جستجو کردن

نوشته های اخیر

شهرک راه آهن کجاست؟ بررسی موقعیت و اطلاعات

شهرک راه آهن نام قدیمی شهرک گلستان است که در منطقه 22 تهران واقع شده است که آخرین محدوده ضمیمه شده به شهرداری و آخرین نقطه قابل ساخت در غرب تهران است.

دلیل نام گذاری شهرک راه آهن این است که پیش از انقلاب و نزدیک به 60 سال پیش این محدوده توسط شرکت راه آهن برای تامین مسکن کارکنان ساخته شد اما پس از انقلاب به عنوان یکی از نقاط حاشیه ای تهران شناخته می شد زیرا گسترش تهران به این سمت نرسیده بود.

شهرک راه آهن کجاست؟

در اواخر دهه 70، منطقه 22 به شهرداری ضمیمه شد و هدف از تشکیل آن ایجاد یک منطقه توریستی و گردشگری بود که به دلیل رشد تهران و کمبود فضای ساخت، زمین های این منطقه ساخته شدند که به دلیل قرار گرفتن در کنار جاذبه های گردشگری ایجاد شده، مورد استقبال قرار گرفتند و رقابت بر سر ساخت و ساز در اطراف این جاذبه ها نظیر دریاچه چیتگر تا کنون ادامه دارد.

شهرک راه آهن کجاست؟
شهرک راه آهن کجاست؟

اما محله ای که به عنوان شهرک راه آهن شناخته می شود قدیمی ترین محله در منطقه 22 است که بافت ویلایی دارد و این بافت را تا کنون حفظ کرده است و از شمال به اتوبان خرازی، از شرق به اتوبان آزادگان و از غرب به دریاچه چیتگر امتداد می یابد.

این محله را پس از شهرک غرب می توان دومین منطقه ویلایی داخل تهران دانست که جواز ساخت بیش از 3 طبقه در آن صادر نمی شود و انبوه سازی های انجام شده در منطقه 22 مربوط به محله های اطراف این شهرک است.

جالب است بدانید که سومین و آخرین منطقه ویلایی داخل تهران با همین شرایط هم در منطقه 22 قرار گرفته و نام آن شهرک الهیه غرب است.

شهرک راه آهن تهران روی نقشه

در تصویر زیر می توانید شهرک راه آهن (گلستان) تهران را روی نقشه مشاهده نمایید که موقعیت این محله را نسبت به محله های هم جوار و همچنین جاذبه های توریستی منطقه 22 می توانید مشاهده نمایید:

 

شهرک راه آهن تهران روی نقشه
شهرک راه آهن تهران روی نقشه

همانطور که مشاهده می فرمایید شهرک راه آهن (گلستان) را می توان نزدیکترین محله به دریاچه چیتگر دانست که از این نظر جزو بهترین مناطق منطقه 22 به شمار می آید و همچنین فاصله نزدیکی به شاخص های منطقه 22 دارد و عمده پروژه های شهرک گلستان در منطقه 22 تهران که به عنوان برند شناخته می شوند در شهرک راه آهن ساخته شده اند زیرا نزدیکترین محله به مهم ترین شاخص منطقه 22 که دریاچه چیتگر است می باشد.

مسیر رفتن به شهرک راه آهن (گلستان)

برای دسترسی به شهرک راه آهن می توانید از خودرو، مترو و خطوط بی آر تی استفاده نمایید. در ابتدا مسیر رفتن به شهرک راه آهن را از چندین شاخص تهران بررسی خواهیم کرد و بعد از آن نزدیک ترین ایستگاه مترو را مشخص خواهیم نمود:

نقطه شروع مسیر فاصله (کیلومتر) زمان (دقیقه)
سعادت آباد اتوبان نیایش، یادگار امام جنوب و همت غرب 20 25
میدان آزادی اتوبان لشگری – آزادگان 14 15
شهرک غرب همت یا حکیم 17 21
میدان تجریش ولیعصر، اتوبان چمران، اتوبان حکیم 25 35
بازار تهران مولوی، اتوبان سعیدی، اتوبان آزادگان 33 42
نزدیک ترین مترو به شهرک راه آهن
نزدیکترین مترو به شهرک راه آهن

نزدیکترین ایستگاه مترو به شهرک راه آهن، ایستگاه مترو میدان المپیک در فاصله 3.9 کیلومتری خیابان اصلی شهرک یعنی بلوار امیرکبیر و ایستگاه مترو چیتگر در فاصله 4.3 کیلومتری شهرک راه آهن دانست. در میدان اتریش در همین محله ایستگاه مترو در حال بهره برداری است همچنین مترو دریاچه چیتگر در فاصله 4 کیلومتری شهرک در دست احداث است و احتمالا تا پایان سال 1403 به بهره برداری خواهد رسید.

قیمت آپارتمان در شهرک راه آهن چقدر است؟

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، قیمت آپارتمان در شهرک راه آهن به دلیل بافت ویلایی که دارد قیمت خانه های آن بالا می باشد که البته قیمت آپارتمان در برج ها پایین تر است و علت قدرالسهم زمین است که آپارتمان های قدرالسهم دار ویلایی آن در اختیار دارند.

قیمت آپارتمان در شهرک راه آهن با بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403 به شرح زیر است:

متراژ سال ساخت قیمت کل قیمت هر متر
۱۰۳ ۱۳۹۰ ۱۱٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۱۱۱٬۶۵۰٬۰۰۰ تومان
۱۵۰ ۱۳۹۵ ۱۵٬۹۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۱۰۶٬۶۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۲۵ ۱۳۹۰ ۱۱٬۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۹۴٬۴۰۰٬۰۰۰ تومان

در حال حاضر قیمت آپارتمان نوساز و کلید نخورده متری 140 میلیون تومان اعلام میشود. حال اگر بخواهید در برج های خانه نوساز خریداری نمایید قیمت ها متفاوت است و البته در نظر داشته باشید که شرایط پیش فروش آپارتمان در چیتگر نیز وجود دارد که می توانید با قیمت هایی نظیر 70 الی 80 میلیون تومان به صورت اقساطی اقدام به خرید نمایید. برای کسب جزییات بیشتر می توانید بخش پیش فروش آپارتمان 60 متری در منطقه 22 را مطالعه نمایید.

قیمت آپارتمان در شهرک راه آهن چقدر است؟
قیمت آپارتمان در شهرک راه آهن چقدر است؟

همچنین در نظر داشته باشید که به دلیل مالکیت عمده زمین های بعد از شهرک راه آهن که دریاچه چیتگر و ایران مال توسط ارگان های دولتی، پروژه های دولتی در این محدوده فعالیت زیادی دارند و شرایط پرداخت اقساطی در پروژه های آن ها با مدت زمان طولانی امکان پذیر است.

شرایط این دسته از پروژه ها که تعاونی سازهای دولتی هستند را می توانید در بخش پیش فروش تعاونی مسکن ارتش مشاهده فرمایید و یا برای کسب جزئیات بیشتر با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

اجاره خانه در شهرک راه آهن

اجاره خانه در شهرک راه آهن به شرح زیر است. توجه داشته باشید که تفاوت قیمت فروش خانه های ویلایی با برج ها زیاد است اما قیمت رهن و اجاره به یکدیگر نزدیک است ولیکن شرایط و موقعیت آن ها متفاوت است که بعد از جدول به آن می پردازیم.

متراژ سال ساخت اتاق ودیعه (تومان) اجارهٔ ماهانه (تومان)
۱۴۴ متر ۱۴۰۲ ۲ ۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۲۱٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۳۵ متر ۱۴۰۲ ۳ ۱٬۸۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان رایگان
۱۴۰ متر ۱۳۹۳ ۳ ۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۱۸٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۴۰ متر ۱۴۰۱ ۳ ۲٬۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۱۰۰٬۰۰۰ تومان
۱۱۵ متر ۱۴۰۱ ۲ ۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

در واقع قیمت رهن و اجاره در برج های دید به دریاچه که از بهترین محله های منطقه 22 است با یک آپارتمان نوساز در شهرک راه آهن که به صورت ویلایی است یکسان و شاید دارای قیمت بالاتری باشد اما برای فروش تفاوت وجود دارد و قیمت آپارتمان ویلایی می تواند بیشتر باشد.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی شهرک راه آهن (گلستان) پرداختیم که یکی از مناطق ویلایی داخل تهران به شمار می آید و آن را روی نقشه بررسی نموده و اطلاعات کلی از آن در اختیار شما قرار دادیم. در صورتی که قصد خرید یا پیش خرید آپارتمان در این محدوده را دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

پروژه های مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس با کارشناس فروش پروژه