جستجو کردن

نوشته های اخیر

فروش ماشین برای خرید خانه: اول خانه بخریم یا ماشین؟

  • پیش از اینکه این مطلب را نگارش کنیم، دیگر سایت هایی که در این مورد مطلب نوشته بودند را بررسی نمودیم و پیشنهاداتی را مشاهده کردیم که واقعا تاسف برانگیز و غلط بوده اند زیرا بر اساس هیچ آمار و ارقامی ارائه نشده اند و صرفا چون کار و تخصص شان در حوزه خودرو بوده پیشنهاداتی مطرح نموده اند. حوزه فعالیت ما مسکن است و آنچه در این مطلب منتشر نمودیم بر اساس آمار و ارقام واقعی است پس می توانید با آن استناد کنید و یا خود صحت آن را بررسی کنید.

    اگر به این نتیجه رسیده اید که داشتن خانه برای شما ضروری تر است و یا نبود آن برای شما چالش های زیادی مواجه کرده است در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم که فروش ماشین برای خرید خانه کار منطقی است و یا بهتر بگوییم از اول بهتر بود که خانه بخرید یا ماشین و کدامیک در اولویت قرار دارد.

    فروش ماشین برای خرید خانه: اول خانه بخریم یا ماشین؟
    فروش ماشین برای خرید خانه: اول خانه بخریم یا ماشین؟

    در این بخش ضمن بررسی آمار و ارقام افزایش قیمت کالاهای سرمایه ای، به مقایسه آن ها با یکدیگر می پردازیم تا بدانیم بر اساس آمار کدام یک بازدهی بیشتری داشته است. در حالی که خودرو در هیچ کجای دنیا یک کالای سرمایه ای به حساب نمی آید اما در ایران با توجه به شرایط کشور، به عنوان یک کالا سرمایه ای محسوب می شود اما اینکه بازدهی آن نسبت به دیگر کالاها چگونه است را در ادامه بررسی خواهیم نمود.

    فروش ماشین برای خرید خانه

    اول از همه برای اینکه بدانیم فروش ماشین برای خرید خانه منطقی است باید به آمار و ارقام افزایش قیمت ها در کشور طی چند سال گذشته بپردازیم.

    توجه داشته باشید که قیمت خودرو را نمی توان به صورت دقیق حساب نمود و تنها می توانیم یک خودروی خارجی غیر چینی را در آخرین سال مجاز به ورود یعنی 2017 که در واقع آخرین سالی بود که واردات انجام شده است را با امروز مقایسه کنیم تا بدانیم افزایش قیمت چقدر بوده است.

    سال 2017 مصادف با سال 1397 می باشد که از این تاریخ تا امروز یعنی خرداد ماه سال 1403 قیمت یک خودروی هیوندای اکسنت 280 میلیون تومانی در سال 1397 تبدیل به 2 میلیارد و 300 میلیون در حال حاضر است که قیمت آن 8 برابر شده است. توجه داشته باشید به شرطی که خودرو در این 6 سال صفر نگهداری شده باشد در غیر اینصورت قیمت بسیار کمتر است.

    قیمت طلا 205 هزار تومان بوده و امروز 3 میلیون و 300 هزار تومان است یعنی 16 برابر شده است و قیمت مسکن نیز بر اساس یک واحد 108 متری نوساز در بلوار فردوس که 1 میلیارد و 345 میلیون تومان قیمت داشته است، یعنی متری 12 میلیون و 450 هزار تومان امروز متری 160 میلیون تومان است که می شود 17 میلیارد و 280 یعنی قیمت آن 13 برابر شده است.

    فروش ماشین برای خرید خانه
    فروش ماشین برای خرید خانه

    منتهی یک نکته را نیز باید در نظر بگیرید که خانه ای که خریداری نموده اید قابلیت بهره برداری در قالب اجاره دارد و در این 6 سال اگر اجاره را نیز به سرمایه اضافه کنید  نزدیک به 4 برابر بیشتر می شود و رشد سرمایه شما در خرید مسکن 17 برابر است.

    همچنین مشاهده نمودید که طلا نیز گزینه مناسبی است پس می توانید سرمایه گذاری در طلا با استفاده از پول رهن خانه انجام دهید و در صورتی که سرمایه شما مسکن بود می توانستید از آن در اشکال متفاوتی بهره برداری کنید. تا اینجا به این نتیجه خواهیم رسید که فروش ماشین برای خرید خانه کاملا منطقی است زیرا رشد قیمت مسکن بیشتر است و قابلیت اجاره نیز دارد.

    اول خانه بخریم یا ماشین؟

    خرید ماشین راحت تر است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست، اما شاید سرمایه شما به اندازه ای نیست که یک خانه خریداری کنید و توان خود را در این حد نمی بینید. اول باید بگوییم که هر کاری که در مسیر انجام آن باشید، در نهایت راهش پیدا می شود و اگر شما امروز تصمیم جدی برای خرید خانه بگیرید راه برای انجام آن زیاد است.

    در حال حاضر در شرایط کشور فروش ماشین برای خرید خانه گزینه مناسبی است اما اگر بخواهید فروش خانه برای سرمایه گذاری و تبدیل به کالای دیگر انجام دهید مشاهده می کنید که گزینه های چندانی پیش روی شما نیست و در این اوضاع بهترین کار خرید مسکن است.

    حال اگر بخواهیم روشی به شما پیشنهاد کنیم که بتوانید اول خانه بخرید و سرمایه شما در حد یک خودرو است. بنا بر میزان قیمتی که خودروی شما قیمت دارد و سرمایه کلی شما است، امروز شما می توانید با مبالغی نظیر 900 میلیون تومان اقدام به پیش خرید ملک کنید و مابقی آن را اقساط طولانی مدت پرداخت کنید.

    اول خانه بخریم یا ماشین؟
    اول خانه بخریم یا ماشین؟

    این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای سرمایه گذاری کجا خانه می خرید زیرا ورود به بازار مسکن در املاکی که جای رشد ندارند خطاست. همین فرصت خرید اقساطی در حال حاضر در منطقه 22 تهران چیتگر فراهم است و علت آن حضور تعاونی سازهای دولتی است که برای اعضای سازمان خود اقدام به ساخت و ساز می نمایند و آنها نیز سهم خود را در بازار فروخته اند.

    یعنی شما با شرایط آن ها جایگزین می شوید و می توانید پرداخت اقساط را ادامه دهید به همین علت است که شرایط منعطف است و می توانید با مبلغ کم نیز وارد شوید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید و نیاز به راهنمایی دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    آیا ماشین سرمایه است؟

    واقعیت این است که در هیچ کجای دنیا ماشین سرمایه به حساب نمی آید ولیکن در کشور ما به دلیل تحریم واردات خودرو های خارجی غیر چینی، شرایط برای تبدیل شدن به سرمایه ایجاد شده است که البته از نظر اقتصادی صحیح نیست. اما بر اساس آماری که در بالا منتشر نمودیم، باز هم افزایش قیمت خودرو به مسکن و طلا نمی رسد.

    جدا از اینکه مسکن قابلیت اجاره دادن را دارد و طلا نیز فرسوده نمی شود یعنی گذشت زمان بر روی آن تاثیر ندارد، اما خودرو تنها قابلیت استفاده نمودن از آن است که مزیت است و از نظر قیمت، میزان استفاده و گذشت سال بر روی قیمت آن تاثیر چشمگیری می گذارد.

    آیا ماشین سرمایه است؟
    آیا ماشین سرمایه است؟

    جدا از اینکه امروز خودروهای چینی وارد شده اند که در واقع جایگزین خودروهای خارجی شده اند و قیمت گذاری آنها به گونه ای است که هم قیمت خودرو های دیگر کشور ها در ایران فروخته می شوند ولی ماهیت قیمت آن ها اینقدر نیست و در واقع سود شرکت های وارد کننده و دولت در آن دخیل است.

    در حال حاضر بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع اگر قصد خرید خانه را داشته باشید و پول شما هنوز به اندازه ای نرسید که اقدام به این کار کنید، خرید طلا و نگهداری آن است و از ماشین بازدهی بیشتری برای شما خواهد داشت. البته خرید خانه به جای ماشین یک تصمیم سخت است زیرا اصولا انسان عادت دارد که کاری که راحت تر است را انجام دهد اما در نهایت نتیجه مناسبی نخواهد داشت.

    فروش ماشین برای خرید زمین

    اول از همه بگذارید تجربه مان را در مورد افرادی که قصد فروش ماشین و خرید زمین دارند در اختیار شما قرار دهیم. عموم مردمی که اقدام به خرید زمین می کنند، تصور آن ها این است که خرید زمین می تواند در یک بازه چند ساله آنها را ثروتمند کند.

    تجربه ما نشان داده که در 90 درصد خریدهای زمینی که انجام می شود این اتفاق نمی افتد و علت این است که هر زمینی ارزش خرید ندارد و عموم مردم نیز با این جهت فکری اقدام به خرید هر نوع زمینی نموده اند و منتظر رشد قیمت آن هستند.

    در این مورد به صورت مفصل در مطلب بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر زمینی که قصد خرید دارید، دارای سند، داخل بافت و قابلیت ساخت را دارد، با دید به رشد منطقه می توانید اقدام به خرید کنید که البته نتیجه آن بسته به شانس و اقبال شما دارد زیرا هر نقطه ای از کشور را به عنوان زمین ویلایی می فروشند و مردم نیز می خرند و نگهداری میکنند تا فرجی شود.

    فروش ماشین برای خرید زمین
    فروش ماشین برای خرید زمین

    اما اگر به امید اینکه در آینده قابلیت ساخت خواهد داشت، یا اگر غیر مجاز ساختید می توانید سند بگیرید و یا داخل بافت می آیند و یا انشعاب دریافت می کنید و خبری هم از تخریب ویلایتان نیست، باید بگوییم سخت در اشتباهید زیرا در استان دماوند ویلاهای غیر مجازی که 20 سال از تاریخ ساخت آنها گذشته نیز تخریب می شوند.

    پس اگر ماشینی اضافی در اختیار دارید و قصد ورود به بازار مسکن را در قالب آپارتمان یا زمین دارید و می خواهید بدانید که خرید زمین بهتر است یا آپارتمان و کدام یک بازدهی بیشتری دارد، در صورتی که زمینی با موقعیت واقعی و مناسبی سراغ دارید که شرایط آن واقعا درست است و خانه ای نیز برای سکونت در اختیار دارید، گزینه فروش ماشین برای خرید زمین می تواند گزینه مناسبی باشد در غیر اینصورت انجام این کار توصیه نمی شود.

    خرید خانه بهتر است یا ماشین؟

    بر اساس آمار در بازه 6 ساله از سال 1397 الی 1403 قیمت مسکن 16 برابر و قیمت یک خودروی صفر خارجی غیر چینی 8 برابر شده است در نتیجه خرید خانه بهتر از خرید ماشین است. اگر دیدگاه سرمایه گذاری دارید این گزینه را مد نظر داشته باشید ولیکن اگر قصد استفاده دارید و هر 2 را نیاز دارید ممکن است شرایط متفاوت باشد.

    اما در نهایت اولویت نیاز هر خانواده خرید خانه و مسکن است و اگر می توانید آن را انجام دهید، پولتان را صرف خرید خودرو نکنید زیرا بر اساس تورمی که در بازار وجود دارد ممکن است هیچ وقت نتوانید خانه ای خریداری کنید در حالیکه خرید خودرو در آینده نیز برای شما امکان پذیر خواهد بود.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا فروش ماشین برای خرید خانه منطقی است و طی بررسی یک بازه 6 ساله تا به امروز به این نتیجه رسیدیم که رشد قیمت مسکن 8 برابر بیشتر از خودرو بوده است. همچنین به این نتیجه رسیدیم که بهتر است دیدگاه سرمایه گذاری مان را از قبل از خرید خودرو داشته باشید و بهتر است اول خانه بخریم تا ماشین و حتی اگر پول ما به اندازه ای نیست که امروز خانه بخریم، از گزینه های پیش خرید استفاده کنیم.

    همچنین شرایط فروش ماشین برای خرید زمین را نیز بررسی نمودیم و به این نتیجه رسیدیم که خرید هر زمینی ارزش ندارد اما اگر خانه خود را خریداری نموده اید و می خواهیم زمینی بخرید، در صورتی که شرایط آن مساعد و واقعی باشد گزینه مناسبی است. همچنین یک گزینه دیگر نیز برای شما وجود دارد و آن امکان تهاتر خودرو شما با ملک است که می توانید روی آن نیز حساب کنید که می توانیم در این مورد شما را راهنمایی کنیم که چگونه ماشین خود را برای پیش خرید تهاتر کنید.

    در نهایت می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های در حال ساخت شهر تهران که شرایط خرید به صورت اقساطی دارند با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه