جستجو کردن

نوشته های اخیر

سرمایه گذاری در ماشین سنگین بهتر است یا خانه مسکونی؟

  • اگر به فکر سرمایه گذاری بر روی ماشین های سنگین هستید و میخواهید بدانید که رشد قیمت و درآمدی که خواهید داشت نسبت به خرید یک خانه مسکونی بیشتر خواهد بود یا خیر، در این مطلب ضمن بررسی این موضوع، آمار رشد قیمت مسکن و خودرو را به طور کلی بررسی میکنیم تا با کسب آگاهی از روند افزایش قیمت در گذشته بتوانید در این مورد بهتر تصمیم گیری نمایید.

    سرمایه گذاری در ماشین سنگین بهتر است یا خانه مسکونی؟
    سرمایه گذاری در ماشین سنگین بهتر است یا خانه مسکونی؟

    توجه داشته باشید که حوزه فعالیت ما در تهران برج در زمینه مسکن شهر تهران و پروژه های در حال ساخت است و اطلاعات ما قطعا در مورد مسکن بیشتر است تا ماشین های سنگین اما آنچه بر اساس آمار و ارقام رخ داده است را منتشر می نماییم و تجربیات خود را در مورد بازار مسکن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

    خرید ماشین سنگین بهتر است یا خانه؟

    پیش از آنکه به سراغ این موضوع برویم که بدانیم خرید ماشین سنگین بهتر است یا خانه بد نیست آمار افزایش قیمت را بر اساس ماشین های سواری عادی و مسکن بررسی نماییم.ما در مطلبی تحت عنوان خرید ماشین بهتره یا زمین به مقایسه رشد قیمت خودرو با طلا و مسکن پرداختیم که به چنین آماری در بازه 5 ساله رسیده ایم.

    در یک بازه 5 ساله قیمت یک دستگاه خودروی صفر کیلومتر خارجی در آخرین سال ورود یعنی 2017، به شرطی که تا به امروز صفر کیلومتر باقی مانده باشد 9 برابر شده است در حالی که قیمت یک دستگاه آپارتمان در همین بازه 13 برابر شده است.

    در این بازه تورم بر اساس نرخ تادیه مهریه اعلام شده توسط بانک مرکزی 8 برابر است یعنی قیمت یک کالا در سال 1397 امروز 8 برابر شده است، پس در واقع مسکن 5 برابر بیشتر از تورم رشد قیمت داشته و خودرو 1 برابر بیشتر از تورم رشد کرده است.

    خرید ماشین سنگین بهتر است یا خانه؟
    خرید ماشین سنگین بهتر است یا خانه؟

    این آمار نشان می دهد که خرید خانه بهتر از ماشین است و این اولین قدمی بود برای اینکه بازار خودرو سواری را بررسی کرده و سپس به سراغ خرید ماشین سنگین برویم.

    اگر قصد خرید ماشین سنگین به منظور کسب در آمد دارید، بدانید که از خانه نیز می توانید اجاره کسب کنید، البته ممکن است به نسبت سرمایه ای که برای خرید خانه می پردازید درآمد کمتری نسبت به ماشین سنگین داشته باشید اما بدانید که در مثالی که در بالا زدیم رشد قیمت برای یک خودروی خارجی صفر کیلومتر بود و این آمار بسیار نزدیک به تورم بود و در صورتی که این خودرو کارکرده بود شاید افزایش قیمت آن از تورم چندین برابر پایین تر می آمد.

    سرمایه گذاری روی ماشین سنگین

    پیش از آنکه به فکر سرمایه گذاری روی ماشین سنگین باشید، باید وضعیت بازار و هزینه های نگهداری آن را بسنجید. قطعا هزینه نگهداری خانه شما به اندازه نگهداری ماشین سنگین نیست که علاوه بر حذف معافیت مالیاتی، معافیت از معاینه فنی حتی برای خودرو های نو و صفر کیلومتر و طرح فرسودگی تا از 15 الی 25 سال باعث شده است که این سرمایه دائمی نباشد و برای مدت محدودی در اختیار شما خواهد بود و پس از پایان مدت زمان استفاده تبدیل به آهن قراضه می شود، در کشور مشکل کمبود بار وجود دارد و هزینه هایی نظیر تایر و قطعات خودرو در همین 1 سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

    این در حالی است که خرید خانه یکی از فرصت های سرمایه گذاری در ایران است که پس از 30 الی 40 سال تبدیل به کلنگی می شود که در نهایت با مشارکت در ساخت ممکن است 1 واحد شما تبدیل به 2 واحد هم شود و این فرصت در سرمایه گذاری مسکن وجود دارد.

    سرمایه گذاری روی ماشین سنگین
    سرمایه گذاری روی ماشین سنگین

    شما باید با مثالی که در بالا زده ایم یک بازه 5 ساله را در نظر بگیرید که اگر با ماشین خود کار کنید چقدر در آمد دارید و قیمت ماشین شما بعد از 5 سال چقدر شده و قیمت خانه شما چقدر شده و چه مقدار اجاره دریافت کرده اید. در نهایت تصور ما این است که خرید خانه بهتر از ماشین سنگین خواهد بود زیرا خانه همیشه گران می شود و از تورم جلوتر است اما خودرو در نهایت زمان استفاده دارد و فرسوده می شود در حالی که هر 2 قابلیت بهره برداری دارند.

    جدا از اینکه خانه خلق نمی شود و در یک منطقه اگر آپارتمانی وجود دارد، تولید آپارتمان نداریم که بخواهد اضافه شود و در نهایت زمین آن ارزشمند است اما خودرو می تواند هر روز تولید شود و باعث از رونق افتادن قدیمی ها شود.

    گزینه بهتر از خرید ماشین سنگین

    خوب اگر بخواهیم جایگزینی برای خرید ماشین سنگین به شما معرفی نماییم، از آنجایی که مقایسه ما با خرید مسکن و ملک انجام شده است می توانیم فرصت هایی که در این بازار وجود دارد را به شما معرفی نماییم. اول از همه بدانید که در شرایط تورمی کشور که قیمت ها رو به افزایش است، بهترین گزینه این است که یک تعهد خرید به صورت اقساطی ایجاد کنید که قیمت قطعی باشد و مدت زمان پرداخت طولانی مدت باشد.

    تنها موردی که می توان به اینصورت، یعنی چکی با قیمت ثابت خرید نمود پیش خرید ملک است که اگر به نظر شما پر ریسک می آید، خبر خوب این است که در تهران و در منطقه 22 تهران، به دلیل حضور تعاونی های دولتی، پروژه های پیش فروش تعاونی مسکن ارتش و دیگر ارگان ها وجود دارد که به منظور ساخت و ساز برای اعضای سازمان خود در حال انجام است اما سهام توسط این افراد در بازار فروخته می شود و خریدار جدید جایگزین آنها می شود و قرارداد را ادامه می دهد.

    گزینه بهتر از خرید ماشین سنگین
    گزینه بهتر از خرید ماشین سنگین

    این گزینه علتی است برای اینکه قیمت ها در این منطقه بسیار مناسب باشد و همچنین گزینه پرداخت اقساطی از 3 الی 4 سال فراهم باشد که علاوه بر رشد قیمتی که روال عادی بازار مسکن طی می کند، رشد قیمتی بر اساس پیشرفت منطقه خواهد داشت.

    حال اگر قصد پیش خرید ندارید می توانید اقدام به خرید خانه ارزان اطراف تهران که همان مسکن مهر هستند نمایید که در نهایت رشد قیمت آن ها نیز خوب است و همچنین قیمت آنها بین 3 الی 4 میلیارد تومان است. اما اگر بخواهید پیش خرید در تهران انجام دهید حداقل سرمایه ای که نیاز دارید 1 میلیارد است و مابقی را می توانید اقساطی پرداخت نمایید در ضمن می توانیم یک گزینه به شما معرفی نماییم که با استفاده از سپرده بانکی اقدام به خرید مسکن نمایید و اقساط را از این طریق پرداخت کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

    سرمایه گذاری در بازار ملک

    شاید باور این موضوع برایتان سخت باشد که بسیاری از مواقع هیچ کاری نکردن از کار کردن بیشتر جواب داده است. متاسفانه با آمار و ارقامی که افزایش قیمت مسکن داشته ایم، نشانگر این بوده است که شاید راه اندازی یک کسب و کار به اندازه نگهداری یک خانه و اجاره دادن آن سوددهی نداشته است.

    حال در نظر داشته باشید که چند مسیر برای سرمایه گذاری در بازار املاک وجود دارد که سود شما را می تواند چندین برابر کند. امروز در تاریخ بروزرسانی این مطلب در تیرماه سال 1403، نرخ بهره بانکی 28 درصد است و اگر شما به عنوان مثال یک خانه 60 متری در محدوده غرب تهران با قیمت 52 میلیون را پیش خرید کنید، می توانید تنها با پرداخت 900 میلیون تومان وارد پروژه شده و 2 میلیارد در بانک بگذارید که سود آن پوشش کل اقساط را می دهد.

    اطلاعات بیشتر و توضیحات کامل را می توانید در مطلبی با عنوان سرمایه گذاری با سود 100 درصد مطالعه نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که دریافت پول رهن و اجاره خانه نیز می تواند یک مسیری برای سرمایه گذاری شما باز کند.

    فرض بر این بگذارید که در سال 1400 یک خانه را 1 میلیارد تومان رهن کامل داده اید و آن را تبدیل به طلا کرده اید. در آن تاریخ دقیقا معادل 1 کیلوگرم طلا بوده است و امروز اگر بخواهید پول مستاجر را پس دهید تنها با 290 گرم طلا می توانید پول وی را پس دهید و 710 گرم طلا برای تان باقی مانده است که قیمت آن امروز نزدیک به 2 و نیم میلیارد تومان است.

    سرمایه گذاری در بازار ملک
    سرمایه گذاری در بازار ملک

    حال تصور کنید که می خواستید با ماشین سنگین این عدد را در بیاورید و چقدر هزینه استهلاک خودرو شما می شده است و در نهایت امروز قیمت آن ماشین سنگین چقدر بوده است در حالی که قیمت ملک شما ارزش افزوده بیشتری نسبت به خودرو داشته است و این درآمد را ایجاد کرده است.

    برای اینکه بدانید با پولی که باید برای خرید ماشین سنگین پرداخت کنید چه گزینه هایی داشته اید، می توانید مطلب با 5 میلیارد چیکار میشه کرد را بررسی نمایید. البته این اعداد پایینتر نیز می آید و می توانید با 1 الی 2 میلیارد تومان نیز در بازار مسکن ورود نمایید چه در داخل تهران به صورت اقساطی و چه در خارج از تهران و مسکن مهر گزینه هایی برای شما وجود دارد.

    انتخاب بین ماشین سنگین و خانه

    در نهایت ما در این بخش به مقایسه سرمایه گذاری و خرید بین ماشین سنگین و خانه پرداختیم در حالیکه حوزه تخصص ما در زمینه مسکن شهر تهران است و راهکارهای این سمت را خوب می دانیم و بازار خودرو و ماشین سنگین را از دور بررسی نمودیم.

    شاید برای یک فرد که تخصص ویژه ای در امر ماشین های سنگین دارد، راهکارهایی وجود داشته باشد که به نظرش در زمینه سرمایه گذاری در خودروهای سنگین می تواند نسبت به خرید خانه موفق تر باشد. در نهایت ما آنچه در حوزه تخصصی خودمان بود بررسی نمودیم و قصد معرفی یک سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا را زمینه مسکن داشتیم.

    انتخاب بین ماشین سنگین و خانه
    انتخاب بین ماشین سنگین و خانه

    در نهایت تصمیم گیرنده اصلی خود شما هستید اما بهتر است بدانید که وضعیت کسب و کار با ماشین سنگین رابطه مستقیم با وضعیت اقتصادی کشور دارد و جدا از اینکه صنعت ساختمان به عنوان یک صنعت مادر با چالش های زیادی روبرو شده است، بازار نیز در وضعیت رونق قرار ندارد و همه اینها با سیستم باربری و حمل و نقل رابطه مستقیم دارد.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که سرمایه گذاری در ماشین سنگین بهتر است یا خانه مسکونی و به بررسی آمار رشد قیمت در گذشته پرداختیم تا بتوانیم در مورد آینده پیش بینی نماییم.

    در نظر داشته باشید برای اینکه بدانید خرید ماشین سنگین بهتر است یا خانه، از سوی مسکن و فرصت هایی که وجود دارد اطلاعاتی را با شما به اشتراک گذاشته ایم و ممکن است از سمت خرید ماشین سنگین و استفاده از آن مواردی باشد که ما اطلاع دقیق از آن داشته باشیم و بهتر است در این مورد به صورت مستقل تحقیق نمایید اما در نهایت برای خرید اقساطی پروژه های در حال ساخت در تهران و فرصت هایی که وجود دارد می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه