مشکلات خرید آپارتمان در چیتگر و راه حل آن پرداختیم، در نظر داشته باشید که مواردی که به صورت جدی باید آن ها را رعایت نمایید را برایتان روشن نمودیم و اگر قصد شما این است که خریدی بی دردسر و با آگاهی انجام دهید می توانید بر روی کارشناسان ما در تهران برج حساب کنید.

    ما می توانیم بر اساس سلیقه و انتظاراتی که دارید پروژه های مناسب به شما معرفی نماییم برای این امر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه