جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه آفتاب مهتاب شرکت نفت واقع در کوهک منطقه 22 تهران

  • پروژه آفتاب مهتاب توسط تعاونی مسکن ادارات مرکزی شرکت نفت در بلوار کوهک، بلوار علوم و فنون منطقه 22 چیتگر در حال احداث میباشد. این پروژه چندین بار به تاخیر خورده است که علت آن مشکل با پیمانکار بوده و در حال حاضر خود شرکت نفت ساخت پروژه را بر عهده دارد.

    پروژه افتاب مهتاب چیتگر
    پروژه آفتاب مهتاب چیتگر

    این پروژه به صورت تجاری و مسکونی است که اعضای آن از قدرالسهم تجاری برخورداند. پیمانکار این پروژه بر عهده شرکتی دیگر بوده و پس از تاخیر در اجرای کار و به تعویق افتادن زمان تحویل که می بایست در سال 1401 انجام می شده، خود شرکت نفت اقدام به ساخت و تکمیل پروژه نموده است که زمان تحویل جدید پایان سال 1404 یعنی 18 ماه دیگر خواهد بود.

    معرفی پروژه آفتاب مهتاب در کوهک

    این پروژه دارای واحد مسکونی و تجاری میباشد و تمامی اعضا از قدرالسهم تجاری برخوردارند. برج آفتاب مهتاب شامل 2 برج 25 طبقه میباشد (4 طبقه پارکینگ و 1 طبقه لابی) که 20 طبقه از آن مسکونی میباشد و هر طبقه دارای 8 واحد مسکونی به متراژ 82 الی 142 متری 2 و 3 خواب میباشد و در مجموع شامل 170 واحد برای هر بلوک است.

    سازه این پروژه اسکلت فلزی است و با بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403 در مرحله داربست برای شروع نازک کاری می باشد. این پروژه تا پایان سال 1404 دارای اقساط است که در بخش بعدی به همراه قیمت اعلام خواهد شد. 

    در نظر داشته باشید که سهم تجاری اعضا به منظور تسویه وام دریافت شده توسط تعاونی فروخته خواهد شد و در واقع بین خود اعضا تقسیم نخواهد شد و در صورتی که مبلغی اضافه بی آید از هزینه های اقساط اعضا کسر خواهد شد.

    قیمت خرید پروژه آفتاب مهتاب چیتگر

    با توجه به پیشرفت پروژه و شروع مرحله نازک کاری، قیمت فروش پروژه به صورت متری می باشد. در حال حاضر تنها نزدیک به 20 عضو از واحدهای 110 متری انتخاب واحد نشده اند که شرایط خرید و فروش آن ها متفاوت است اما برای آن دسته از واحدها که واحدشان مشخص شده است، با آخرین بروزرسانی در شهریور ماه سال 1403 قیمت هر متر برای طبقه اول متری 54 میلیون تومان است و برای طبقه آخر متری 70 الی 72 میلیون تومان اعلام شده است.

    قیمت فروش برج آفتاب مهتاب کوهک
    قیمت فروش برج آفتاب مهتاب کوهک

    این قیمت برای ورود به پروژه  به همراه پرداخت اقساط تا پایان شهریور ماه است و اقساط پروژه تا پایان سال 1404 نیز باید به آن اضافه شود که در ادامه بررسی نموده و قیمت تمام شده را محاسبه خواهیم نمود.

    اقساط پروژه در سال 1403 و تخمین 1404

    در سال 1403، قیمت اقساط برای پروژه آفتاب مهتاب متری 12 میلیون تومان اعلام شده است یعنی برای یک واحد 100 متری باید 1 میلیارد و 200 اقساط پرداخت شود که نصف آن پرداخت شده و 2 قسط 300 میلیون تومانی تا پایان سال باقی مانده است.

    برای سال آینده نیز باید 30 درصد را حداقل افزایش اقساط محاسبه نماییم که می توان گفت 600 میلیون تا پایان سال 1403 و نزدیک به 1.5 میلیارد دیگر تا پایان سال 1404 باید پرداخت شود که تقریبا متری 21 میلیون تومان می شود.

    آخرین وضعیت پروژه آفتاب مهتاب و شرایط اقساط
    آخرین وضعیت پروژه آفتاب مهتاب و شرایط اقساط

    یعنی قیمت تمام شده با احتساب اقساط باقی مانده برای طبقات اول 75 میلیون و برای طبقات آخر 91 الی 93 میلیون تومان خواهد بود. این پروژه را پروژه رونیکا پالاس کوهک که در بالای مرکز خرید طوبی در حال ساخت است مقایسه می شود با این تفاوت که در آن پروژه سهم سازنده 110 میلیون تومان است اما سهم اعضای تعاونی 80 الی 90 میلیون تومان می باشد.

    در نظر داشته باشید که واحد به صورت خام تحویل میگردد و یونیت های سرمایش و گرمایش به همراه کابینت باید توسط خود مالک اجرا شود که به قیمت تمام شده باید اضافه گردد.

    موقعیت پروژه آفتاب مهتاب روی نقشه

    پروژه آفتاب مهتاب چیتگر در محله کوهک واقع شده است که شاید در زمان شروع پروژه، لوکیشن چندان مناسبی نداشته اما امروز با توجه به سپری شدن زمان زیاد در ساخت این پروژه، برج های لوکسی در آن ساخته شده اند که از این نظر موقعیت آن مطلوب به حساب می آید و برج اسپاد و برج مدیران از برج هایی هستند که در نزدیکی این پروژه ساخته شده اند.

    موقعیت پروژه آفتاب مهتاب روی نقشه
    موقعیت پروژه آفتاب مهتاب روی نقشه

    موقعیت این پروژه در کوهک مناسب است اما گزینه های بهتر نیز از لحاظ موقعیت در کوهک قرار دارند که می تواند با این پروژه مقایسه شوند. نزدیک بودن به پارک جنگلی و مرکز خرید طوبی و همچنین اوپارک را می توان جزو مزیت های این پروژه دانست.

    امکانات پروژه

    امکانات این پروژه به شرح زیر است:

    لیست امکانات          
    اینترنت Wifi پارکینگ سالن اجتماعات نگهبانی دوربین مداربسته درب ضد سرقت
    سیستم سرمایشی چیلر آسانسور آسانسور حمل بار آنتن مرکزی اعلام و اطفاء حریق راه پله اضطراری
    شوتینگ زباله هلی پد سالن بازی کودکان نمازخانه فضای سبز پارکینگ مهمان

    با توجه به شرایط برج های کنونی کوهک، این پروژه دارای امکانات مناسبی است اما فاقد مشاعات آبی است که در حال حاضر یک مزیت به حساب می آید. همچنین دید واحدهای 100 متری این برج به سوی جنگل است و واحدهای شمالی آن آفتاب ندارند و در طبقات بالا و در گوشه ای دید به دریاچه چیتگر دارند که از این نظر واحدهای شمالی دارای دید محدود و ضعیف تری می باشند.

    گرچه برج هایی که دارای دید به دریاچه هستند قیمتی متفاوتی با برج های کوهک دارند و به طور کلی نمی توان انتظار داشتن دید به دریاچه در برج های کوهک داشت اما در این منطقه ساخت برج های لوکس با امکانات بروز باعث افزایش قیمت این محدوده شده است که شاید نداشتن مشاعات آبی در حال حاضر برای برج های نوسازی که در منطقه ساخته میشود یک نقطه ضعف به حساب بیاید. 

    جمع بندی 

    پروژه آفتاب مهتاب را می توان نزدیک ترین پروژه برای تحویل که توسط ارگان های دولتی در حال اجرا است در نظر گرفت.

    پروژه های دیگری نیز در محدوده کوهک وجود دارند مانند پروژه شمیم رحمت 3 توسط تعاونی مسکن شمیم رحمت، پروژه بانک ملی چیتگر با مشارکت تعاونی بانک ملی و ابنیه همت و پروژه البرز کوهک یکی دیگر از پروژه های تعاونی ابنیه همت،  اما زمان تحویل و پیشرفت پروژه آفتاب مهتاب از بقیه پروژه های محدوده کوهک نزدیکتر میباشد و قاعدتا تفاوت بسیاری در قیمت آنها وجود دارد.

    در ویدئو کلیپی که در زیر مشاهده میکنید وضعیت ساخت پروژه را در سال گذشته مشاهده می نمایید.

    با مقایسه ویدیویی که در سال گذشته ضبط شده با شرایط پروژه در سال جاری که عکس های بروز آن در مطلب وجود دارد متوجه سرعت عملیات ساخت این پروژه می شوید.

    در نهایت به دلیل اینکه عملیات داخلی ساختمان میتواند بسیار زمان بر باشد احتمال دارد که زمان اعلام شده با کمی تاخیر روبرو باشد اما با توجه به اینکه زمان تسویه وام تا پایان سال 1404 است، به نظر می آید که پروژه تا این تاریخ به اتمام یا حداقل تحویل موقت شود.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه آفتاب مهتاب کوهک و دیگر پروژه های ارگانی و خصوصی در محدوده کوهک و دیگر نقاط با شرایط پرداخت اقساطی می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه