جستجو کردن

نوشته های اخیر

خرید خانه نوساز بدون سند یا پایان کار با قیمت کمتر

  • اگر به دنبال خرید خانه ای نوساز بدون سند یا پایان کار هستید و این کار را به این هدف انجام می دهید که بتوانید با قیمت کمتر خریداری کنید و منتظر اخذ پایان کار و دریافت سند بمانید، گزینه مناسبی را انتخاب نموده اید اما باید بدانید که این دسته از خانه ها بیشتر توسط تعاونی ساز ها اجرا می شود و علت اینکه پایان کار یا سند دریافت نکرده است نیز مورد چندان حادی نیست.

    خرید خانه نوساز بدون سند یا پایان کار با قیمت کمتر
    خرید خانه نوساز بدون سند یا پایان کار با قیمت کمتر

    اول از همه باید در نظر داشته باشید که پروژه های عظیم و انبوه سازی شده که به صورت برج می باشند، دریافت پایان کار آنها زمان بر است و با آپارتمان مسکونی متفاوت است و همین موضوع می تواند گزینه ای برای سرمایه گذاری باشد زیرا در نهایت با استعلام وضعیت از شهرداری می توان زمان اخذ پایان کار و دریافت سند را پیش بینی نموده و اقدام به خرید واحد با قیمت کمتر نمود. در این مطلب به هر آنچه در این مورد باید بدانید می پردازیم.

    خرید خانه نوساز بدون سند

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، برای خانه های آپارتمانی که تخلفی در ساخت نداشته باشند روال اخذ پایان کار و سند یک بازه 6 الی 8 ماهه دارد و قطعا خرید خانه های نوساز بدون سند با این شرایط نمی تواند برای شما سوددهی داشته باشد.

    اما پروژه هایی که به صورت مجتمع و برج ساخته می شوند، روال دریافت پایان کار آنها قطعا بین 2 الی 4 سال زمان می برد و به همین دلیل است که گزینه بهترین برای سرمایه گذاری با این روش می باشند. به طور کلی خرید ملک یا پیش خرید یکی از فرصت های سرمایه گذاری در ایران است که بیشترین بازدهی را داشته است.

    خرید خانه نوساز بدون سند
    خرید خانه نوساز بدون سند

    در حال حاضر منطقه 22 تهران چیتگر، محل احداث برج های تهران است و علت آن نیز قرار گرفتن در طرح تفصیلی شهرداری است که اجازه انبوه سازی در این منطقه را می دهد به همین دلیل می توانید از میان پروژه های پیش فروش تعاونی مسکن ارتش که مالک عمده زمین های این منطقه است، گزینه هایی را انتخاب نمایید که نوساز و بدون سند معامله می شوند و سند آن ها تعاونی است و روال دریافت سند آن ها می تواند در یک بازه 2 الی 4 ساله باشد.

    البته در نظر داشته باشید که سند تعاونی در منطقه 22 عادی است و بسیاری از پروژه ها دارای چنین شرایطی هستند به همین دلیل می توانید ترسی از این موضوع نداشته باشید. در مورد آپارتمان های سند دار منطقه 22 نیز می توانید در مطلبی جداگانه مطالعه فرمایید و اختلاف قیمت و شرایط آن ها را بررسی نمایید و یا با کارشناسان ما در تهران برج در این مورد تماس حاصل فرمایید.

    چرا برخی خانه ها بدون پایان کار مانده اند؟

    اگر می خواهید بدانید که چرا برخی خانه ها در منطقه 22 بدون پایان کار می باشند، باید به 10 سال گذشته رجوع کنیم که ساخت و ساز های انبوه توسط ارگان های دولتی در این منطقه انجام شد که هدف تامین مسکن کارکنان آن ها بوده است.

    در این نوع ساخت و ساز اقدام به ساخت و ساز خانه های سازمانی بدون رعایت الزامات شهرداری نموده اند که در نهایت پس از تحویل و ساکن شدن مالکین، خود آن ها باید اقدام به رفع ایرادهای شهرداری برای اخذ پایان کار نمایند که کاری بسیار مشکل است زیرا تعداد واحدها زیاد است.

    چرا برخی خانه ها بدون پایان کار مانده اند؟
    چرا برخی خانه ها بدون پایان کار مانده اند؟

    یعنی منظور این است که مشکل عدم دریافت پایان کار آن ها مربوط به مشکلات زمین و یا داشتن معارض نیست بلکه از سوی شهرداری است. در نهایت جدا از اینکه چیتگر یکی از بهترین محله های غرب تهران برای زندگی از نظر امکانات و آب و هوا است، شرایط خرید با قیمت پایین نسبت به دیگر نقاط غربی در این منطقه وجود دارد و همچنین شرایط خرید به صورت اقساطی از تعاونی ساز ها در این منطقه نیز فراهم است.

    این شرایط اقساطی می تواند شرایطی را ایجاد کند که امروز در سال 1403 شما بتوانید اقدام به فروش باشین برای خرید خانه به صورت اقساطی نمایید و پیش پرداخت شما با پول یک خودرو قابل پرداخت است به شرطی که قابلیت پرداخت اقساط را نیز داشته باشید.

    کدام دسته از خانه های نوساز سند دریافت نمی کنند

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، این اتفاق مربوط به ساخت و ساز های قدیمی در چیتگر بوده است، اما امروز همه تعاونی ها ملزم شده اند که تمامی ملزومات شهرداری را رعایت نمایند و در نهایت سند دریافت کنند و به همین دلیل روی پروژه های جدید این مشکل وجود ندارد و می توانید اقدام به خرید خانه های نوساز بدون پایان کار و سند نمایید که در نهایت پس از 2 الی 3 سال سند آنها آماده می شود و افزایش قیمت می یابند.

    اما در مورد زمین هایی که دارای معارض است شرایط اینگونه نیست و باید استعلامات لازم را از شهرداری دریافت نمایید تا بدانید مشکلی که برای عدم دریافت سند و پایان کار وجود داشته چیست.

    در حال حاضر شهرک شهید باقری که یکی از شهرک های خوب تهران است دارای سند است و در این منطقه بسیاری از پروژه های دولتی وجود دارند که پایان کار آن ها دریافت شده و دارای سند می باشند و این موضوع تنها زمان بر است.

    کدام دسته از خانه های نوساز سند دریافت نمی کنند
    کدام دسته از خانه های نوساز سند دریافت نمی کنند

    البته در نهایت این را هم بدانید که این نوع ساخت و ساز ها با پروژه های دولتی ساز یا مسکن مهر متفاوت است که به صورت قراردادی معامله می شوند و احتمالا هیچ گاه دارای سند نخواهند بود بلکه به همان روال دفترچه ای معامله می شوند. به عنوان مثال اگر شما اقدام به خرید اقساطی آپارتمان در پردیس کنید و خانه مسکن مهری تحویل بگیرید، تاکنون مشاهده نشده که یک خانه با چنین شرایطی سند دریافت کند و اصلا این قضیه بر روی خانه هایی که به این شکل ساخته شده اند صدق نمی کند.

    شرایط خرید خانه نوساز که سند آن آماده نیست

    یک تفاوتی که پروژه های تعاونی ساز با خانه های نوساز بدون سند که توسط بخش خصوصی ساخته شده اند وجود دارد و آن این است که در خانه های تعاونی ساز مبلغی برای سند باقی می ماند که باید در هنگام دریافت سند با تعاونی تسویه شود اما اگر شما خانه خود را با سازنده مشارکت نموده اید و واحدی دریافت کرده اید، خودتان مالک هستید و اگر قصد فروش داشته باشید 10 درصد را خریدار نگه می دارد تا سازنده سند را دریافت کند.

    شرایط خرید خانه نوساز که سند آن آماده نیست
    شرایط خرید خانه نوساز که سند آن آماده نیست

    البته در این اوضاع وخیم و درآمد ساخت و ساز برای سازنده ها صرفه به طولانی شدن پروژه نیست و ترجیح آنها این است که سریعتر پروژه را تمام کرده و به سراغ بعدی بروند زیرا هم مالیات بر خانه های خالی و هم افزایش هزینه ها باعث می شود که نتوانند خانه خود را پس ار اخذ پایان کار خالی نگه دارند و منتظر افزایش قیمت ها باشند.

    اگر از سازنده شخصی ساز اقدام به خرید نموده باشید نیز می توانید 10 درصد از سازنده نگه دارید و هنگام فروش نیز این مبلغ به عنوان بدهی برای خریدار بعدی باقی می ماند اما پیشنهاد ما این است که اگر مشارکت انجام داده اید تا هنگام دریافت سند اقدام به فروش نکنید زیرا 10 درصد بر عهده شماست.

    خانه های بدون پروانه ساخت

    واقعیت این است که چنین خانه هایی اگر به صورت شخصی ایجاد شده باشند حتی نمی توان برای آن ها انشعاب آب و برق دریافت نمود ولیکن اگر به صورت دولتی ساز و تعاونی باشند، مشکلی از این بابت برای آینده آنها وجود ندارد.

    در حال حاضر پروژه هایی در تهران در حال اجرا هستند که به صورت 10 برج ساخته شده اند بدون اینکه جوازی دریافت شود و علت این است که سازنده و یا مالک زمین یک ارگان دولتی است. در نهایت اگر گزینه شما انتخاب از این نوع خانه هاست و می خواهید بدانید که برای سرمایه گذاری چی بخرید باید بدانید که گزینه های شسته رفته تر از خرید خانه های بدون سند و یا در حال اخذ پایان کار وجود دارد که می تواند بهره بیشتری برای شما داشته باشد.

    شرایط پروژه های پیش فروش در منطقه 22 بسیار منعطف است و می تواند در همان بازه زمانی که می خواهید برای اخذ پایان کار و افزایش قیمت صبر نمایید اقدام به خرید این پروژه ها نمایید که بازده بیشتری خواهد داشت.پ

    جمع بندی

    در این مطلب شرایط خرید خانه های نوساز بدون سند یا پایان کار را بررسی نمودیم تا اگر قصد خرید این خانه ها را دارید بدانید که بازدهی آن چقدر است و چه مواردی را باید برای خرید از این دسته از واحدها رعایت فرمایید. توجه داشته باشید که بهترین گزینه و ایمن ترین گزینه برای خانه هایی با چنین شرایطی، تنها تعاونی ساز ها می باشند زیرا اگر ساختمان آماده و بدون مشکل باشد در عرض 6 الی 8 ماه پایان کار دریافت میکند.

    در این حالت فروشنده غیر از 10 درصدی که برای سند می تواند طلبکار از شما باشد، قیمت را به عنوان یک ملک نوساز به شما می فروشد و تفاوت چندانی در قیمت وجود نخواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه های در حال ساخت در چیتگر یا سند های تعاونی با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه