جستجو کردن

نوشته های اخیر

بهترین روش سرمایه گذاری در طلا با استفاده از پول رهن خانه

  • اگر به دنبال این هستید که بدانید بهترین روش سرمایه گذاری در طلا چیست، یکی از بهترین روش ها را ما به شما خواهیم گفت زیرا حوزه فعالیت ما در زمینه مسکن شهر تهران است و موقعیت هایی که برای سرمایه گذاری در طلا با استفاده از ملک که می تواند پول رهن باشد و یا استفاده از طلا برای خرید خانه باشد را می دانیم.

    در این مطلب به شما خواهیم آموخت که چگونه با استفاده از سرمایه گذاری در طلا و سپس در مسکن بتوانید ارزش سرمایه خود را 40 درصد افزایش دهید و یا حتی اگر امکان اجاره دادن طلای خود را دارید، بتوانید بدون آنکه به طلای خود دست بزنید اقدام به خرید خانه کنید.

    بهترین روش سرمایه گذاری در طلا با استفاده از پول رهن خانه
    بهترین روش سرمایه گذاری در طلا با استفاده از پول رهن خانه

    به طور کلی سرمایه گذاری به معنی تبدیل یک کالا به کالای دیگر است و ما به دلیل حوزه فعالیتی که داریم، آنچه که تجربه کرده ایم در اختیار شما قرار خواهیم داد.

    بهترین روش سرمایه گذاری در طلا

    اول از همه باید اشاره کنیم که بهترین روش سرمایه گذاری در طلا این نیست که چگونه و در چه فرمی طلا را نگهداری کنید بلکه این موضوع مهم مطرح می شود که چه زمانی سرمایه خود را تبدیل به طلا کنید و چه زمانی از سرمایه ای که به طلا تبدیل شده است برای تبدیل به کالایی دیگر استفاده کنید.

    اول از همه بهتر است اشاره نماییم که بر اساس آمار افزایش قیمت از سال 1392 الی 1402، قیمت طلا 22 برابر شده و قیمت مسکن 23 برابر بدون در نظر گرفتن قابلیت اجاره دادن ملک شده است. همچنین تورم بر اساس نرخ تادیه مهریه که بانک مرکزی اعلام نموده است 18 برابر است.

    بهترین روش سرمایه گذاری در طلا
    بهترین روش سرمایه گذاری در طلا

    یعنی طلا در طی 10 سال، 4 برابر از تورم جلوتر افتاده و مسکن 5 برابر جلوتر است. پس در واقع اگر شما بخواهید خانه ای خریداری کنید، می توانید سرمایه تان را تا زمانی که به حداقل مبلغ مورد نیاز نرسیده است در قالب طلا نگهدارید و سپس اقدام به فروش طلا برای خرید خانه نمایید.

    حال یک نکته دیگر مطرح می شود و آن فاصله زمانی افزایش قیمت طلا و مسکن است، اگر طلا امروز قیمتش 2 برابر شود، مسکن همین زمان را در طی بازه 1 ساله با روندی کند و پیوسته طی می کند. پس در واقع شما اگر سرمایه تان در قالب طلا باشد در زمان اوج گرفتن قیمت ها با فروش طلا به راحتی می توانید 30 الی 40 درصد سرمایه خود را قوی تر کنید.

    پس بهترین روش سرمایه گذاری در طلا می تواند تبدیل آن در مواقع اوج گرفتن قیمت ها به کالایی باشد که روند حرکت قیمت آن کندتر است.

    سرمایه گذاری در طلا با استفاده از پول رهن خانه

    در بازار رهن و اجاره معمولا مالکان تمایل به دریافت اجاره بیشتر دارند و مستاجر نیز می خواهد پول رهن بیشتر پرداخت کند و اجاره کمتر. تا کنون فکر کرده اید که این معامله بیشتر به نفع کیست؟ در واقع آنچه در بازار قالب است به نفع هر 2 نفر است یعنی مالکان به ضرر خود و مستاجر نیز به ضرر خود عمل میکند. می خواهید بدانید چطور؟

    برای اینکه بدانید اجاره بهتر است یا رهن می توانیم یک مثال با طلا برای شما بزنیم. در تاریخ نوشتار این مطلب در خرداد ماه سال 1403، قیمت هر گرم طلا 3 میلیون و 400 هزار تومان است و در 3 سال پیش همین موقع گرمی 1 میلیون و 27 هزار تومان بوده است.

    حال تصور کنید که 3 سال پیش شما 1 میلیارد تومان پول رهن از مستاجر دریافت می کردین و آن را تبدیل به طلا نموده اید، امروز پس از 3 سال می خواهید 1 میلیارد به وی پس بدهید و تنها کافیست 299 گرم طلا بفروشید و 701 گرم طلا خواهید داشت.

    سرمایه گذاری در طلا با استفاده از پول رهن خانه
    سرمایه گذاری در طلا با استفاده از پول رهن خانه

    یعنی شما نزدیک به 2 میلیارد و 400 میلیون سرمایه از رهن خانه در 3 سال برای تان باقی مانده است. اگر مستاجر شما پول رهن را تبدیل به طلا می نمود و خود اجاره پرداخت می نمود، یعنی ماهی 30 میلیون و در قالب 36 ماه به شما پرداخت می نمود، کلا به شما 1 میلیارد و 80 میلیون اجاره داده بود و حتی اگر توان پرداخت اجاره نداشت و خرد خرد طلا می فروخت باز هم برایش مبلغ زیادی از طلا باقی می ماند. اما شما در دریافت رهن و تبدیل به طلا نزدیک به 1 میلیارد و 300 میلیون سود بیشتری نموده اید.

    پس تفاوت رهن و اجاره در صورتی که بتوانید آن را تبدیل به طلا کنید می تواند برای مالک و مستاجر از نظر بازدهی بسیار متفاوت باشد. پس سرمایه گذاری در طلا با استفاده از پول رهن خانه یک گزینه دیگر است برای ترکیب مسکن و طلا برای بازدهی بیشتر.

    خرید خانه با استفاده از اجاره دادن طلا

    توجه داشته باشید که اجاره دادن طلا از نظر قانون پذیرفته نیست و قراردادی در این قالب وجود ندارد. ولیکن ممکن است شما دوست، آشنا یا معتمدی داشته باشید که بتوانید طلا را در اختیار وی قرار دهید. عرف پرداخت سود به صورت سالانه است و ماهانه 1 الی 1 و نیم درصد می توان برای اجاره دادن طلا دریافت نمود.

    حال شما در نظر بگیرید که 5 میلیارد تومان پول نقد در اختیار دارید و قصد خرید یک ملک دارید. می توانید از میان پروژه های غرب تهران که در حال ساخت می باشند یک گزینه موجود در تاریخ خرداد ماه سال 1403 انتخاب نماییم که البته بر اساس میزان سرمایه شما می تواند گزینه های بهتر و گرانتر با متراژ بیشتری انتخاب نمود اما ما یک گزینه پیش خرید واحد 60 متری با قیمت متری 52 میلیون تومان را انتخاب می نماییم.

    شرایط فروش این واحد به این صورت است که باید 30 درصد از کل مبلغ پرداخت شده و 60 درصد نیز به صورت اقساط 36 ماهه پرداخت شود یعنی قیمت کل 3 میلیارد و 120 میلیون است و 30 درصد آن 936 میلیون است که باید پرداخت شود و اقساط ماهانه آن ماهی 52 میلیون تومان می شود که باید هر 6 ماه یکبار پرداخت شود.

    خرید خانه با استفاده از اجاره دادن طلا
    خرید خانه با استفاده از اجاره دادن طلا

    پس از پرداخت پول پیش شما 4 میلیارد و 64 میلیون تومان پول دارید که می توانید تبدیل به 1 کیلو 123 گرم طلا شود. حال اگر این مقدار را اجاره دهید به صورت ماهانه به شما 16.8 گرم طلا سود می دهد که 55 میلیون و 400 هزار تومان می شود.

    یعنی شما تنها با پرداخت 936 میلیون پیش پرداخت و اجاره دادن طلا در 3 سال می توانید 1 خانه مسکونی خریداری کنید بدون آنکه به طلای خود دست بزنید که این یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در طلا است. این یک سرمایه گذاری با سود بیشتر از 30 درصد در یک بازه 45 روزه برای شما خواهد بود اگر نتیجه حاصل شده در 3 سال را تقسیم بر ماه کنید به این عدد خواهید رسید که کاملا شگفت انگیز است.

    توجه داشته باشید که نکته این روش این است که شما یک تعهد پرداخت اقساطی با قیمت قطعی ایجاد نموده اید که با اجاره دادن طلا، اقساط را پرداخت کرده اید.

    برای سرمایه گذاری چه نوع طلایی بخریم؟

    واقعیت این است که اگر از ما بپرسید که برای سرمایه گذاری کجا خانه بخریم و بخواهید با طلا اقدام به سرمایه گذاری در پیش خرید خانه کنید، ما می توانیم به شما کمک کنیم زیرا در حوزه تخصص ماست اما در مورد اینکه چه نوع طلایی بخریم، تنها می دانیم که بهترین گزینه برای خرید طلا این است که به صورت آب شده خریداری شود که اجرتی بابت خرید پرداخت نشود زیرا در نهایت اگر طلا به صورت دست دوم خریداری شود. حداقل 3 الی 5 درصد بنا بر شرایط بازار از شما درصد دریافت می کنند که هنگام فروش این مبلغ از سرمایه شما کسر می شود.

    یعنی به فرض حتی اگر شما 4 میلیارد تومان طلای دست دوم بخرید و 5 درصد اجرت پرداخت کنید که البته قانونی نیست و طلا فروش حق فروش طلای دست دوم ندارد اما واقعیت بازار چیز دیگریست، شما 200 میلیون از پولتان را بابت کارمزدی دادید که هنگام فروش از بین می رود.

    فرصت های خرید طلا و فروش مسکن

    در ابتدای مطلب بابت بازه زمانی که قیمت مسکن و طلا با یکدیگر اختلاف پیدا می کنند اشاراتی داشتیم. در نهایت این را بدانید که در زمان اوج گرفتن نرخ ارز، فاصله قیمت واقعی مسکن و طلا بسیار زیاد می شود و علت نیز حرکت کند قیمت مسکن نسبت به طلا است و بهترین فرصت را برای سرمایه گذاری در طلا ایجاد می کند.

    حال شما اگر خانه خود را در مرحله ای می بینید که رشد قیمت نموده است می توانید فروش خانه برای سرمایه گذاری در طلا را انجام دهید و تا زمان اوج گرفتن دوباره قیمت طلا اقدام به نگهداری آن کنید.

    به عنوان مثال در شب عید سال 1402، قیمت طلا برای 2 روز به گرمی 4 میلیون تومان نزدیک شد و امروز قیمت نزدیک به 20 درصد کاهش داشته است یعنی این 20 درصد می تواند روی سرمایه شما برای خرید مسکن افزوده شود اگر به موقع اقدام به فروش طلا و خرید مسکن نمایید.

    جمع بندی

    در این مطلب بهترین روش سرمایه گذاری در طلا با استفاده پول رهن و روش خرید خانه با را با اجاره دادن طلا بدون آنکه به اصل طلا دست بزنید را بررسی نمودیم و همچنین از فرصت ها و بازه های زمانی که برای تبدیل طلا به مسکن یا بر عکس می توانید بهره ببرید را نیز معرفی نمودیم.

    شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط خرید خانه به صورت اقساطی در شهر تهران با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه