جستجو کردن

نوشته های اخیر

بهترین محله های غرب تهران برای زندگی کدامند؟

  • شکل گیری تهران کنونی حاصل از کوچ مردم ری به نواحی بازار کنونی بوده و در نهایت به سمت شرق گسترش پیدا نموده است و پس از اشباع شرق تهران و نبود فضای ساخت، به سمت غرب حرکت نموده است. در نتیجه افراد جدیدی که از چند ده سال پیش وارد تهران شده اند بیشتر به سمت نواحی غربی کشیده شدند زیرا این نواحی نوساز بوده است.

    اما سوالی که مطرح می شود این است که بهترین محله های غرب تهران برای زندگی کدامند؟ قطعا هر چه بیشتر پول بدهید گزینه خرید محله بهتری برای شما وجود خواهد داشت پس در واقع ما باید یک محدوده را بر اساس برند، میزان قیمت، امکانات، رشد و آینده بررسی کنیم و در واقع بهترین محله های غرب تهران را بر این اساس معرفی نماییم در غیر اینصورت صرفا اگر بخواهیم بگوییم بهترین محله های تهران کدامند، قطعا در کل تهران فقط محله های منطقه 1 مانند نیاوران، الهیه، ولنجک بهترین هستند و در غرب تهران نیز سعادت آباد و شهرک غرب شاخص غرب تهران می باشند.

    بهترین محله های غرب تهران برای زندگی

    محله های غرب تهران که می توانیم مورد بررسی قرار دهیم را شهرک غرب، سعادت آباد، صادقیه، پونک، گیشا، مرزداران، جنت آباد، شهران و  چیتگر می توان نامید که به ترتیب قدمت ساخت و از قدیمی به جدید نوشته ایم. در حال حاضر بیشترین میزان ساخت و ساز در چیتگر است زیرا این محدوده آخرین و جدیدترین نقطه قابل ساخت در غرب تهران می باشد و پروژه های غرب تهران در این محدوده از کل مناطق دیگر غرب تهران بیشتر است.

    بهترین محله های غرب تهران برای زندگی
    بهترین محله های غرب تهران برای زندگی

    حال اگر بخواهیم بهترین محله های غرب تهران برای زندگی را بررسی کنیم، باید تعصب را کنار بگذاریم و واقعیت را بسنجیم و بی طرف قضاوت کنیم. قطعا شهرک غرب بهترین محله غرب تهران است زیرا هم برند بوده و هم اصالت بیشتری دارد و قطعا ساخت و ساز های لوکس نیز در آن انجام شده است.

    اما از نظر امکانات نمی توان گفت که شهرک غرب بهترین محله غرب تهران است. منطقه 22 تهران چیتگر، در ابتدا به هدف تبدیل شدن به یک محدوده گردشگری در تهران بنا شد.

    در این محدوده دریاچه مصنوعی، آبشار، پارک جنگلی، باغ موزه گیاهشناسی ایران قرار دارد و از نظر امکانات وسیع ترین مرکز خرید جهان که از مجموع رتبه 2 و 3 در چین هم بزرگتر است یعنی ایران مال در آن ساخته شده است جدا از اینکه 5200 هکتار فضای سبز دارد که در هیچ منطقه دیگر تهران وجود ندارد همه اینها در حالی است که چیتگر ارزان ترین منطقه غرب تهران برای خرید خانه از میان نقاطی که در بالا معرفی نمودیم می باشد. نه اینکه از همه محله های غربی ارزان تر است خیر، زیرا بسیاری از نقاط را برای بررسی در نظر نمیگیریم و تنها شاخص ها را بررسی می نماییم.

    چنین ویژگی هایی در هیچ نقطه ای از محله های غرب تهران وجود ندارد ولیکن بافت محله و در حال ساخت بودن آن هنوز با مناطق دیگر غربی فاصله دارد و علت آن نوساز بودن است.

    بهترین محله غرب تهران از نظر آب و هوا

    اگر بخواهیم بهترین محله غرب تهران از نظر آب و هوا را بررسی کنیم، بد نیست پیش از آن یک نگاهی به تصویر ورودی هوای تهران و کوه های اطراف شهر بیندازیم:

    بهترین محله غرب تهران از نظر آب و هوا
    بهترین محله غرب تهران از نظر آب و هوا

    ورودی هوای تهران از استان البرز و غرب است و مشاهده می کنید تهران از سوی شمال و شرق به کوه می خورد و بسته است پس در واقع تمیزترین هوا ابتدا از غرب وارد می شود و اولین منطقه غربی تهران سالم ترین هوا را دارید که منطقه 22 چیتگر، اولین محله ورودی در غرب تهران است و در نتیجه سالم ترین هوا را دارد.

    در حال حاضر بلندترین برج های در حال ساخت تهران را در چیتگر ساخته اند که 40 طبقه بیشترین آن است و جواز آن مربوط به قدیم است و در حال حاضر طبقات برج ها به 12 محدود شده است و علت همین موضوع است که ممکن است مانع جریان ورودی هوای تهران شود.

    برای سرمایه گذاری کدام محله غرب بهتر است؟

    هر چه تعداد معاملات در یک منطقه بیشتر باشد، میزان ساخت و ساز بیشتر است و رشد قیمت نیز سریعتر است. در حال حاضر منطقه 5 و منطقه 22 تهران دارای چنین شرایطی هستند و رشد قیمت در آن ها زیاد است با این تفاوت که منطقه 5 بسیار نزدیکتر به انتهای دوران ساخت و ساز است و علت این است که فضای ساخت در این محدوده رو به اتمام است و محله های جدید آن نیز ساخته شده است.

    در واقع اگر سوال شما این است که برای سرمایه گذاری کجا خانه بخریم، بهترین گزینه نقاطی است که جای رشد دارد و هر چه جای رشد آن بیشتر باشد، رشد قیمت آن نیز در آینده بیشتر خواهد بود.

    در مورد سرمایه گذاری در ملک های تجاری و اداری هم اگر بخواهیم نظر دهیم، در مورد اداری ها وضعیت بسیار بهتر از تجاری است و به طور کلی آینده املاک تجاری با احتساب تغییر شکل کسب و کارها از حالت سنتی به آنلاین چندان روشن به نظر نمی رسد.

    برای سرمایه گذاری کدام محله غرب بهتر است؟
    برای سرمایه گذاری کدام محله غرب بهتر است؟

    بهتر است بگوییم میزان تجاری هایی که در شهر تهران ساخته شده است چند برابر پتانسیلی است که برای خرید و ارائه کالا وجود دارد و با وجود آنلاین شدن کسب و کارها این شرایط می تواند آینده املاک تجاری را تحت تاثیر جدی قرار دهد. در سوی دیگر مغازه هایی که امروز تبدیل به کسب و کار آنلاین و شرکت ها شده اند، نیاز به فضای اداری را به شدت بالا برده است.

    در نقاطی که بورس دفاتر شرکت ها می باشد، کمبود فضا برای اجاره و خرید به شدت وجود دارد و در منطقه 22 تهران نیز پس ساخته شدن چند ده مرکز تجاری بزرگ به این نتیجه رسیده اند که واحد اداری در چیتگر باید ساخته شود و به همین دلیل است که پروژه های جدید بیشتر به سمت مراکز اداری پیش می روند زیرا دفاتر بسیاری از شرکت ها در تهران به سمت چیتگر نقل مکان نموده اند.

    از مزیت های این محدوده داشتن فضای پارک، نداشتن ترافیک و نوساز بودن واحدها است و قیمت ها نیز نسبت به دیگر نقاط اداری تهران مناسب تر است.

    معرفی نقاط شاخص غرب تهران

    در اینجا جدول بندی اطلاعات مکان‌های تفریحی در غرب تهران به همراه محدوده هر کدام آورده شده است:

    نام مکان محدوده
    مجتمع تجاری بام لند تهران دریاچه چیتگر، منطقه ۲۲
    مرکز خرید ایران مال تهران بزرگراه شهید خرازی، منطقه ۲۲
    باغ گیاه‌شناسی تهران بلوار پژوهش، منطقه ۲۲
    بام بوعلی تهران شمال سعادت آباد، ابتدای خیابان بوعلی، منطقه 2
    برج میلاد تهران بزرگراه شهید همت و بزرگراه حکیم، منطقه ۲
    پارک ارم تهران بزرگراه شهید باکری، منطقه ۵
    شهربازی سرزمین عجایب تهران بزرگراه شهید ستاری، مجتمع تجاری تیراژه، منطقه ۵
    دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) انتهای بزرگراه همت غرب، منطقه ۲۲
    معرفی نقاط شاخص غرب تهران
    معرفی نقاط شاخص غرب تهران

    همانطور که مشاهده می فرمایید عمده امکانات و شاخص ها در منطقه 22 تهران واقع شده است و بسیاری برای زندگی در برج های تهران ترجیح می دهند که به شاخص های شهر نزدیک تر باشند به همین دلیل است برج هایی با ویو دریاچه در منطقه 22 به عنوان برج های برند و شاخص شناخته می شوند.

    معرفی کلی محله های غرب تهران

    در نهایت در این بخش یک معرفی کلی از محله های غرب تهران انجام می دهیم که بتوانیم مطلبی جامع تر در اختیار شما قرار دهیم. در مورد اینکه بهترین محله غرب تهران از نظر سرمایه گذاری یا زندگی کدام است در بالا توضیح داده شده است:

    صادقیه: محله‌ای در شمال به پونک، جنوب به میدان آزادی، شرق به محله برق آلستوم و غرب به پل علامه جعفری و شهر زیبا محدود است. از محله‌های شهرک آزمایش، مرزداران، فردوس، آپادانا، ستارخان، طرشت، اباذر و دریان نو همسایه است. دسترسی با ماشین شخصی، اتوبوس، مترو و تاکسی آسان است.

    جنت آباد: محله‌ای با سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی. جنت آباد شمالی به دلیل آپارتمان‌های نوساز، آب و هوای تمیز و فضای سبز بیشتر، گران‌تر است. این محله به بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی، حکیم، شهید ستاری، آبشناسان، شهید باکری و همت دسترسی دارد.

    ستارخان: محله‌ای در منطقه ۲ با بافت ترکیبی از آپارتمان‌های نوساز، خانه‌های ویلایی و مراکز اداری. پارک بزرگ ستارخان و دسترسی به بزرگراه‌های چمران، یادگار امام، جلال آل احمد و خیابان‌های آزادی و ستارخان دارد.

    محله های غرب تهران
    محله های غرب تهران

    پونک: محله‌ای در شمال غربی تهران با خیابان‌های سردار جنگل، میرزا بابایی، بلوار کمالی و بلوار همیلا. از شمال به حصارک، جنوب به باغ فیض، غرب به دره پونک و شرق به جنت آباد محدود است. دسترسی با اتوبوس، بی آرتی و تاکسی‌های خطی و اتوبان‌های حکیم، همت، اشرفی اصفهانی و نیایش.

    گیشا: محله‌ای در شمال غرب تهران با نام کوی نصر نیز شناخته می‌شود. از شمال به بزرگراه حکیم، جنوب به بزرگراه جلال آل احمد، شرق به بزرگراه چمران و غرب به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری محدود است. بافت تجاری-مسکونی و دارای بوتیک‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید.

    شهران: محله‌ای در منطقه ۵ تهران در مجاورت رشته کوه‌های البرز با بافت نوساز. از شمال به رشته کوه البرز، جنوب به شهر زیبا و بزرگراه همت، شرق به جنت آباد و بزرگراه باکری و غرب به کن محدود است.

    فردوس: محله‌ای در جنوب منطقه ۵ به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می‌شود. فردوس شرقی دارای ایستگاه مترو صادقیه است. بوستان الهام و پارک ارم از اماکن تفریحی این محله هستند.

    تهرانسر: محله‌ای در منطقه ۲۱ به ۷ قسمت تقسیم می‌شود. قیمت خانه‌ها در شمالی و مرکزی گران‌تر است.

    مرزداران: محله‌ای در منطقه ۲ شهرداری تهران با خیابان‌های پهن و عریض و بافت نوساز و آپارتمانی.

    شهرک آزادی: محله‌ای در منطقه ۲۱ تهران با امکانات تفریحی متعدد مانند پارک چیتگر، پارک خرگوش دره، پارک جوانمردان و مجموعه ورزشی آزادی.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که بهترین محله های غرب تهران برای زندگی کدامند و همچنین از دید سرمایه گذاری و رشد قیمت و به طور کلی آینده نیز این موارد را بررسی نمودیم. در نظر داشته باشید که در منطقه 5 و علی الخصوص 22 به دلیل وجود پروژه های انبوه سازی، شرایط خرید به صورت اقساطی فراهم است که می توانید با شرایط منعطف اقدام به خرید کنید.

    در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه