جستجو کردن

نوشته های اخیر

بهترین سرمایه گذاری در اوضاع کنونی کشور چیست؟

  • اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید و می خواهید بدانید که بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع و در این زمان در کشور ما ایران چیست، این مطلب بر اساس آمار و ارقام 10 سال گذشته، انواع روش های سرمایه گذاری را به شما معرفی میکند و تمامی فرصت ها، مزایا و معایبی که در این مسیر وجود دارد را نیز معرفی می کند.

    بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع و زمان در ایران چیست؟
    بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع و زمان در ایران چیست؟

    توجه داشته باشید که حوزه فعالیت ما در مسکن شهر تهران است، اما سعی ما این است که به صورت بی طرف بازارهایی که عموم مردم در آن سرمایه گذاری میکنند را بررسی کنیم و آن دسته که در حوزه تخصص ما نیست، نظیر ارز دیجیتال و دیگر بازارهای مالی را بر عهده خودتان می گذاریم و آن چیزی که واقعی است و توسط عموم مردم با سطح دانش عمومی قابل انجام است را معرفی خواهیم نمود. تاریخ بروزرسانی این مطلب در خرداد ماه سال 1403 می باشد و بر اساس شرایط این تاریخ نگارش شده است.

    بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع

    اول از همه برای اینکه بدانیم بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع چیست، تعریف اوضاع را باید شرایط تورمی، نرخ سود بانکی و وضعیت رونق بازار در نظر بگیریم. در حال حاضر سپرده بانکی 28 درصد است و در شرایطی که مبلغ سپرده بالا باشد، ظاهرا تا 30 درصد نیز بانک سود می دهد. در نهایت سپرده گذاری بانک هم یکی از انواع سرمایه گذاری است که در ادامه به معایب و مزایای آن می پردازیم.

    اما از سوی دیگر تورم 10 ساله کشور بر اساس اعلام بانک مرکزی برای نرخ تادیه بدهی و مهریه که به دادگاه اعلام می شود در بازه میان سال 1392 الی 1402 عدد 299 درصد است که البته باید به صورت سالانه تورم جمع زده شود و عدد به به دست آمده این است که 1 کالا در سال 1392، امروز قیمتش 18 برابر شده است.

    حال اگر با همین نرخ 28 درصد، ده سال آینده سپرده خود را در بانک بگذارید و به شرطی که همین عدد نرخ بهره باقی بماند و شما نیز سود پول را در طی این 10 سال برداشت نکنید، مبلغ سرمایه شما 11 برابر می شود، یعنی بر اساس آمار تورم شما 7 برابر ضرر می کنید.

    بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع
    بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع

    این در حالی است که قیمت طلا در طی 10 سال گذشته 22 برابر شده، یعنی 5 برابر جلوتر از تورم است و قیمت مسکن بدون در نظر گرفتن قابلیت اجاره 23 برابر، یعنی 6 برابر جلوتر از تورم و با در نظر گرفتن قابلیت اجاره 28 برابر یعنی 10 برابر جلوتر از تورم است.

    این در حالی است که در اوضاع کنونی کشور، سرمایه گذاری در ساخت و ساز با چالش جدی مواجه شده است و به دلیل بالا رفتن هزینه های ساخت و عوارض شهرداری که تقریبا در طی چند سال اخیر 300 درصد بالا رفته است، سازنده ها رغبتی به ساخت و ساز در ایران ندارند و به سمت کشورهای همسایه رفته اند که می تواند نتایج ناگواری همراه داشته باشد.

    بهترین سرمایه گذاری در این زمان

    پیش از اینکه به این قسمت برسیم نیاز بود که اطلاعاتی در مورد آمار و ارقام گذشته ارائه دهیم که بتوانیم در مورد آینده تصمیم گیری کنیم و بدانیم حداقل بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده چیست. واقعیت آن است که اگر صرفا برایتان سوال است که چگونه پول خود را 2 برابر کنیم، بر اساس تورمی که در کشور وجود دارد این کار به راحتی انجام می شود اما مهم این است که ارزش سرمایه شما چقدر افزایش یافته است و آیا از تورم جلوتر است یا خیر.

    در شرایط کنونی سپرده بانکی به شدت بالاست و در واقع بالاترین در تاریخ کشور است، از سویی دیگر تورم نیز بالاست ولیکن رکود شدیدی در بازار حاکم شده است. علت این است که دولت از نظر روانی وضعیت بازار را کنترل می کند و قیمت ها را به این صورت کنترل می کند که معامله ای انجام نشود در نتیجه قیمت بالا نرود.

    بهترین سرمایه گذاری در این زمان
    بهترین سرمایه گذاری در این زمان

    پس به عقیده ما اگر بتوانید با استفاده از سود بانکی، یک تعهد اقساطی با قیمت قطعی ایجاد کنید حتما برنده خواهید بود. اما چه کالایی است که شما می توانید به صورت چکی در اقساط 2 یا 3 ساله خریداری کنید که قیمت امروز با شما محاسبه شود؟

    ما کالایی به جز مسکن و شکل خرید به صورت پیش خرید نمیشناسیم که چنین شرایطی داشته باشد، پس در این زمان اگر شما سپرده بانکی 28% را بگیرید و آن را اقساط برای خانه ای که پیش خرید کرده اید پرداخت کنید هم تورم را خنثی کردید و هم یک سرمایه گذاری با سود بالای 30 درصد در بازه چند ماهه انجام دادید. اگر دقیق بخواهیم بگوییم در بازه 45 روز. حال با خود می گویید که چگونه؟ در ادامه برایتان محاسبه می کنیم که چطور این سود حاصل می شود و با چه روشی می توانید اقدام به انجام این کار کنید.

    بهترین گزینه سرمایه گذاری در ایران را شرایط کنونی

    حال قصد این را داریم که برای تان محاسبه کنیم که چگونه با ترکیب سپرده بانکی و پیش خرید توانستیم سود 30 درصدی در بازه 45 روز کسب کنیم. فرض می نماییم که 3 میلیارد تومان پول در اختیار داریم و یک واحد 60 متری با قیمت متری 52 میلیون تومان را برای پیش خرید انتخاب می کنیم.

    این مورد در حال حاضر در محدوده غرب تهران چیتگر وجود دارد و اگر می خواهید لیست کلی پیش فروش چیتگر را مشاهده نمایید می توانید به مطلب مربوطه مراجعه فرمایید و یا با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    در ادامه مطلب، شرایط خرید این واحد به صورت 30 درصد پیش پرداخت است و 60 درصد مابقی به صورت اقساط 36 ماهه است که 10 درصد نیز برای سند باقی می ماند. یعنی شما باید 936 میلیون را به صورت پیش، پرداخت کنید و 60 درصد مابقی یعنی 1 میلیارد و 872 میلیون را به صورت اقساط 36 ماهه و هر 6 ماه یکبار قسط بدهید یعنی ماهانه 52 میلیون تومان اقساط که باید هر 6 ماه پرداخت شود.

    بهترین گزینه سرمایه گذاری در ایران را شرایط کنونی
    بهترین گزینه سرمایه گذاری در ایران را شرایط کنونی

    حال مابقی پول خود را پس از کسر 30 درصد پیش پرداختی که داشته اید در بانک با سود 28 درصد سپرده می کنید، که ماهانه به شما 48 میلیون 200 سود می دهد. حال در نظر داشته باشید که بعد از پیش پرداخت 2 ماه تنفس دارید، یعنی شما 2 ماه می توانید این مبلغ را بگیرید و همچنین پرداخت شما هر 6 ماه یکبار است، یعنی سود پول را اگر دست نزنید در طی 5 ماه و پیش از موعد پرداخت در ماه 6 ام به شما سود می دهد، یعنی این اختلاف بین 48 میلیون 200 و 52 میلیون تومان جبران می شود و حتی پول برای شما باقی می ماند.

    در نهایت پس از 3 سال شما 1 واحد مسکونی دارید که تنها 936 میلیون برای آن پرداخت نموده اید و 2 میلیارد و 100 هم در بانک دست نخورده باقی است. این یک سرمایه گذاری با سود 100 درصد در بازه 5 ماهه است. اگر مبلغ تورم ملک را به صورت میانگین در بازه 10 سال، تقسیم کنیم و به قیمت ملکی که پیش خرید کردید در 3 سال آینده برسید مشاهده خواهید نمود که سود هنگفتی خواهید نمود که در تورم نیز جلوتر است.

    نتیجه گیری برای شرایط سال 1403

    با توجه با آماری که در 10 سال گذشته داشته ایم، مشاهده نمودید که مسکن و قابلیت اجاره دادن آن پیشتاز است. حال با توجه به شرایط کنونی ایران در سال 1403، بهترین سرمایه گذاری استفاده از سپرده بانکی و ترکیب آن با خرید مسکن به صورت اقساطی است که تعهدی با قیمت قطعی برای شما ایجاد کند.

    همچنین در نظر داشته باشید که این شیوه قابلیت ادامه دادن نیز دارد یعنی شما می توانید پس از خرید خانه اول، با استفاده از رهن و اجاره و سپرده بانکی که از خرید اول مانده است، اقدام به خرید ملک بعدی کنید.

    برای همین است که بر خلاف تصور که مالکان ترجیح می دهند اجاره دریافت کنند، رهن کامل برایشان بهتر است که این موضوع را مطلب تفاوت رهن و اجاره چیست به صورت کامل باز کرده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که اگر بخواهیم سرمایه گذاری در مسکن را ادامه دهید گزینه رهن می تواند به شما در این مسیر کمک زیادی کند.

    دیگر شکل های سرمایه گذاری در مسکن

    بسیاری از سایت ها که در زمینه بورس فعال هستند، روش هایی برای سرمایه گذاری در بورس معرفی میکنند که از طریق صندوق های املاک و مستغلات است که هنوز راه اندازی نشده و در مرحله پذیره نویسی است.

    واقعیت آن است که این صندوق ها تنها 70 درصد در املاک سرمایه گذاری میکنند و دارایی های آن ها هر سال کارشناسی می شود اما در بالا به شما روشی معرفی نمودیم که بتوانید خودتان در این بازار وارد شوید و سرمایه را به گردی بیاندازید، کاری که این صندوق ها انجام نمی دهند.

    دیگر شکل های سرمایه گذاری در مسکن
    دیگر شکل های سرمایه گذاری در مسکن

    در نهایت اگر با خود فکر می کنید که برای سرمایه گذاری چی بخریم و کدام گزینه برای ما بهتر است در اینجا بخشی از تجربیات خود را به همراه وضعیت بازار و شرایط کنونی منتقل نموده ایم که بتوانید تصمیم گیری نمایید. در نهایت برای هر میزان سرمایه، راه و روش های دیگری نیز وجود دارد و همچنین برای انتخاب پروژه های پیش خرید نیز می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نمایید.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع و زمان چیست و کدام گزینه در ایران در حال حاضر بهترین انتخاب است. ما بر اساس آمار و ارقامی که در 10 سال گذشته بوده و همچنین وضعیتی که در حال حاضر در کشور حاکم است اقدام به معرفی این روش داشته باشید و در نظر داشته باشید که حوزه فعالیت ما در زمینه املاک شهر تهران است و می توانیم بهترین گزینه های سرمایه گذاری را بر اساس شرایط روز کشور به شما ارائه دهیم.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه