جستجو کردن

نوشته های اخیر

غرب تهران بالا شهر به حساب می آید؟ | تهران برج

حتما در مورد بالا بودن قیمت آپارتمان در غرب تهران شنیده اید و با خود فکر میکنید که آیا این بالا بودن قیمت ها نشان دهنده این است که غرب تهران بالا شهر به حساب می آید یا خیر؟ اول از همه باید مشخص نماییم که منظور از بالا شهر تهران چیست، اگر منظور از نظر قرار گرفتن در موقعیت شمال شهر تهران است که پاسخ مشخص است یعنی بالای شهر محدوده مشخصی است و غرب تهران نیز مشخص است.

غرب تهران بالا شهر به حساب می آید؟
آیا غرب تهران بالا شهر به حساب می آید؟

اما اگر منظور از بالا شهر تهران این است که منطقه ای مرفه نشین و دارای قیمت بالا است، بسته به محله ای که در غرب تهران وجود دارد می توان گفت که برخی محله های قیمت هایی دارند که از بالا شهر تهران نیز گرانتر هستند. در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

غرب تهران بالا شهره؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که برخی محله های در غرب تهران قیمت بالاتری نسبت به نقاط بالا شهر از نظر موقعیت جغرافیایی که در شمال تهران واقع شده اند دارند و شاخص آن ها شهرک غرب است اما از نظر موقعیت جغرافیایی همین نقطه در محدوده شمال غرب تهران واقع شده است اگر منظور از بالاشهر را بخواهیم قرار گرفتن در موقعیت شمالی تهران در نظر بگیریم.

غرب تهران بالا شهره؟
غرب تهران بالا شهره؟

شهرک غرب در حال حاضر بهترین منطقه ویلایی داخل تهران است که به سبک آمریکایی ها ساخته شده و بافت خود را حفظ کرده است و پس از آن تنها شهرک الهیه غرب در منطقه 22 است که چنین ویژگی دارد، یعنی زمین های قطعه بندی شده با جواز ساخت خانه های ویلایی به صورت تیپ و یا نقشه تایید شده.

کدام نقاط غرب تهران گرانتر هستند؟

اول از همه بهتر است بدانید که هر کجا ساخت و ساز بالاتر است، تعداد معاملات نیز بالاتر می رود و در نهایت قیمت رشد بیشتری خواهد داشت زیرا آنچه باعث بالا رفتن قیمت ها می شود، خرید و فروش است. در حال حاضر غرب تهران بیشترین فضای ساخت را دارد و در حال حاضر منطقه 22 و 5 بیشترین آمار ساخت و ساز را دارا می باشد.

در مطلبی تحت عنوان نمودار قیمت مسکن تهران، متوسط قیمت در 10 سال را بر اساس آمار رسمی مرکز آمار محاسبه کردیم و بعد از آن بر اساس آرشیو اطلاعات بیشترین میزان رشد قیمت و کمترین میزان در مناطق تهران بررسی شده است که در زیر مشاهده می فرمایید:

نمودار رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران
نمودار رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

بر اساس این نمودار در بازه 10 ساله، بیشترین رشد قیمت در مناطق 1،2، 5 و 22 است که منطقه 1 در شمال تهران واقع شده است و منطقه 2 را می توان شمال غرب در نظر گرفت و منطقه 5 و 22 در غرب تهران قرار گرفته اند.

همچنین کمترین میزان رشد قیمت در مناطق 4،17،8 و 16 کمترین میزان بوده است که 2 منطقه 8 و 4 در شرق تهران قرار گرفته اند. پس در واقع می توان گفت در پاسخ به این سوال که شرق تهران بهتر است یا غرب، نقاط غربی رشد قیمت بالاتری نسبت به شرق داشته اند.

همچنین از نظر پیشرفت و مدرن بودن غرب تهران و منطقه 22 نوساز ترین و مدرن ترین شهرسازی را دارا می باشد به صورتی که وسیع ترین مرکز خرید دنیا (ایران مال) در این نقطه واقع شده است.

رو به رشد ترین مناطق غرب تهران

به توجه به گسترش تهران از سوی غرب می توان گفت که رو به رشد ترین مناطق تهران در غرب واقع شده اند. اگر می خواهید دلایلی که باعث رشد و عدم رشد یک منطقه می شود را بدانید می توانید مناطق رو به رشد تهران برای خرید خانه را مطالعه نمایید که بدانید که خرید در بافت تازه تاسیس و ارزان در غرب تهران به مراتب از خرید در محله های قدیمی یا بافت فرسوده بهتر است و آینده بهتری دارد.

رو به رشد ترین مناطق غرب تهران
رو به رشد ترین مناطق غرب تهران

در حال حاضر منطقه 22 و منطقه 5 را می توان به عنوان جدیدترین شاخص های قیمت گذاری مسکن در شهر تهران نامید زیرا روال بازار به نوعی عوض شده است که نقد شوندگی در منطقه 5 بسیار بالا رفته و پیش تر در منطقه 1 و 2 این حالت وجود داشته است.

پس اگر واقعا بخواهیم بگوییم که غرب تهران می تواند بالاشهر از نظر رشد قیمت و لوکس بودن در نظر گرفته شود در حال حاضر منطقه 2 چنین شرایطی دارد و در آینده می تواند منطقه 5 و 22 نیز به همین شکل شوند.

شمال غرب تهران کدام مناطق هستند

محدوده شهرک غرب، بلوار دریا، سعادت آباد، کوی فراز، ایوانک و فرحزادی را می توان جزو مناطق شمال غرب تهران در نظر گرفت که جزو بالاشهر تهران به حساب می آیند.

البته همانطور که در بالا اشاره کردیم همه محله هارو نمی توان به عنوان لوکس در نظر گرفت به عنوان مثال فرحزادی در شمال اتوبان یادگار منطقه ای ضعیف با بافت قدیمی است که از نظر کیفیت زندگی ارزشمند نیست.

پس در واقع فروش خانه برای سرمایه گذاری در مناطق جدید و رو به رشد یک حرکت منطقی در سرمایه گذاری مسکن است و مناطق شمال غربی به مراتب می تواند گزینه بهتری در غرب باشند به شرطی که سرمایه شما به اندازه ای باشد که در این نقاط سرمایه گذاری کنید.

گذشته منطقه 1 می تواند گواهی بر این موضوع باشد که در نهایت به دلیل کمبود زمین و فضای ساخت قیمت ها همیشه رو به افزایش و رشد است.

گرانترین خیابان غرب تهران

گرانترین خیابان را در غرب تهران می توان محله شهرک غرب و خیابان های ایران زمین و خوارزم در نظر گرفت و در رتبه بعدی خیابان فخار مقدم را می توان به عنوان گرانترین خیابان های غرب تهران در نظر گرفت.

گرانترین خیابان غرب تهران
گرانترین خیابان غرب تهران

خانه های ویلایی که در شهرک غرب وجود دارد می تواند تا متری 400 میلیون تومان بر اساس میزان قدرالسهم زمین قیمت گذاری شوند که حتی می تواند از قیمت زمین در بالای شهر تهران در منطقه 1 نیز بالاتر باشد.

شرایط خرید اقساطی خانه در غرب تهران

در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا غرب تهران بالا شهر به حساب می آید و محله های خوب و گران قیمت در غرب تهران کدام است و آینده و پیشرفت غرب نسبت به نقاط دیگر تهران چگونه است.

در منطقه 22 تهران به دلیل انبوه سازی که توسط ارگانهای دولتی و شرکت های خصوصی در حال انجام است، شرایط فروش متنوعی ارائه می شود که می توانید با پرداخت 1 الی 2 میلیارد تومان پیش پرداخت و اقساط 3 الی 4 ساله اقدام به خرید خانه در غرب تهران نمایید.

برای بررسی بیشتر می توانید از منوی بالای سایت و لیست پروژه ها، شرایط پروژه های در حال ساخت را مشاهده نمایید و یا پیش فروش آپارتمان 60 متری در منطقه 22 را بررسی کنید که شامل جزئیاتی از پروژه های دولتی و خصوصی غرب تهران است.

یکی از مواردی که باعث شده شرایط فروش به صورت اقساطی باشد این است که عمده مالکیت زمین های این منطقه در اختیار ارگان های دولتی است که به منظور تامین مسکن کارکنان اقدام به ساخت و ساز می نمایند و در نهایت اعضا سهم خود را در بازار به فروش میرسانند که خریدار جدید می تواند همان شرایط مطلوب قرارداد را ادامه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه