جستجو کردن

نوشته های اخیر

خرید ماشین بهتره یا زمین برای سرمایه گذاری

  • اگر به دنبال خرید ماشین هستید و می خواهید بدانید که آیا خرید ماشین بهتر است یا زمین و نگاهی به آینده و دیدگاه سرمایه گذاری دارید، این مطلب برای شماست و مشخص می کند که سرمایه گذاری در خودرو چه تفاوتی با خرید زمین و حتی دیگر کالاهای سرمایه ای نظیر دلار، طلا و آپارتمان مسکونی دارد.

    خرید ماشین بهتره یا زمین برای سرمایه گذاری
    خرید ماشین بهتره یا زمین برای سرمایه گذاری

    آمار و ارقامی که در این مطلب استفاده می نماییم بر اساس آمار های رسمی و اعلام شده است و بروزرسانی این مطلب در تیر ماه سال 1403 می باشد، یعنی شرایط روز کشور برای این مقایسه انجام شده تا بتوانیم به نتیجه قطعی برسیم که خرید ماشین بهتره یا زمین و همچنین سابقه 5 الی 10 سال گذشته را نیز بررسی خواهیم نمود.

    خرید ماشین بهتره یا زمین

    پیش از آنکه بخواهیم بدانیم خرید ماشین یا زمین بهتر است، باید سابقه رشد قیمت را بررسی کنیم تا بدانیم در چند سال گذشته تا کنون آمار چگونه بوده است. بر اساس بررسی دقیقی که در مطلبی با عنوان مقایسه رشد قیمت ماشین و طلا انجام دادیم به نتایجی رسیدیم که به صورت خلاصه در اینجا می آوریم.

    در یک بازه 5 ساله، در صورتی که یک خودروی صفر کیلومتر وارداتی غیر چینی در آخرین سال مجاز به ورود در سال 2017 را با امروز مقایسه کنیم، قیمت خودرو 9 برابر شده به شرطی که صفر باقی مانده باشد و قیمت طلا در همین بازه 16 برابر شده است.

    همچنین قیمت مسکن نیز بررسی شده و یک آپارتمان مسکونی در تهران طی این بازه با احتساب قابلیت دریافت اجاره 17 برابر شده است و بدون در نظر گرفتن دریافت اجاره 13 برابر شده است.

    این آمار نشان می دهد که خرید طلا و خرید خانه بهتر از خرید ماشین است و زمین را نیز می توان در دسته املاک قرار داد اما با کمی تفاوت زیرا شرایط زمین می تواند بسیار متفاوت باشد. اول از همه باید در نظر داشته باشید که سابقه ذهنی مردم برای خرید زمین در گذشته و آباد شدن در امروز به نحوی است که تصور می کنند خرید هر زمینی می تواند در آینده آنها را ثروتمند کند.

    خرید ماشین بهتره یا زمین
    خرید ماشین بهتره یا زمین

    واقعیت این است که اینگونه نیست و خرید هر زمینی را نمی توان تایید نمود و قاعدتا قیمت یک خودرو نیز به اندازه ی نیست که بتوان یک زمین مرغوب خریداری نمود، یعنی زمینی که قابلیت مجاز ساخت و دریافت انشعاب داشته باشد و مشکلات با جهاد و شهرداری وجود نداشته باشد و تنها تایید کننده وضعیت زمین فروشنده و بنگاه های املاک محل نباشند.

    در حال حاضر بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین حداقل 5 میلیارد پول می خواهد که وضعیت آن مطلوب باشد. پس اگر زمینی مناسب برای خرید پیدا کرده اید، خرید زمین بهتر از ماشین است ولیکن اگر زمین شما مانند آنچه در گرمابسرد استان دماوند می فروشند است، بهتر است بدانید که این زمین ها حتی اگر چاه هم بزنند به آب شور می رسند و گیاه نیز نمی روید اما مردم به عنوان محدوده ویلایی در آنجا زمین می خرند و هیچگاه جهاد کشاورزی نیز نخواهد گذاشت در آنجا ویلا سازی رخ دهد.

    خرید چه زمینی بهتر از ماشین است؟

    به عنوان مثال اگر بخواهیم زمین های اطراف تهران را مثال بزنیم، چند محدوده در آن وجود دارد که برخی از آن ها به طور کلی قابل ساخت نیست و حتی اگر به آن شهر ها بروید بنر های شهرداری و جهاد در و دیوار شهر آویزان است که هشدار می دهد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب می شود.

    بیشتر این نواحی در استان دماوند قرار گرفته اند که آبسرد، گرمابسرد و دیگر نقاط نمونه ای از آنها هستند که حتی ویلا های 15 سال به بالا نیز در دماوند تخریب شده اند. اما اگر می خواهید بدانید که اطراف تهران کجا زمین بخریم که بهتر از خرید ماشین برای شما عمل کند، نقاطی مانند تهراندشت که به همین منظور ایجاد شده اند می تواند گزینه خوبی باشد اما قیمت زمین ها بین 3 الی 5 میلیارد تومان قیمت دارند.

    بر خلاف زمین هایی که در استان دماوند حتی با 1 میلیارد نیز می تواند خریداری نمود، این زمین ها حداقل در محدوده ای واقع شده اند که ساخت و ساز در آنجا مجاز است ولیکن این را هم بدانید که همه مردم برای خرید زمین و امید به آینده آن به این نقاط هجوم آورده اند و واقعیت این است که سرمایه گذاری روی این نقاط 10 الی 15 سال دیگر جواب می دهد و 1 سال 2 سال نیست.

    خرید چه زمینی بهتر از ماشین است؟
    خرید چه زمینی بهتر از ماشین است؟

    حال چون مثال 1 میلیارد را آورده ایم و شاید با خود بپرسید مگر با با یک میلیارد چیکار میشه کرد و بهترین گزینه این است که حداقل یک خودرو خریداری کنیم، در جواب باید بگوییم که شما با این مبلغ هر گزینه خرید ماشین را دارید و هم طلا و مسکن که قطعا مسکن اولین اولویت برای هر خانواده ای است.

    حال اگر می خواهید بدانید که چگونه با این مبلغ می توانید یک خانه بخرید، در مطلبی که در بالا لینک داده ایم مشخص کردیم که گزینه های خرید خانه در غرب تهران با این مبلغ چیست.

    خبر خوب این است که محدوده چیتگر به دلیل مالکیت عمده زمین های آن توسط ارگان های دولتی، توسط تعاونی های دولتی ساخت و ساز انجام می شود و شرایط پرداخت اقساط طولانی مدت در این نقطه وجود دارد که مناسب برای افرادی است که سرمایه کمی در اختیار دارند تا به جای خرید ماشین بتوانند در حوزه مسکن سرمایه گذاری نمایند.

    گزینه های جایگزین خرید به جای ماشین

    هر آنچه در بالا برایتان از رشد قیمت مثال زده ایم، مربوط به آماری بوده که تا کنون رخ داده است و قطعا متوجه شده اید که گزینه های بهتری از خرید ماشین برای شما وجود دارد اگر دیدگاه سرمایه گذاری دارید.

    در نهایت شاید خرید ماشین برای شما به دلیل این است که گزینه دیگر و بهتری سراغ ندارید و شاید حتی فکر نمی کردید که به جای خرید خانه ارزان اطراف تهران، گزینه خرید در خود شهر تهران برای شما وجود دارد و همانطور که در بالا اشاره نمودیم به دلیل حضور تعاونی ساز های دولتی است و این فرصت مقطعی است.

    علت این است که این تعاونی ها به دلیل تامین مسکن کارکنان خود، اقدام به تشکیل تعاونی و ساخت و ساز می کنند و اعضا نیز سهم خود را در بازار به فروش میرسانند. در نهایت خریداران جدید همان شرایط قرارداد عضو اصلی را ادامه می دهند و به همین دلیل است که شرایط پرداخت منعطف و شرایط مطلوبی برای خرید وجود دارد و در واقع این فرصتی است که همیشگی نیست و تا زمانی که ارگان ها زمین هایشان را بسازند وجود خواهد داشت.

    گزینه های جایگزین خرید به جای ماشین
    گزینه های جایگزین خرید به جای ماشین

    جالب است بدانید که پروژه خرازی در منطقه 22 تهران تا زمان تحویل نیز قیمت مناسبی داشت و هنگامی که افراد در آن ساکن شدند و واحد های آن چند دست خرید و فروش شد در طی یک بازه 6 ماهه قیمت آن 40 درصد افزایش یافت. این رویداد برای دیگر پروژه های پیش فروش تعاونی مسکن ارتش نیز رخ داده است و تنها زمانی قیمت آن ها مناسب است که وارد بازار خرید و فروش نشده باشند و پس از آن دیگر قیمت آنها مانند گذشته نخواهد بود.

    در نهایت این را بدانید که اگر ماشین شما برای خرید زمین ممکن است سرمایه ای کافی نباشد، اما برای پیش خرید در منطقه 22 می تواند شروع خوبی باشد که حتی بتوانید پروژه ای خریداری کنید که در مرحله دیوار چینی باشد و زمان تحویل آن 3 ساله یا 4 ساله باشد که قطعا این گزینه از خرید زمین در نقطه ای نامعلوم بهتر است.

    گزینه های خرید زمین به جای خودرو

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم نقاطی که می توانید در آن زمین خریداری کنید کردان، هشتگرد، سهیلیه، تهراندشت، اندیشه دماوند، رودهن و بومهن است. اما زمین با کاربری مسکونی در این نقاط گران است و تنها می توان نقاطی در سهیلیه، هشتگرد چهارباغ و تهراندشت را بیابید که با ارقامی بین 3 الی 5 میلیارد را به صورت ویلایی خریداری کنید.

    البته با این قیمت در رودهن و بومهن نیز زمین پیدا خواهید نمود اما در نهایت بدانید که زمینی که سرش به تنش بی ارزد قیمت پایینی ندارد.

    شاید خرید خانه بدون سند و پایان کار را بتوان اینگونه تحلیل نمود که در نهایت از آن می توانید استفاده کنید تا مشکل سند یا پایان کار آن حل شود اما واقعیت این است که اکثر زمین هایی که در وضعیت نامشخص هستند و یا تکلیف آنها از سوی جهاد یا شهرداری مشخص شده است، قرار نیست هیچگاه درست شوند و جهاد اجازه این کار را هم نمی دهد.

    گزینه های خرید زمین به جای خودرو
    گزینه های خرید زمین به جای خودرو

    پس تفاوت در این نوع سرمایه گذاری بسیار است و اگر می خواهید زمین خریداری کنید و 10 الی 15 سال روی آن صبر کنید، بهتر است نقطه ای باشد که وضعیت آن روشن باشد وگرنه می تواند در طی همین 10 الی 15 سال به همان شکل اولیه باقی بماند.

    در نهایت طلا نیز گزینه خوبی به جای خرید خودرو است زیرا طلا نزدیک به قیمت مسکن حرکت می کند و فرسوده نیز نمی شود و اگر می خواهید در نهایت به خرید خانه برسید، سرمایه خود را در قالب طلا نگهداری کنید و در نهایت مانند خودرو، برای افرادی که می خواهند بدانند طلا بهتر است یا زمین و بازدهی هر یک چگونه است، همین موضوع مطرح است که زمین خوب قطعا بهتر است به شرطی که خوب باشد در غیر اینصورت از میان طلا و ماشین، قطعا طلا بهتر است و از میان طلا و زمین به شرطی که زمین آینده دار باشد، می تواند گزینه خوبی باشد ولیکن باز هم بستگی به شانس شما و انتخاب امروز دارد.

    خرید ماشین یا زمین با دیدگاه استفاده

    واقعیت این است که خودرو یک وسیله ضروری است که روزانه استفاده می شود و زمین نیز اگر در آن ساخت و ساز انجام شود می تواند استفاده ویلایی شود.

    در نهایت تصور ما این است که اگر قصد استفاده را دارید، بسته به روحیه شما دارد ولیکن اگر قصد شما سرمایه گذاری با دیدگاه استفاده نموده از زمین یا ماشین است، قطعا زمینی که تبدیل به ویلا شود گزینه بهتری برای استفاده و سرمایه گذاری است.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که خرید ماشین بهتره یا زمین و دیدگاه ما هم سرمایه گذاری بوده و هم استفاده و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که گزینه های بهتری از خرید ماشین وجود دارد که البته باید با هوشیاری انجام شود تا در نهایت نتیجه خوبی داشته باشد.

    همچنین در نظر داشته باشید که حوزه فعالیت ما در زمینه مسکن شهر تهران و پروژه های در حال ساخت است و می توانیم گزینه تهاتر خودرو شما با پروژه های در حال اجرا به صورت اقساطی را انجام دهیم و یا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه