جستجو کردن

نوشته های اخیر

فرصت های سرمایه گذاری در ایران و مقایسه بازدهی هر کدام

  • اگر به دنبال این هستید که به صورت جامع و بی طرف فرصت های سرمایه گذاری در ایران را بدانید و آماری برای مقایسه بازدهی هر کدام با یکدیگر داشته باشید، این مطلب به صورت جامع این کار را انجام می دهد و تمامی فرصت هایی که می توان برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی و کالاهای سرمایه ای استفاده نمود را معرفی میکند.

    فرصت های سرمایه گذاری در ایران و مقایسه بازدهی هر کدام
    فرصت های سرمایه گذاری در ایران و مقایسه بازدهی هر کدام

    در قدم اول بر اساس آمار و ارقام 10 سال گذشته نرخ افزایش قیمت ها را بررسی می کنیم و سپس بازه را کمی نزدیک تر می کنیم که بدانیم بر اساس روندی که رشد قیمت ها داشته است کدامیک سود بیشتری داده است.

    توجه داشته باشید که حوزه فعالیت ما در تهران برج، در زمینه مسکن شهر تهران است و ما نه پکیج آموزشی ارائه می دهیم و نه راه روش موفقیت معرفی میکنیم بلکه بر اساس رویدادهای کشور این مورد را بررسی خواهیم نمود.

    فرصت های سرمایه گذاری در ایران

    برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری در ایران، ابتدا بازه ای 10 ساله را برای رشد قیمت ها بررسی میکنیم و سپس بازه را کوتاهتر می کنیم زیرا کالاهایی نظیر خودرو را نمی توان در یک بازه 10 ساله بررسی نمود و باید یک بازه کوتاهتر برای آن انتخاب نمود.

    ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که تورم اعلامی توسط بانک مرکزی بر اساس نرخ تادیه مهریه که قابل استناد است 299 درصد از سال 1392 الی 1402 است که اگر سال به سال درصد ها جمع زده شود به این عدد می رسیم که قیمت 1 کالا بر اساس تورم 18 برابر شده است.

    فرصت های سرمایه گذاری در ایران
    فرصت های سرمایه گذاری در ایران

    در همین بازه قیمت طلا 22 برابر، قیمت مسکن 23 برابر بدون احتساب قابلیت دریافت اجاره و اگر پول خود را در بانک گذاشته بودید و سود را نیز برداشت نمی کردین، سرمایه شما امروز 6 برابر شده بود که این آمار نشان می دهد که با احتساب تورم، مسکن بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع بوده است.

    حال بازه را کوتاهتر می کنیم و خودرو و بورس را نیز به آن اضافه میکنیم، برای بررسی قیمت خودرو صحیح ترین روش این است که از آخرین سال مجاز بودن واردات خودرو در سال 2017 که معادل آن 1397 می شود، یک خودرو صفر کیلومتر غیر چینی را در آن سال و امروز بررسی کنیم.

    بر این اساس در بازه زمانی مشخص شده قیمت یک خودرو هیوندای اکسنت 280 میلیون بوده که قیمت صفر آن امروز 2 میلیارد و 300 است یعنی 8 برابر شده، قیمت یک واحد 108 متری نوساز در فردوس 12 میلیون و 500 بوده که امروز 160 میلیون است یعنی 16 برابر شده است و نرخ 2 ارز مهم در بورس یعنی فولاد بدون رشد قیمت در 5 سال و بانک ملت تنها 10 درصد رشد کرده است. همچنین قیمت طلا 205 هزار تومان بوده و امروز 3 میلیون و 300 هزار تومان است یعنی 16 برابر شده است

    این آمار نشان می دهد که اگر در سال 1397 اقدام به فروش ماشین برای خرید خانه کنید، در یک بازه 3 ساله 8 برابر بیشتر سود کرده بودین و به طور کلی از میان تمامی فرصت های سرمایه گذاری در ایران، مسکن از همه جلوتر بوده و آمار بهتری با اختلاف برای رشد قیمت داشته است.

    مقایسه بازدهی فرصت های سرمایه گذاری

    تا اینجا متوجه شدید که اطلاعات بسیار دقیق و مفیدی از آمار و ارقام 10 سال و 3 سال گذشته در اختیار شما قرار دادیم. حال اگر بخواهیم مقایسه ای برای بازدهی فرصت های سرمایه گذاری در 3 سال اخیر انجام دهیم و تورم را نیز در نظر بگیریم، یعنی در این بازه 3 ساله بر اساس آمار تورم 5.4 برابر بوده است، نتیجه به شکل زیر خواهد بود:

    اگر شما سرمایه گذاری در مسکن نموده بودید و آن را اجاره می دادید در این بازه 5 ساله سرمایه شما با احتساب تورم 11 برابر شده است و اگر طلا خریداری کرده بودید با احتساب تورم قیمت آن 10 برابر می شد، اگر سرمایه تان در بورس مانده بود 5.4 برابر ضرر می کردید یا به عبارتی ارزش آن یک پنجم شده بود و اگر همین سرمایه را در بانک سپرده کرده بودین نیز 2.4 برابر ضرر می کردین یعنی ارزش پول شما نزدیک به یک سوم شده بود.

    مقایسه بازدهی فرصت های سرمایه گذاری
    مقایسه بازدهی فرصت های سرمایه گذاری

    حال اگر خودرویی در این بازه خریداری کرده بودید و آن را به صورت صفر کیلومتر نگهداری می کردین سرمایه شما با احتساب تورم 3 برابر شده بود و در صورت استفاده از آن قطعا این آمار پایینتر می آمد. بر طبق آمار فوق اگر تصمیم شما فروش خانه برای سرمایه گذاری باشد، در واقع هیچ گزینه ای نزدیک به مسکن به غیر از طلا وجود ندارد که آن هم از نظر افزایش قیمت به مسکن نمی رسد و باز هم کمتر است و دیگر گزینه ها با اختلاف زیاد بازدهی کمتری نسبت به مسکن خواهند داشت.

    فرصت های سرمایه گذاری با رهن و اجاره ملک

    جدا از اینکه شما می توانید یک خانه خریداری کنید و آن را اجاره یا رهن دهید، مبلغی که بدست می آورید نیز قابل سرمایه گذاری است اما شاید روش های پیچیده به ذهنتان برسد که بخواهید با آن سرمایه گذاری کنید اما اگر یادتان باشد قیمت مسکن و طلا بسیاری به یکدیگر نزدیک هستند.

    اول از همه باید بگوییم که بر خلاف تصور و عرف بازار رهن و اجاره که مالکان بیشتر مایل به دریافت اجاره هستند و مستاجر نیز می خواهد پول رهن بیشتری بدهد، این روند به ضرر مالک و مستاجر است. یعنی پرداخت اجاره برای مستاجر بهتر است و به ضرر مالک است و همچنین پرداخت رهن به نفع مالک و به ضرر مستاجر است که در مطلب اجاره بهتر است یا رهن توضیح کامل علت را داده ایم و در ادامه نیز بررسی خواهیم نمود.

    تصور کنید که در خرداد سال 1400 که قیمت طلا گرمی 1 میلیون و 27 هزار تومان بوده، مستاجری 1 میلیارد رهن کامل پرداخت می نمود و مالک نیز این مبلغ را تبدیل به طلا می کرد که بهترین روش سرمایه گذاری در طلا با استفاده از پول رهن است، امروز مالک می توانست با 299 گرم طلا پول رهن مستاجر را بدهد و 701 گرم وی 2 میلیارد و 400 میلیون قیمت داشت.

    فرصت های سرمایه گذاری با رهن و اجاره ملک
    فرصت های سرمایه گذاری با رهن و اجاره ملک

    در صورتی که اگر مالک اجاره ماهانه 30 تومانی را هم 3 سال پرداخت میکرد، کل اجاره 1 میلیارد و 86 میلیون می شد و اگر سرمایه رهن خود را تبدیل به طلا می نمود و خرد خرد هم اجاره میداد و هر سال نیز اجاره افزایش می یافت باز هم امروز طلا برایش باقی مانده بود.

    ما در این مثال افزایش قیمت را در نظر نگرفتیم و به همان اندازه که رهن سالانه بالا می رفت، مالک نیز می توانست آن را تبدیل به طلا کند و ما با قیمت ثابت در نظر گرفتیم که تفاوتی در نتیجه ندارد.

    شناسایی فرصت های واقعی

    واقعیت این است در بورس نیز فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد و نمادهایی هستند که رشد نموده اند اما گذشته گذشته است و عمده مردم بر روی همین نمادهای مطمئن و قدیمی سرمایه گذاری کرده اند و نمی توان یک نماد تازه تاسیس و بهتر بگوییم هایپ شده را در این وضعیت بازار کشور دارای رشد چند صد درصدی واقعی دانست.

    شاید هم دیگر سایتهای سرمایه گذاری روش های دیگری در ارز دیجیتال ارائه دهند که آن هم بیشتر جنبه فروش پکیج و آموزش دارد وگرنه این کار نیاز به علم دارد و معمولا فروشنده و اساتید آن ضرر کرده های بازار هستند که به سراغ آموزش دادن آمده اند.

    آنچه ما به شما معرفی نمودیم، فرصت های واقعی برای سرمایه گذاری در بازار ایران بوده است که توسط عموم مردم قابل انجام است. همچنین در نظر داشته باشید که با سپرده 28 درصدی بانک که امروز وجود دارد گزینه پیش خرید مسکن می تواند جلوی سقوط ارزش سود پول شما در بانک را بگیرد و یک تعهد اقساطی 3 ساله با قیمت قطعی ایجاد کند.

    شناسایی فرصت های واقعی
    شناسایی فرصت های واقعی

    در مورد اینکه چطور می توانید یک سرمایه گذاری با سود بالای 30 درصد در بازه 45 روزه با استفاده از پیش خرید و سپرده بانکی انجام دهید می توانید مطلب مربوطه را مطالعه کنید که به صورت واقعی و اجرایی در تاریخ بروزرسانی این مطلب در تیرماه سال 1403 است.

    همچنین صندوق هایی نیز در بورس معرفی شده است که بر روی املاک سرمایه گذاری می نمایند که ما بر اساس تخصص به مقایسه بازدهی و ایرادات آن پرداخته ایم که می توانید در مطلب سرمایه گذاری در مسکن از طریق بورس آن را مشاهده کنید و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

    حال اگر بخواهیم تنها در مورد ملک، فرصت های سرمایه گذاری را به شما معرفی کنیم خواهید دید که چقدر این بخش گسترده و جذاب است و بازدهی بسیار زیادی دارد.

    فرصت های سرمایه گذاری در املاک

    در این بخش تنها چند فرصت از سرمایه گذاری در املاک را معرفی می کنیم تا بدانید گزینه های پیش روی بسیار است. از میان املاک تجاری، اداری و مسکونی در شهر تهران، امروز آینده املاک تجاری تحت شعاع قرار گرفته است و علت آن اینترنتی شدن کسب و کار است.

    از سوی دیگر هر چه مرکز خرید در تهران ساخته شده به سمت تجاری پیش رفته و علی الخصوص در منطقه 22 تهران مرکز خرید های بسیاری ساخته شده است. این در حالی است که املاک اداری به شدت کمیاب هستند و به سرعت نیز اجاره می روند، زیرا توازن به هم ریخته و بر اساس تقاضایی که برای ملک اداری وجود دارد، واحد اداری ساخته نشده است.

    در حال حاضر در چیتگر سازنده ها پس از ساخته شدن ده ها مرکز خرید بزرگ، این نقطه ضعف را مشاهده نموده و به سراغ ساخت واحد های اداری در چیتگر رفته اند که البته کمی دیر است زیرا فضای بسیاری صرف ساختن فضای تجاری شده است.

    فرصت های سرمایه گذاری در املاک
    فرصت های سرمایه گذاری در املاک

    این در حالی است که در برخی مناطق اگر بخواهید سند را تبدیل به اداری کنید متری 90 میلیون باید به شهرداری پرداخت کنید و به ازای هر 50 متر نیز باید 1 پارکینگ تهیه شود و اگر نتوانید تامین کنید، باید 3 میلیارد به شهرداری جریمه دهید.

    همه این شرایط می تواند گواه این باشد که در حال حاضر بهترین نوع ملک برای سرمایه گذاری در شهر تهران می تواند املاک اداری باشد.

    این در حالی است که برای خرید ملک مسکونی ضریب اطمینان برای فروش راحت تر است اما واقعا با 10 میلیارد تومان چه کاری بهتر از خرید ملک اداری است که می تواند اجاره بهتری نسبت به مسکونی از آن دریافت نمود.

    به طور کلی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه املاک بسیار گسترده است و حتی موارد پیش فروش به صورت اقساطی نیز گزینه های مناسبی هستند که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ها با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    جمع بندی

    آنچه ما در این مطلب معرفی نمودیم فرصت های سرمایه گذاری در ایران بر اساس مقایسه آمار و ارقام رسمی و منتشر شده در ده و 5 سال گذشته بوده است که به این نتیجه رسیدیم در حال حاضر مسکن از تمامی موارد جلوتر و پرسود تر بوده است.

    در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصت های سرمایه گذاری در املاک می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و میزان سرمایه، انتظارات و توقعاتی که از سرمایه گذاری دارید مشخص نمایید تا هم گزینه های آماده و هم گزینه هایی با پرداخت اقساطی به شما معرفی شود.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه