جستجو کردن

نوشته های اخیر

آپارتمان مسکونی با موقعیت اداری برای سرمایه گذاری

  • اگر به دنبال خرید ملک مسکونی با موقعیت اداری هستید و می خواهید بدانید که به چه نوع املاکی موقعیت اداری گفته می شود و همچنین قیمت آن چه تفاوتی با ملک مسکونی دارد و چه تفاوتی در آینده سرمایه گذاری و دریافت اجاره املاک موقعیت اداری وجود دارد، در این مطلب به بررسی تمامی این موارد می پردازیم و حتی نقاطی در تهران را معرفی میکنیم که برای خرید این دسته از املاک مناسب هستند.

    ملک مسکونی با موقعیت اداری برای سرمایه گذاری
    ملک مسکونی با موقعیت اداری برای سرمایه گذاری

    همچنین در ادامه به مقایسه با دیگر املاک نظیر تجاری و مسکونی و سند اداری می پردازیم و معایب و مزایای آن را بیان خواهیم نمود.

    آپارتمان مسکونی با موقعیت اداری

    ملک مسکونی با موقعیت اداری به املاکی گفته می شود که در پهنه M یا پهنه مختلط شهرداری قرار گرفته اند که به قسمت هایی گفته می شود که با رشد بافت مسکونی و شکل گیری فضای تجاری در آن محدوده، شهرداری اجازه ساخت املاک مسکونی و تجاری را با هم می دهد.

    اما هر کسب و کاری نمی تواند در این نوع املاک مسکونی با موقعیت اداری مستقر شود و مشاغلی مانند مطب، دفترخانه اسناد رسمی و دفتر مهندسی می توانند در این نقاط شروع به فعالیت کنند. حال برای اینکه بدانید آیا این دسته از املاک برای سرمایه گذاری مناسب هستند و آیا بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع به شمار می آیند یا خیر و تفاوت قیمت آن ها چقدر است در ادامه مطلب به این موضوعات میپردازیم.

    ملک مسکونی با موقعیت اداری
    ملک مسکونی با موقعیت اداری

    به عنوان مثال در غرب تهران و محله بلوار فردوس، بافت خیابان فردوس شرق در 20 سال گذشته کاملا مسکونی بوده اما امروز تجاری است و در این حالت پهنه شهرداری در این خیابان عوض شده و جواز تجاری صادر می شود و املاک مسکونی که در این نقطه قرار گرفته اند تبدیل به موقعیت اداری می شوند.

    اجاره ملک مسکونی با موقعیت اداری چقدر تفاوت میکند؟

    در تاریخ بروزرسانی این مطلب در تیرماه سال 1403 یک ملک موقعیت اداری 25 سال ساخت در سعادت آباد بلوار دریا به متراژ 74 متر، قیمتی معادل 11 میلیارد و 200 میلیون دارد یعنی متری 151 میلیون تومان.

    با این قیمت در محدوده سعادت آباد قطعا موارد بهتری از یک ملک 25 ساله پیدا می شود پس نشان می دهد که قیمت این آپارتمان به دلیل موقعیت اداری آن بالاتر است و اجاره آن نیز 200 میلیون پیش و 40 میلیون اجاره است که اگر می خواستید یک آپارتمان 11 میلیاردی را اجاره دهید امکان نداشت بتوانید با این رقم اجاره دهید.

    یک نکته را هم باید در نظر داشته باشید که در املاک مسکونی رهن کامل می توان دریافت نمود اما برای املاک اداری معمولا تمایل به پرداخت اجاره است و برای افرادی که می خواهند با پول رهن کار کنند، خرید ملک اداری گزینه مطلوبی نیست زیرا از تفاوت های رهن و اجاره این است که برای فردی که می خواهد خانه اجاره کند تمایل به پرداخت رهن بیشتر و اجاره کمتر است.

    اجاره ملک مسکونی با موقعیت اداری چقدر تفاوت میکند؟
    اجاره ملک مسکونی با موقعیت اداری چقدر تفاوت میکند؟

    پس تا به اینجا به این نتیجه رسیدیم که اجاره این ملک بالاتر است و قیمت نیز نسبت به مسکونی می تواند بالاتر باشد اما موضوع اصلی این است که خریدار ملک اداری یک دهم مسکونی است یعنی فروش آن بسیار سخت است و یکی از دلایلی که خانه فروش نمی رود این است که مالک می خواهد بالاتر از عرف یک واحد مسکونی اقدام به فروش کند و در نهایت باید فردی که اقدام به خرید می کند به دنبال چنین ویژگی باشد.

    در مثالی که در بالا آورده ایم یکی از محله های شمال شهر بررسی شده است و همین مثال را در نازی آباد می توان زد که یکی از بهترین محله های جنوب شهر تهران است و به دلیل رشد قیمتی که داشته است املاک موقعیت اداری آن در خیابان اصلی قیمت بسیار بالاتری برای اجاره و فروش دارند.

    سرمایه گذاری بر روی آپارتمان موقعیت اداری

    حال اگر بخواهیم آینده سرمایه گذاری بر روی آپارتمان موقعیت اداری را بررسی کنیم، باید گفت که این نوع سرمایه گذاری در مسکن یه دیدگاه کاملا طولانی و بلند مدت می خواهد ولیکن اگر به نتیجه برسد، آنچنان سودی برایتان خواهد داشت که شاید باورتان نشود.

    همان ملی که در سعادت آباد برایتان مثال زدیم را به خاطر دارید؟ این ملک یک آپارتمان مسکونی 4 طبقه است که ساختمان مجاورش نیز شرایط یکسانی دارد و اگر یک روز به تجمیع و ساخت برسد، ملک تجاری فوق العاده با ارزشی در یکی از بلوارهای اصلی سعادت آباد ساخته خواهد شد و حتی بعد از ساخت، سازنده می تواند سند اداری دریافت کند و ارزش ملک بیشتر نیز شود.

    سرمایه گذاری بر روی آپارتمان موقعیت اداری
    سرمایه گذاری بر روی آپارتمان موقعیت اداری

    آینده ای که در این نوع سرمایه گذاری وجود دارد ممکن است دیر به نتیجه برسد اما اگر برسد آینده ای بسیار عالی دارد. این را در نظر داشته باشید که واحدهای اداری در تهران به شدت کمیاب هستند و تقاضا برای آن ها زیاد است و بر عکس واحدهای تجاری که تقاضا کمتر از عرضه است، در شهر تهران کمبود آنها به شدت حس می شود.

    به همین دلیل است که سازنده ها در منطقه 22 به دنبال ساخت واحدهای اداری در چیتگر هستند زیرا آنقدر فضای تجاری در تهران ایجاد شده است که اشباع شده و البته دیر متوجه شده اند که نیاز اصلی تهران با توجه به تغییر شکل کسب و کار به صورت آنلاین فضای اداری است نه تجاری.

    مزایا و معایب آپارتمان موقعیت اداری

    حال باید به بررسی این موضوع بپردازیم که مزایا و معایب آپارتمان مسکونی با موقعیت اداری چیست، اول از همه بدانید که مشاغلی که به صورت قانونی می توانند در این نوع املاک مستقر شوند 3 شغل هستند که در بالا به آن اشاره نمودیم ولیکن به صورت غیر قانونی می تواند هر نوع کسب و کاری در آن ساکن شود اما در نهایت با خطر پلمپ شدن از سوی شهرداری و اتحادیه می تواند مواجه شود.

    مورد بعدی این است که بسیاری از مشاغل برایشان واقعا مهم است که سند اداری باشد زیرا فعالیت آن ها شفاف است ولیکن از سوی دیگر اگر بخواهیم یک ملک مسکونی را تبدیل به اداری کنید قوانین سختی برای آن وجود دارد از جمع تامین 1 پارکینگ به ازای هر 50 متر و همچنین پرداخت مبلغی نسبتا زیاد به شهرداری بابت تغییر کاربری.

    مزایا و معایب آپارتمان موقعیت اداری
    مزایا و معایب آپارتمان موقعیت اداری

    مورد بعدی این است که اجاره سند اداری بالاتر است اما در نهایت شما را درگیر مالیات می کند و نوع محاسبه مالیت این دسته از املاک نیز از مسکونی بیشتر است و طور دیگری به حساب می آید. همچنین در نظر داشته باشید که اجاره ملک موقعیت اداری راحت است اما فروش آن بسیار مشکل است.

    پس اگر می خواهید بدانید که برای سرمایه گذاری کجا خانه بخرید باید بدانید اول مشخص کنید که هدف شما از سرمایه گذاری چیست و اگر می خواهید اجاره بی دردسر دریافت کنید، موقعیت اداری بهتر است اما اگر می خواهید آن را به فروش برسانید، مسکونی بهتر است و اگر آینده نگری می خواهید داشته باشد، اگر موقعیت ملک در محدوده خوبی باشد در صورتی که می توانید انتظار طولانی بکشید آینده خوبی ممکن است داشته باشد.

    مسکونی، موقعیت اداری، تجاری یا اداری

    در نهایت اگر می خواهید بدانید که آینده کدام یک از املاک مسکونی، موقعیت اداری، تجاری و یا اداری می تواند برای شما بهتر باشد، بسته به شهر و محله می تواند کاملا متفاوت باشد اما این نکته را بدانید که بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده قطعا بر روی املاک است ولیکن در مورد اینکه کدام زیر شاخه را انتخاب میکنید بسته به تخصص و شناخت شما از شهر و محلی دارد که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید.

    اما به صورت خلاصه به شما بگوییم که خرید ملک تجاری که یکی از انواع سرمایه گذاری در املاک است که بسیار پرطرفدار بوده است، امروز دارای چالش بسیاری شده است و حتی در نقاطی که بازار اصلی یک کالا در تهران به حساب می آمدند، امروز دیگر رونق گذشته را ندارد.

    این را می توانید با مقایسه نسبت قیمت فروش مغازه به اجاره آن دریابید که تناسبی با یکدیگر ندارند و اجاره بسیار پایین است که به علت تغییر شکل کسب و کار و آنلاین شدن آنهاست.

    جمع بندی

    در این مطلب ملک مسکونی با موقعیت اداری را بررسی نمودیم و ضمن معرفی تعریف و شرایط آن، موقعیت های سرمایه گذاری در آن را بررسی نمودیم و تفاوت قیمت فروش و اجاره و شرایط آن ها را نیز نسبت به ملک مسکونی بررسی نمودیم تا اگر قصد خرید و سرمایه گذاری در آن را دارید اطلاعات بیشتری دستگیرتان شده باشد.

    در نظر داشته باشید که فعالیت ما در تهران برج در حوزه فروش پروژه های در حال ساخت به صورت اقساطی است که هم املاک اداری می باشد و هم مسکونی و اگر می خواهید در این حوزه سرمایه گذاری نمایید، می توانید اطلاعاتی بابت پروژه ها و شرایط خرید آن ها از طریق کارشناسان ما کسب نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه