جستجو کردن

نوشته های اخیر

شهرک های خوب تهران: معرفی و اسم مجتمع های مسکونی

  • اگر به دنبال خرید آپارتمان مسکونی در تهران هستید و میخواهید بدانید که شهرک های خوب تهران کدامند و شرایط خرید در کدامیک بهتر و آینده دار تر است، در این مطلب به معرفی مجتمع های مسکونی می پردازیم و اسم شهرک های مسکونی و نظامی تهران و شهرک های اطراف تهران را منتشر خواهیم نمود، ضمن اینکه شرایط فروش را نیز بررسی خواهیم نمود.

    شهرک های خوب تهران: معرفی و اسم مجتمع های مسکونی
    شهرک های خوب تهران: معرفی و اسم مجتمع های مسکونی

    در ابتدا بهتر است اشاره نماییم که تعریف شهرک به یک محدوده محصور گفته می شود که شامل چندین بلوک، یعنی حداقل 3 و 4 برج به بالا باشد تا بتوان به آن شهرک گفت. همچنین شهرک باید خدمات کاملی نظیر داروخانه، درمانگاه، مدرسه، مسجد، سالن ورزشی و فضای تجاری داشته باشد تا بتوان به آن شهرک گفت و صرفا وجود یک مجتمع مسکونی بزرگ و یا یک یا 2 برج کنار هم را نمی توان شهرک نامید.

    شهرک های خوب تهران

    تا پیش از ساخته شدن منطقه 22 تهران، محلی که در طرح تفصیلی شهرداری قرار دارد و تراکم ساخت برج تا 40 طبقه نیز صادر شده است، شهرک های بزرگ تهران قدیمی ساز بوده اند که حتی سال ساخت برخی به پیش از انقلاب می رسد. به اختصار به معرفی شهرک های خوب اما قدیمی ساز تهران می پردازیم:

    شهرک موقعیت تأسیس‌کننده ویژگی‌ها و امکانات اصلی
    اکباتان منطقه ۵، کنار اتوبان ستاری شرکت هواپیمایی ایران 33 بلوک، 15600 واحد، اولین شهرک سازمانی خاورمیانه، ورزشگاه انحصاری
    امید منطقه 4 شمال اتوبان بابایی گارد شاهنشاهی طراحی توسط شرکت فرانسوی، پس از انقلاب در اختیار لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش، 1964 واحد
    آتی‌ساز تقاطع چمران و یادگار امام سه فاز ساخت، مجموعاً 2290 واحد مسکونی، 18 فروشگاه بزرگ،

    در لیست بالا شهرک های خوب تهران که شناخته شده اند و ویژگی یک شهرک را همانطور که در اول مطلب توضیح داده ایم در اختیار دارند را معرفی نمودیم.

    شهرک های خوب تهران
    شهرک های خوب تهران

    در نظر داشته باشید که برج بین الملل تهران یک چهارم واحد های شهرک امید را در خود جای داده است و مجموعه برج هایی با تعداد واحد زیاد نیز وجود دارند که می توانید در مطلب برج های تهران کجاست بررسی نمایید.

    در ادامه به معرفی و بررسی کلیه شهرک های تهران می پردازیم و سپس بعد از آن شهرک های جدید و شهرک های نظامی را بررسی خواهیم نمود

    اسم شهرک های تهران

    در نهایت اسم شهرک های تهران به صورت کلی به شرح زیر است. توجه داشته باشید که شهرک غرب نیز با این عنوان یعنی “شهرک” شناخته می شود اما بافت آن مانند دیگر نقاط مسکونی تهران است و تعریف شهرک را ندارد، این مثال را می توان برای نقاط دیگر نظیر شهرک گلستان و دیگر نقاط زد که این نام برای زمان قدیم آن ها بوده که در یک محدوده دور از بافت مسکونی ساخت و ساز انجام شده و نام شهرک بر آن گذاشته شده است و امروز این چنین نیست.

    اسم شهرک های تهران
    اسم شهرک های تهران

    در نتیجه آنچه در لیست زیر معرفی می نماییم شهرک هایی با تعریف شهرک می باشند:

    اسم شهرک های تهران 1 2 3 4
    شهرک غرب شهرک اکباتان ویلا شهر شهرک آپادانا شهرک آزادی
    شهرک امید شهرک بوعلی شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران شهرک چیتگر شمالی شهرک دانشگاه صنعتی شریف
    شهرک خرازی شهرک چیتگر (ارتش) شهرک باقری شمال اتوبان خرازی شهرک سینمایی پیامبر اعظم شهرک شهید بهشتی
    شهرک شهید چمران شهرک فرهنگیان غرب شهرک کارمندان شهرک مبعث

    در ادامه این مطلب به بررسی شهرک های اطراف تهران می پردازیم و سپس شهرک های نظامی را بررسی خواهیم نمود

    معرفی شهرک های اطراف تهران

    در اطراف تهران یعنی مناطقی نظیر پردیس، اندیشه، پرند که نزدیک ترین به تهران هستند نیز نقاطی وجود دارند که به دلیل ساخت یک پارچه مسکن مهر در آنجا، برج های بلند به صورت تیپ وجود دارد اما باز هم تعریف شهرک را ندارند ولیکن به همان علتی که قبلا نام شهرک را بر شهرک غرب یا شهرک گلستان گذاشته اند، به این نقاط در حال حاضر می توان شهرک گفت زیرا بافت محلی در اطراف آنها وجود ندارد و برج ها به صورت شاخص در یک محدوده قرار گرفته اند.

    اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد این نقاط از قبیل فاصله هر نقطه تا تهران، مقایسه قیمت و معایب و مزایای هر کدام داشته باشید می توانید مطلب مقایسه پرند پردیس و اندیشه برای خرید آپارتمان را مطالعه نمایید که به صورت کامل به این موارد پرداخته ایم. در ادامه این مطلب به سراغ معرفی شهرک های نظامی در تهران می رویم.

    شهرک های نظامی در تهران

    در مورد شهرک های نظامی تهران 2 دسته وجود دارند، یک دسته کاملا متعلق به یک سازمان و ارگان می باشند و ساکنان به صورت کلی اعضای نظامی هستند که قاعدتا خرید و فروش واحد نیز در آنجا به شکلی نیست که خریداری از بیرون در آن محیط بتواند خانه ای خریداری کند.

    شهرک آسمان در محدوده تهرانسر یک نمونه از این شهرک ها است که متعلق به اعضای نیروی هوایی ارتش است. اما نیروی هوایی ارتش در منطقه چیتگر پروژه ای به نام پروژه پدافند ارتش در حال اجرا دارد که اعضای آن قابلیت فروش پروژه به اعضای بیرون را داشته اند که این بافت برج ها، نوع دوم از این شهرک ها می باشند که کاملا مردم عادی در آن زندگی می کنند و بافت آن متفاوت است.

    شهرک های نظامی در تهران
    شهرک های نظامی در تهران

    پس در ادامه آن دسته ای را معرفی میکنیم که کاملا نظامی هستند، شهرک کوثر در شمال اتوبان بابایی که مربوط به اعضای سپاه می باشد. در نظر داشته باشید که پروژه های سپاه در چیتگر نیز به صورتی ساخته شده اند که در اختیار عموم مردم قرار گرفته اند و نام آن ها در این لیست نمی باشد ولیکن می توانید در مطلب مربوطه دنبال نمایید.

    شهرک بعثت نیز یکی دیگر از شهرک های نظامی می باشد که در خیابان افسریه تهران قرار دارد و به طور کلی اگر بخواهیم شهرک هایی را مثال بزنیم که توسط ارگان های دولتی ساخته شده اند و در اختیار عموم مردم قرار گرفته اند (یعنی قابلیت فروش به غیر وجود داشته) بسیار زیادند و شهرک خرازی و یا شهرک چیتگر به طور کلی نیز به همین شکل هستند.

    شرایط خرید خانه در شهرک های تهران

    حال به این قسمت می رسیم که پیشنهاد سرمایه گذاری در شهرک های تهران برای خرید خانه یا سکونت را به شما بدهیم. همانطور که در بالا اشاره نمودیم، عمده شهرک های خوب ساخته شده در تهران قدیمی ساز هستند اما موضوع این است که تراکمی که در تهران واگذار شده است اجازه ساخت شهرک های بیشتر را نداده است.

    اما منطقه 22 به دلیل وسعت زیاد و اینکه آخرین محله تهران در غرب است، بیشترین تراکم ساخت را دارد و در طرح تفصیلی شهرداری قرار دارد، یعنی قابلیت ساخت برج های بلند را دارد. به همین دلیل است که شهرک های تازه ساز تهران در این نقطه قرار دارند که اگر سری به این منطقه بزنید برج های زیادی را مشاهده می کنید که در قالب شهرک ساخته شده اند که اینقدر تعدادشان زیاد است که در این مطلب به آن اشاره نکرده ایم.

    در حال حاضر به دلیل زیاد بودن پروژه های ساخت ساز، پیش فروش ها بهترین گزینه برای خرید در شهرک های در حال ساخت در چیتگر هستند که در حال حاضر با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد یکی از انواع سرمایه گذاری در املاک است که می توان با قیمت قطعی پیش خرید انجام داد.

    در کنار پروژه های دولتی و تعاونی ساز، شرکت های خصوصی انبوه ساز نیز در این محدوده در حال ساخت و ساز هستند و شرایط پرداخت اقساطی و رقابتی که برای فروش است، باعث تعدیل قیمت ها شده است. پس اگر قصد خرید خانه در شهرک های تهران را دارید که نوساز نیز باشند، بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع کشور است که هم بانک های سود 28 درصد می دهند و هم رکود در بازار مسکن حاکم شده است و حتی می توانید با استفاده از سپرده بانکی اقدام به پرداخت اقساط پیش خرید کنید.

    شرایط خرید خانه در شهرک های تهران
    شرایط خرید خانه در شهرک های تهران

    نتیجه این کار این است که اگر شما سرمایه حداقلی 3 میلیارد در اختیار داشته باشید می توانید 30 درصد آن یعنی معادل 900 میلیون را برای پرداخت پول پیش، پرداخت کنید و 2 میلیارد و 100 را در بانک بگذارید و با آن اقساط دهید، در نهایت پس از 3 سال شما 1 واحد مسکونی و 2 میلیارد و 100 پول دارید که اگر می خواهید به صورت کامل اطلاعاتی در مورد این شیوه کسب نمایید می توانید مطلب سرمایه گذاری با سود بالای 30 درصد را مطالعه نمایید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه های در حال ساخت و شرایط پرداخت اقساطی آن ها با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    جمع بندی

    در این مطلب ضمن معرفی شهرک های خوب تهران، شهرک های نظامی و شهرک های اطراف تهران را نیز بررسی نمودیم و به صورت کلی اسم شهرک های تهران را نیز منتشر نمودیم تا اطلاعاتی کلی در مورد آن ها داشته باشید. اگر قصد خرید آپارتمان در شهرک های تهران به صورت اقساطی دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    حوزه فعالیت ما در همین زمینه است و می توانیم بر اساس میزان سرمایه ای که در اختیار دارید و انتظاراتی که از خرید دارید اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه