جستجو کردن

نوشته های اخیر

مناطق ارزان تهران برای خرید خانه کدامند؟

  • اگر به دنبال خرید خانه در تهران هستید و بودجه شما محدود است و می خواهید بدانید که مناطق ارزان تهران برای خرید خانه کدامند، خبر خوبی برای شما داریم زیرا در این مطلب ضمن بررسی این موضوع همراه با قیمت بروز در تاریخ مرداد ماه سال 1403، مواردی را به شما خواهیم گفت که احتمالا از چشم شما دور مانده است و بر خلاف تصور شما که فکر می کنید بودجه شما به مناطق ارزان تهران میرسد، گزینه هایی را در تهران به شما معرفی می نماییم که با قیمت بهتر و آپارتمانی نوساز تر بتوانید اقدام به خرید خانه در تهران نمایید.

    مناطق ارزان تهران برای خرید خانه کدامند؟
    مناطق ارزان تهران برای خرید خانه کدامند؟

    توجه داشته باشید که حوزه فعالیت ما در زمینه مسکن شهر تهران است و هر آنچه در این مطلب به شما معرفی می کنیم قابل اجرا و واقعی است و در واقع انتقال تجربیات ما در شهر تهران است که قطعا از چشم بسیاری از افراد به دور مانده است.در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

    ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه

    در جدول زیر قیمت فروش ارزانترین آپارتمان در تهران را به تاریخ روز منتشر می نماییم تا بدانید که ارزان ترین مناطق تهران کدامند. توجه داشته باشید که سن بنا در قیمت گذاری بسیار تاثیر گذار است به همین دلیل ما در جدول زیر سعی کرده ایم که ارزان ترین خانه ها را فارغ از سن بنا معرفی نماییم و ممکن است در آن محله آپارتمان نوساز گرانتر از دیگر نقاط باشد و قیمت متفاوت باشد.

    محل متراژ (متر) سال ساخت قیمت هر متر (تومان)
    شهرک سینا، بلوار خلیج فارس 61 1392 43,114,000
    مبارک‌آباد، باقرشهر 59 1398 35,000,000
    جیحون 58 1382 51,724,000
    بلورسازی، شمال خیابان قزوین 64 1391 36,718,000
    پارک خیام، میدان شهدا 65 1376 41,538,000
    مسعودیه 53 1385 47,169,000
    امامزاده حسن 47 1382 45,744,000
    فلاح 55 1386 40,545,000

    همانطور که در جدول بالا مشاهده می فرمایید ارزان ترین مناطق تهران محدوده کهریزک، باقرشهر و همچنین نقاطی در اطراف خیابان قزوین و بلوار خلیج فارس در جنوب اتوبان فتح می باشند. همچنین بنا بر شرایط می توان خانه هایی با قیمت پایین در محله هایی نظیر فلاح، مسعودیه، شهدا یافت که جزو مناطق ارزان تهران به حساب می آیند.

    ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه 
    ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه

    بد نیست بدانید که فلاح از بهترین محله های پایین شهر تهران در کنار نازی آباد است اما به دلیل بافت قدیمی این مناطق، قطعا خانه هایی با قیمت پایین در این نقاط یافت می شوند اما قیمت خانه های نوساز بالاست. همچنین بد نیست بدانید که در مطلبی جداگانه تحت عنوان مناطق امن و ناامن تهران از نظر میزان ناهنجاری های اجتماعی بر اساس آمار طبقه بندی شده اند که منطقه 17 یعنی همان محدوده نزدیک به خیابان قزوین، هلال احمر و بلور سازی بیشترین آمار ناهنجاری های اجتماعی را دارا می باشند.

    جایگزین برای خرید خانه در مناطق ارزان تهران چیست؟

    همانطور که در ابتدای مطلب اشاره نمودیم، می خواهیم مواردی را به شما معرفی نماییم که قطعا گزینه های بهتری از خرید خانه در ارزانترین مناطق تهران است. پیش از اینکه این موارد معرفی شوند باید از پیشینه شهر تهران و نحوه قیمت گرفتن مناطق آن اطلاعاتی داشته باشید.

    شکل گیری تهران از نواحی حوالی بازار کنونی شروع شده و به سمت شرق رفته و سپس به دلیل بسته بودن شرق و رسیدن به کوهستان از سمت غرب گسترش یافته است. یک نکته کلیدی در قیمت گذاری محله های شهر تهران از قدیم وجود داشته و آن این است که هر منطقه ای که نوساز و در حال ساخت است قیمت آن پایین تر از نقاطی است که مردم در آن سکونت دارند و بافت قدیمی تری دارد.

    برای اینکه درک بهترین داشته باشید بدانید که 30 سال پیش سعادت آباد تهران منطقه ای در حال ساخت در غرب تهران بود که حداقل امکانات شهری در آن وجود نداشت و در آن سوی دیگر تهرانپارس یک منطقه مدرن با شهرسازی جدید بود که کلیه خدمات در آن وجود داشته است. قیمت این 2 منطقه نزدیک به هم بوده اما الان پس از گذشت 30 سال قیمت سعادت آباد نزدیک به 2 برابر تهرانپارس در شرق تهران است.

    محله سعادت آباد در 30 سال پیش
    محله سعادت آباد در 30 سال پیش

    پس اگر به فکر فروش خانه برای سرمایه گذاری افتاده اید زیرا قیمت خانه تان رشدی نداشته و یا با تورم پیش رفته است بدانید که منطقه ای انتخاب نموده اید ایراد داشته است در غیر اینصورت فاصله قیمت مناطق غربی تهران نسبت به دیگر نقاط به غیر از منطقه 1 بسیار زیاد شده است.

    مثال دیگری اگر بخواهیم بزنیم که نزدیک تر هم باشد شهران در غرب تهران است که هنوز که هنوزه این منطقه جای کار بسیاری دارد اما 15 سال پیش تنها چیزی که از این منطقه در ذهن مردم وجود داشت، کن و سفره خانه های آن است اما امروز میانگین قیمت آن 100 میلیون تومان به ازای هر متر است و این نشانگر این موضوع است که یک منطقه در حال رشد، پیش از آنکه آمار معاملات خرید و فروش در آن بالا رود قیمت متعادلی نسبت به دیگر نقاط تهران دارد.

    پس نکته اینجاست که اگر بودجه شما محدود است و قصد دارید به سراغ خرید خانه ارزان در اطراف تهران بروید یا مناطق ارزان در تهران را برای خرید خانه انتخاب نموده اید، بهتر است اول به سراغ مناطقی بروید که در حال رشد میباشند که بتوانید با قیمت و شرایط بهتر اقدام به خرید نمایید. در ادامه این مطلب این موارد به شما معرفی خواهند شد.

    گزینه های هم قیمت با مناطق ارزان تهران

    حال اگر بخواهیم گزینه های هم قیمت با مناطق ارزان تهران را معرفی نماییم، به سمت غرب تهران و آخرین محله غربی آن یعنی منطقه 22 تهران چیتگر می رویم، در محدوده وردآورد و آن قسمتی که در منطقه 21 واقع شده است قیمت خرید آپارتمان نوساز در این منطقه 51 میلیون تومان است که تصویر آن را می توانید در زیر مشاهده نمایید و برای آپارتمان هایی با سن بنا 3 الی 5 سال در محدوده قیمت 44 الی 47 میلیون تومان است.

    گزینه های هم قیمت با مناطق ارزان تهران
    گزینه های هم قیمت با مناطق ارزان تهران

    همچنین گزینه دیگری نیز مطرح است و آن پروژه هایی که به صورت اقساطی می توانید از آنها خرید نمایید که با پرداخت 1 میلیارد برای واحد 60 متری و اقساط 3 ساله امکان خرید واحد برای شما فراهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید پیش فروش آپارتمان 60 متری در منطقه 22 را مطالعه فرمایید و یا با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    این شرایط به دلیل وجود تعاونی های دولتی که مالک عمده زمین های این منطقه هستند و انبوه سازی که توسط آن ها انجام می شود فراهم است و به همین دلیل قیمت ها در این منطقه تا زمانی که در حال ساخت میباشد مناسب است. به عنوان نمونه شهرک خرازی در بلوار اردستانی که توسط تعاونی های سپاه ساخته شده است، سال گذشته قیمتی معادل متری 51 میلیون تومان داشته و امروز پس از تکمیل و بالا رفتن آمار معاملات قیمت آن به 68 میلیون رسیده است.

    شهرک خرازی واقع در بلوار اردستانی
    شهرک خرازی واقع در بلوار اردستانی

    در مورد اینکه بلوار اردستانی کجای تهران است باید گفت که در غربی ترین قسمت منطقه 22 و بعد از ایران مال است و نزدیک به محدوده مروارید شهر می باشد و به باغ موزه گیاه شناسی تهران نزدیک است و از شمال دید کوهستان دارد که نسبت به مناطق ارزان تهران با بافت قدیمی بسیار پیشرفته است و شرایط بهتری دارد.

    همچنین در نظر داشته باشید که دریاچه چیتگر، پارک جنگلی و آبشار نیز در این منطقه وجود دارند و در شمال اتوبان خرازی شهربازی هزار و یک شهر که بزرگترین شهربازی در خاورمیانه است در حال احداث می باشد.

    تفاوت بین مناطق ارزان و مناطق رو به رشد برای خرید خانه

    اگر بخواهیم به صورت خلاصه تفاوت بین مناطق ارزان تهران و مناطق رو به رشد را برای خرید خانه بیان نماییم موارد زیر خواهد بود:

    • قیمت بهتر به دلیل اینکه در حال ساخت می باشند و برای عموم مردم ترجیح بر این است که در مناطقی که می شناسند اقدام به خرید نمایند. همچنین در منطقه 22 تعاونی های دولتی در حال انبوه سازی هستند که ترمز قیمت ها را در این محدوده کشیده است و قیمت ها متعادل است.
    • شهرسازی مدرن و استاندارد های بروزتری در مناطق جدید اجرا می شود.
    تفاوت بین مناطق ارزان و مناطق رو به رشد برای خرید خانه
    تفاوت بین مناطق ارزان و مناطق رو به رشد برای خرید خانه
    • مقاومت در برابر زلزله هم از نظر شهرسازی و هم از لحاظ ساخت و ساز بروزتر است و برای افرادی که قصد خرید خانه های ضد زلزله در تهران را دارند، برج ها گزینه بسیار ایمن تری می باشند که در منطقه 22 تهران عمده سازه ها به صورت انبوه و برج ساخته می شوند که اسکلت آن ها فلزی است و سیستم های ضد زلزله به روز در آنها اجرا می شود.
    • امکانات مناطق جدید بیشتر است و پیشرفت آن ها نیز بسیار بیشتر از مناطق دیگر است که در بالا مثالی برای 2 منطقه در غرب تهران آورده ایم.
    • برج ها دارای امکاناتی نظیر لابی، سالن اجتماعات، فضای سبز، سیستم اطفاء حریق و پارکینگ مهمان هستند و این حداقل امکانات برج ها است که در خانه های مناطق ارزان تهران وجود ندارد.
    فرصت های خرید خانه در غرب تهران

    امروز برای خیلی از شما سوال است که چرا پدران ما در 30 الی 40 سال گذشته زمینی در نقاطی از تهران نخریده اند که امروز قیمت آنها صد ها میلیارد تومان است. اگر از آنها بپرسید به شما می گویند که آن نقاط در تهران یک زمان بیابان بوده است و این سابقه همیشه در تهران وجود داشته است.

    پس اگر امروز قصد خرید خانه دارید، نگاهی به آینده تهران نیز داشته باشید و بدانید که خیابان انقلاب تهران 50 سال، همان است که بوده و یا خیابان های دیگر و قدیمی تهران پیشرفتی که در طی این سال ها داشته اند همراه با تورم بوده است پس بهترین گزینه خرید در محله های در حال ساخت است.

    فرصت های خرید خانه در غرب تهران
    فرصت های خرید خانه در غرب تهران

    در مطلبی تحت عنوان سرمایه گذاری با سود 50 درصد روشی را معرفی نمودیم که می توانید تنها با استفاده از سود سپرده بانکی اقدام به خرید خانه به صورت اقساطی کنید و تنها 30 درصد مبلغ کل را پرداخت نمایید که به نوبه خود جالب است و در حال حاضر به دلیل شرایطی که تعاونی های دولتی برای کارمندان خود ایجاد نموده اند قابل انجام است.

    همانطور که میدانید ادارات می بایست طرح های را برای تامین مسکن کارکنان انجام دهند و ساخت و ساز برای آنها انجام می شود و در نهایت توسط اعضا در بازار فروخته می شود و خریدار جدید می تواند با همان شرایط مطلوب اقدام به ادامه قرارداد و پرداخت اقساط نماید که این فرصت در حال حاضر در منطقه 22 به دلیل وجود پروژه های دولتی فراهم است.

    پیش از این شهرک های خوب تهران همگی سال ساخت شان مربوط به 30 الی 40 سال گذشته بوده است اما در حال حاضر شهرک چیتگر، خرازی و دیگر شهرک هایی که در حال احداث میباشند، با بروزترین متد ساخت اجرا شده اند که می توانید جزو شهرک های جدید و خوب تهران لقب بگیرند.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که مناطق ارزان تهران برای خرید خانه کدامند و قیمت بروز مناطق ارزان تهران را برای خرید خانه منتشر نمودیم. همچنین اگر میزان بودجه شما به حدی است که از خرید خانه در تهران ناامید شده اید، گزینه هایی را به شما معرفی نمودیم که جایگزینی برای خرید خانه در مناطق ارزان تهران است که هم آینده بهتری دارد و هم شرایط آن مطلوب است.

    همچنین گزینه هایی برای خرید خانه به صورت اقساطی نیز در مناطق جدید تهران وجود دارد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آن ها با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه