جستجو کردن

نوشته های اخیر

برای سرمایه گذاری کجا خانه بخریم؟ شناسایی مناطق پرسود

  • به عقیده ما که فعالیت مان در حوزه مسکن شهر تهران است، خرید ملک به تنهایی یک سرمایه گذاری به حساب نمی آید بلکه ممکن است در نقطه ای واقع شده باشد که تنها با تورم پیش برود و هرگاه قصد محاسبه سود خود از خرید یک کالا را دارید، باید تورم را نیز محاسبه و از سود حاصل شده کسر نمایید.

    اگر دید شما سرمایه گذاری است باید بدانید که نقطه ای که قصد خرید خانه در آن دارید می تواند با پیشرفت تبدیل به یک نقطه کلیدی شود و سرمایه شما ارزش افزوده ای جدا از تورم داشته باشد.

    برای سرمایه گذاری کجا خانه بخریم؟ شناسایی مناطق پرسود
    برای سرمایه گذاری کجا خانه بخریم؟ شناسایی مناطق پرسود

    در شهر تهران نقاط بسیاری دارای این ویژگی بوده و هستند، در واقع در شهری که پایتخت کشور است و جمعیت آن رو به افزایش بوده، هر منطقه ای که تازه ساخته شده است، پیشرفت نموده و به دلیل اینکه شکل گیری تهران از بازار کنونی به سمت شرق رفته است، در طی 40 سال اخیر پیشرفت تهران به سمت غرب بوده و به همین دلیل است که رونق خرید و فروش در مناطق غربی تهران بسیار زیاد است. حال برای اینکه بدانید برای سرمایه گذاری کجا خانه بخرید و موقعیتی که در آن خرید می کنید چه شرایطی باید داشته باشد با ما همراه باشید.

    برای سرمایه گذاری کجا خانه بخریم؟

    اول از همه بگذارید یادآوری کنیم که موضوع این مطلب این است که برای سرمایه گذاری چه خانه ای خریداری شود، یعنی نوع ملکی که در نظر گرفته ایم مسکونی است اما واقعیت این است که باید بدانید در هر نقطه چه نوع ملکی باید خریداری کنید که می تواند شامل اداری و تجاری نیز بشود و اگر دید سرمایه گذاری دارید، می توانید گزینه های دیگر را بررسی کنید که در ادامه به 1 مورد اشاره می کنیم.

    برای سرمایه گذاری کجا خانه بخریم؟
    برای سرمایه گذاری کجا خانه بخریم؟

    همانطور که در بالا اشاره کردیم، نقاط غربی تهران رو به پیشرفت بوده اند و در حال حاضر منطقه 22 تهران چیتگر، آخرین منطقه قابل ساخت در شهر تهران است زیرا بعد از آن دیگر فضایی برای گسترش تهران به سمت غرب وجود ندارد و مرز بین استان البرز است. در کنار منطقه 22 تهران، منطقه 5 نیز بیشترین آمار ساخت و ساز و فروش را دارد و به این دلیل است که فضای قابل ساخت در این منطقه به وجود آمده است و اگر خانه ای قدیمی دارید یا در نقطه ای است که رشد چندانی در آن وجود ندارد، فروش خانه برای سرمایه گذاری در این مناطق می تواند جان تازه ای به سرمایه شما دهد.

    برای بررسی گذشته تهران، تا جایی که سن ما اجازه می دهد می توانیم چندین مثال برای تان بیاوریم. 40 سال گذشته، در محدوده تهرانپارس در شرق تهران، شهریت وجود داشت و خانه ها به صورت تیپ و قطعه بندی ساخته شده بودند، همچنین سیستم شهری و خدمات شهری مانند مدرسه، درمانگاه و بیمارستان در این نقطه به صورت کامل تکمیل بود.

    اما در همان بازه سعادت آباد که یک نقطه تازه تاسیس و در حال ساخت بود، فاقد خدمات شهری بود و حتی تاکسی هم از آنجا به ندرت رد می شد. قیمت این 2 نقطه تقریبا برابر و کمی سعادت آباد گرانتر بود. اما امروز این اختلاف به شدت زیاد و در حد چند برابر شده است و برای افرادی که سرمایه گذاری در ساخت و ساز در نقاط غربی تهران انجام داده اند سودآوری به شدت بالا بوده است. در زیر تصویری از محله سعادت آباد را در سال 1375 یعنی 28 سال پیش مشاهده می کنید. حال 40 سال گذشته را می توانید تصور کنید.

    محله سعادت آباد در 30 سال پیش
    محله سعادت آباد در 28 سال پیش

    حال اگر بخواهیم خیلی دور نرویم، 15 سال پیش نقاطی از شهران در غرب تهران را گرگ اول و گرگ دوم می نامیدند و امروز قیمت های عجیب و غریبی دارد. در حالی که حکیمیه در بالای تهرانپارس که مانند شهران یک نقطه بن بست است و قدمت آن بیشتر است همانی بوده که هست و اصلا قابل مقایسه با شهران در نقطه مقابل نیست.

    بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن

    این واقعیت را بر اساس تجربه ما در نظر بگیرید که عموم مردم برایشان راحت تر است که به سمت خرید و سکونت در مناطقی بروند که با آنجا آشنایی دارند. با مثالی که از گذشته تهران و مقایسه بین 2 نقطه سعادت آباد و تهرانپارس زده ایم، اگر شما هم در آن تاریخ به عنوان خریدار 2 منطقه را بازدید می نمودین، قطعا نقطه ای را انتخاب میکردین که تکمیل تر به نظر می آید و شاید چندین دوست و آشنا نیز داشته باشید که در آن نقطه ساکن باشد.

    پس این را بدانید که امروز اگر یک منطقه تازه ساخت را مشاهده میکنید، شرایط امروز است و آینده آن حداقل در تهران این نیست و دقیقا این همان فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود و بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع بر روی نقاط کلیدی و رو به پیشرفت تهران است که جواب می دهد.

    اگر باز هم نمی توانید با خود کنار بیایید، از بزرگتر ها بپرسید که چرا 50 سال پیش در منطقه ولنجک زمین نخریده اند؟ یا در محدوده خیابان جردن خانه ای نخریده اند و آینده نگری نداشته اند؟ قطعا به شما جواب می دهند که این نقاط در آن زمان بیابان بوده و اصلا با چه دیدگاهی باید به سراغ خرید زمین در این نقاط می رفتند؟

    بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن
    بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن

    پس امروز نیز شما باید این آینده نگری را داشته باشید و بدانید که هیچ نقطه ای در تهران برای ساخت باقی نمانده است و جای گسترش در شمال و شرق و جنوب ندارد و در غرب هم آخرین نقطه منطقه 22 تهران است که برای سرمایه گذاری در مسکن گزینه مناسبی است.

    در کنار منطقه 22، منطقه 5 نیز بیشترین آمار ساخت و ساز و معاملات رو دارد اما از نظر قیمتی با یکدیگر تفاوت زیادی دارند و جای رشد منطقه 22 نسبت به 5 بیشتر است زیرا منطقه 22 جدیدتر است. پس در حال حاضر بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن را میتوان چیتگر در نظر گرفت که فرصت مناسبی برای افرادی است که به دنبال افزایش قیمت از طریق رشد قیمت منطقه هستند.

    در کنار این موضوع که فرصت های زیادی برای خرید املاک مسکونی وجود دارد، بد نیست اشاره ای به دیگر موقعیت هایی کنیم که در نقاط جدید تهران وجود دارد و آنقدر فرصت ها ناب است که دلمان می خواهد تجربه و دانسته هایمان را با شما به اشتراک بگذاریم.

    نقاط کلیدی برای خرید املاک غیر مسکونی

    این بخش بسیار طولانی است و بحث آن مفصل است اما می خواهیم شرایطی که در تهران برای املاک غیر مسکونی حاکم است را بررسی کنیم تا خودتان بتوانید بهتر تصمیم گیری نمایید. اول از همه که بگوییم آینده املاک تجاری نه تنها در ایران بلکه در نقاط دیگر دنیا نیز تحت تاثیر است و در ایران شرایط سخت تر نیز می باشد زیرا به علت تحریم ها، برندها نیز در ایران حضور ندارند و کشش بازار به اندازه واحدهای تجاری که ساخته شده نیست و ظرفیت چند برابر بیشتر است.

    اما همین کسب و کارها، امروز مغازه هایشان را تبدیل به انبار کرده و در حال فروش آنلاین از طریق اینترنت هستند و در نهایت شرکت هایی ایجاد شده اند که کسب و کارهایی که قبلا به صورت مغازه بود، امروز به صورت یک شرکت اینترنتی فعالیت می کند.

    نقاط کلیدی برای خرید املاک غیر مسکونی
    نقاط کلیدی برای خرید املاک غیر مسکونی

    حال اگر شما سری به نقاطی که بورس دفاتر اداری در تهران هستند بزنید، مشاهده خواهید نمود که آنقدر تراکم بالاست که 1 واحد خالی هم نمی ماند و حتی فضای پارکینگ دانه ای 3 الی 4 میلیارد تومان فروخته می شود.

    این نشان می دهد که تهران از نظر فضای اداری به شدت دچار کمبود است ولیکن فضای ساخت در آن وجود ندارد و در حال حاضر واحدهای اداری در چیتگر در حال ساخت می باشد و فرصت مناسبی است زیرا بسیاری از دفاتر و شرکت ها به سمت خرید در این محدوده روی آورده اند در حالی که همین منطقه از نظر فضای تجاری به شدت اشباع شده است و بزرگترین مرکز خرید دنیا یعنی ایران مال نیز در این منطقه واقع شده است که قرار بود کلیه برند ها از سرتاسر جهان در آن باشند که این امر پس از تحریم ها منتفی شد.

    خرید خانه در اطراف تهران

    ممکن است سرمایه ای که در اختیار دارید محدود باشد و به این فکر افتاده باشید که برای خرید خانه در اطراف تهران اقدام کنید. در نظر داشته باشید که اطراف تهران دارای 3 نقطه است که اندیشه، پرند و پردیس است که در همه این 3 نقطه مسکن مهر ساخته شده است و بافت آن کمی با دیگر نقاط متفاوت است. برای بررسی قیمت پرند، پردیس و اندیشه و همچنین فاصله هر کدام تا تهران می توانید مطلب مربوط به آن را مطالعه فرمایید.

    ولی یک شانس دیگر برای شما وجود دارد و آن این است که در منطقه 22 تهران، پروژه های پیش فروش به صورت تعاونی ساز در حال اجرا است که شرایط پرداخت اقساطی نیز دارند. به دلیل مالکیت عمده زمین های این منطقه توسط ارگان های دولتی نظیر ارتش، ساخت و ساز در این منطقه توسط این ارگان ها در جریان است که شرایط فروش به صورت اقساطی را بوجود می آورد.

    خرید خانه در اطراف تهران
    خرید خانه در اطراف تهران

    در حال حاضر پروژه های پیش فروش در چیتگر این قابلیت را به شما می دهند که به جای اینکه در اطراف تهران خانه ای خریداری کنید، بتوانید به صورت اقساطی در تهران و در یک نقطه ی رو به رشد اقدام به خرید مسکن نمایید. این در حالی است که اگر بخواهید به عنوان مثال خرید اقساطی آپارتمان در پردیس انجام دهید، گزینه ای برای شما وجود ندارد و شرایط مسکن مهر بوده است که برای اعضایی که در ابتدا ثبت نام کرده اند و واجدالشرایط بوده اند می باشد.

    در نهایت اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در این مورد دارید، می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و جزئیات بیشتری در مورد پروژه های در حال ساخت و شرایط خرید اقساطی آن ها دریافت نمایید.

    ویژگی های منطقه برای خرید خانه

    پس اگر بخواهیم به طور کلی چند مورد کلیدی که جزو ویژگی های منطقه ای است که قصد خرید خانه در آن را دارید بیان کنیم، باید موارد زیر را برای اینکه بدانید برای سرمایه گذاری کجا خانه بخرید مد نظر داشته باشید:

    • منطقه ای که قصد خرید دارید به سمت غرب باشد تهران باشد.
    • هر چه پروژه های پیش فروش در یک منطقه بیشتر باشد، تعداد سرمایه گذاران بیشتر است و رشد قیمت نیز به همان شکل سریعتر اتفاق می افتد. پیش فروش یکی از انواع سرمایه گذاری در املاک است که باعث می شود شرایط خرید برای افراد بیشتری فراهم شود و در نتیجه تعداد معاملات بالا رود.
    • اگر منطقه قدیمی و در بافت فرسوده باشد، شکل تغییر و تحول در آن به شدت کند است و هر چه قدیمی تر باشد این ایراد بیشتر به چشم می آید.
    • هر چه تعداد معاملات در یک منطقه بیشتر باشد، رشد قیمت آن نیز بیشتر است.
    • شرایط اجاره و رهن در مناطق غربی بهتر است و شما می توانید با استفاده از رهن کامل اقدام به سرمایه گذاری در حوزه مسکن کنید، برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب اجاره بهتر است یا رهن را مطالعه فرمایید.
    • نقد شوندگی در حال حاضر در منطقه 5 تهران بیشترین آمار را دارد و در تهران بهترین شرایط را دارد زیرا آمار معاملات بالاست.
    • تازه ساز بودن منطقه و وجود زمین و فضای قابل ساخت برای سازنده ها می تواند نوید این را دهد که ساخت و ساز در آن منطقه در سال های آینده نیز در جریان است.
    کلام آخر

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که برای سرمایه گذاری کجا خانه بخریم و کدام منطقه می تواند ارزش افزوده ای بالاتر از تورم برای شما داشته باشد. همچنین موقعیت های دیگری را نیز در املاک اداری معرفی نمودیم که واقعا نیاز شهر تهران است و همچنین جایگزینی برای خرید خانه در اطراف شهر تهران را معرفی نمودیم که می توانید با استفاده از شرایط پرداخت اقساطی بتوانید در تهران خانه خریداری کنید.

    در نظر داشته باشید که حوزه فعالیت ما به صورت تخصصی در مسکن شهر تهران است و می توانید اطلاعات پروژه های در حال ساخت و شرایط پرداخت اقساط آن ها را از ما بخواهید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه